۶۴۷۳۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

با طب سوزنی لاغر شوید!

طب سوزی شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاص بدن جهت تحریک بعضی از اعصاب می باشد. در مورد کاهش وزن، پزشک عمدتا این سوزن ها را روی تیروئید، دهان، شکم، طحال، و غدد ریز با هدف تنظیم هورمون هایی که در سوخت و ساز بدن، جذب مواد غذایی و تنظیم اشتها تاثیر گذارند، قرار می دهد.

وب سایت دونفره - فاطمه کشاورز: بیماری چاقی، به دلیل برنامه غذایی نامناسب، استرس و عدم تحرک، به طور فراینده ای در حال رشد است که می تواند سرمنشاء بسیاری از بیماری های جدی باشد.
از طرفی کاهش وزن، نیازمند اراده قوی، برنامه غذایی مناسب و تحرک و ورزش می باشد. در سال های اخیر، استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن، در بسیاری از مراکز شروع به فعالیت کرده است. در این مطلب به برخی از سوالات مهم در مورد چگونگی کار طب سوزنی برای کاهش وزن اشاره شده است.
با طب سوزنی لاغر شوید!

آیا طب سوزنی به کاهش وزن کمک می کند؟

پاسخ "بله" است. در دوران قدیم در چین باستان این روش برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. طب سوزی شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاص بدن جهت تحریک بعضی از اعصاب می باشد. در مورد کاهش وزن، پزشک عمدتا این سوزن ها را روی تیروئید، دهان، شکم، طحال، و غدد ریز با هدف تنظیم هورمون هایی که در سوخت و ساز بدن، جذب مواد غذایی و تنظیم اشتها تاثیر گذارند، قرار می دهد.

طب سوزنی چگونه باعث لاغری خواهد شد؟

در بسیاری از افراد، استرس، اضطراب و ناامیدی، باعث شده تا آنها به طور افراطی میل به خوردن غذا پیدا کنند. یک متخصص طب سوزنی می تواند سوزن ها را به گونه ای تنظیم کند که آندورفین را در بدن آزاد کرده و درنتیجه استرس و میل افراد به غذا خوردن نیز کاهش یابد.

گاهی هورمون گرلین موجب احساس گرسنگی می شود در حالیکه لپتین احساسات کامل و رضایت را ایجاد می کند. طب سوزنی می تواند برای کنترل هورمون، سرکوب اشتها و ایجاد احساس سیری استفاده شود.

همچنین گاهی غده هیپوفیز باعث افزایش میزان متابولیسم شده و به تحریک غده تیروئید کمک می کند. در روند طب سوزنی، هیپوتالاموس تقویت شده و هیپوفیز را تحریک می کند. اینکار باعث می شود غده تیروئید فعال شده و سوخت و ساز بدن سرعت بخشد.

سرعت تاثیر طب سوزنی چگونه است؟

طب سوزنی روشی آسان، ایمن و بدون عوارض جانبی می باشد. اما به یاد داشته باشید که این روش نیز مانند بسیاری از درمان های چاقی و کاهش وزن، یک راه حل سریع نیست. این درمان به تدریج کار می کند و به عنوان یک مکمل برای یک زندگی سالم به شمار می رود.

هزینه طب سوزنی چقدر است؟

امروزه با افزایش هزینه های جراحی و دارویی، طب سوزنی، نه تنها از نظر علمی بسیار تایید شده است بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. هزینه این درمان در یک جلسه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درمان اولیه جامع تر بوده و هزینه بیشتری را دارد و در جلسات بعدی با بهبود بیماری، هزینه آن کمتر خواهد شد. طبق تعرفه سال 1395 هزینه درمانی طب سوزنی هر جلسه حدود 70,000 تا 100,000 تومان می باشد.

نکاتی که در مورد درمان طب سوزنی باید در نظر گرفته شود:

برای کاهش وزن، اکثر افراد هفته ای یک تا سه جلسه به مدت حدودا 9 هفته، نیاز به طب سوزنی خواهند داشت.

حضور در این جلسات باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده صورت گیرد و بین آن وقفه ای ایجاد نشود.

هر جلسه، متخصص طب سوزنی، سوزن های نازک و استریل شده را به نقاط خاصی از بدن به منظور کاهش اشتها، کاهش استرس، کاهش سطح کلسترول، بهبود گردش خون و افزایش متابولیسم وارد می کند.
سوزن ها به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در محل مورد نظر و زیر پوست قرار می گیرند.

این سوزنها دارای ضخامتی چون موی انسان می باشند و نسبتا بدون درد است. اما در برخی افراد احساس بیحالی و سوزش ایجاد می شود.

درمان طب سوزنی همچنین شامل تمرینات تنفسی، درمان های گیاهی، ماساژ، مشاوره رژیم غذایی و شیوه زندگی است. این درمان در افراد مختلف می تواند تاثیر متفاوتی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج