جاباما
۶۴۷۴۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چگونه یک کارمند نمونه باشیم؟

از ویژگی های یک کارمند موفق ، داشتن انگیزه است. کارمندان خوب افرادی هستند با انگیزه که همواره برای رسیدن به موفقیت در تلاشند. البته آنها فقط برای موفقیت خود تلاش نمی‌کنند، بلکه به موفقیت و هدف شرکت نیز توجه دارند و موفقیت شرکت را موفقیت خود می‌بینند.

وبسایت تکراتو: از ویژگی های یک کارمند موفق ، داشتن انگیزه است. کارمندان خوب افرادی هستند با انگیزه که همواره برای رسیدن به موفقیت در تلاشند. البته آنها فقط برای موفقیت خود تلاش نمی‌کنند، بلکه به موفقیت و هدف شرکت نیز توجه دارند و موفقیت شرکت را موفقیت خود می‌بینند.

آنها در تلاشند تا تجارت شرکت را نیز به موفقیت برسانند. یک شرکت با داشتن یک تیم خوب می‌تواند به اهداف و موفقیت‌هایی که در ذهن دارد دست یابد. البته این موفقیت دست یافتنی نیست مگر با تلاش تمامی کارمندان آن شرکت. اگر فردی به عنوان یک کارمند فقط به موفقیت خود اهمیت دهد سخت در اشتباه است زیرا موفقیت تمامی کارمندان آن شرکت در گرو موفقیت شرکت است.
چگونه یک کارمند نمونه باشیم؟

به نظر شما ویژگی های یک کارمند موفق چیست؟ چگونه می‌توان یک کامند موفق شد؟ در اینجا قصد داریم تا به بیان ویژگی های یک کارمند موفق بپردازیم. ویژگی هایی که هم باعث پیشرفت کارمندان خواهد شد و هم پیشرفت شرکت.

۱.حس همکاری دارند.

از ویژگی های یک کارمند موفق می‌توان به حس همکاری اشاره نمود. یک کارمند نمونه همیشه سعی در حل مشکلات کاری دارد، هم مشکلات خود، هم مشکلات سایر همکاران و هم مشکلات شرکت. بنابراین اینکه اعضای یک تیم و شرکت در حل مشکلات به هم کمک می‌کنند نشانه‌ای بر موفق بودن آن شرکت است.

۲.تشنه موفقیت هستند.

یک کارمندان خوب و موفق همیشه تشنه موفقیت است. یک کارمند نمونه سعی دارد تا از فرصت‌های کاری به درستی استفاده کند و کار خود را توسعه دهد. بهره گیری از فرصت‌ها برای ارتقا و پیشرفت، از ویژگی های یک کارمند موفق است. بهره گیری درست از فرصت‌های کاری بر میزان تجربیات و مهارت‌های افراد می‌افزاید.

۳.افرادی فعال هستند.

یکی دیگر از ویژگی های یک کارمند موفق، فعال بودن در انجام کارهاست. کارمندان خوب همیشه برنامه ریزی دقیقی برای انجام کارهای خود دارند و وظایفشان را به درستی انجام می‌دهند.

۴.مدام در حال یادگیری هستند.

کارمندان نمونه تشنه علم و یادگیری هستند. این افراد مدام در حال افزایش میزان علم و دانش و یادگیری مهارت‌های جدید هستند. اتفاقات متفاوت و فرصت‌های به وجود آمده در سازمان می‌تواند برای کارمندان آموزش‌هایی را به همراه داشته باشد. یادگیری از ویژگی های یک کارمند موفق است.

۵.دارای انگیزه هستند.

کارمندان خوب همیشه آماده انجام کار و فعالیتند و برای انجام کارها نیز انگیزه دارند. این انگیزه بسیار به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند در کارهایشان بیشتر پیشرفت کنند. کارمندان با انگیزه افرادی موفق هستند زیرا با علاقه کار می‌کنند.

۶.روابط عمومی خوبی دارند.

داشتن روابط عمومی خوب یکی دیگر از ویژگی های یک کارمند موفق است. کارمندان موفق هم با سایر کارمندان و هم با مشتریان رابطه خوبی دارند. داشتن روابط عمومی خوب در واقع یکی از مزیت‌ها و یکی از ویژگی های یک کارمند موفق است. داشتن روابط عمومی خوب باعث جذب بیشتر مشتری و در نتیجه پیشرفت بیشتر شرکت می‌شود.

۷.عملکرد خوبی دارند.

کارمندان نمونه همیشه به درستی کار می‌کنند و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. عملکرد و بازخورد خوب یکی دیگر از ویژگی های یک کارمند موفق است. کارمندان خوب همیشه سعی بر بهترین شدن دارند و سعی دارند تا کیفیت کار خود را افزایش دهند.

۸.مدیریت زمان دارند.

زمان برای کارمندان موفق حکم طلا را دارد به همین دلیل است که آنها بسیار آن تایم هستند. آنها همیشه فعالیت‌های خود را سر وقت انجام می‌دهند و مدیریت زمان دارند. دقت و توجه به زمان از دیگر ویژگی های یک کارمند موفق است.

کارمندان موفق همیشه کارها را اولویت‌بندی می‌کنند. البته در بحث مدیریت زمان لازم است تا کارمندان ظرفیت‌های خود را بشناسند در غیر اینصورت هرگز نمی‌توانند زمان‌ را به‌ خوبی مدیریت کنند.

۹.قدرت پیش بینی و پیش کنشی دارند.

منظور از داشتن قدرت پیش‌کنشی این است که به‌جای اینکه به رخدادها واکنش ‌نشان دهند، برای در دست‌ گرفتن سررشته‌ی رخدادها، ابتکار‌عمل به خرج می‌دهند و آمادگی دارند. این گونه کارمندان برای حل مشکلات پیش آمده تلاش می‌کنند، خود را دخیل می‌دانند و هر کمکی که از دستشان بر آید دریغ نمی‌کنند. این گونه افراد دست ‌دست نمی‌کنند و به‌ موقع اقدام می‌کنند.

۱۰.ذهن شفافی دارند.

شفافیت ذهن از مهم‌ترین ویژگی های یک کارمند موفق است. کارمندان موفق دارای ذهنی شفاف هستند و سوالاتی مختلف را در ذهن دارند:

  • چه مشکلی را باید رفع ‌کنیم؟
  • آیا مشکل قابل حل است؟
  • آیا راه دیگری برای حل آن وجود دارد؟
  • این طرح برای شرایط بحرانی قابل استفاده است یا عادی؟
  • آیا این فرآیند در عمل امکان‌پذیر است؟

کارمندانی که دارای ذهنی شفاف هستند با دیدن طرح روی کاغذ متوجه خوب یا بد بودن آن می‌شوند اما کارمندانی که ذهن شفافی ندارد پس از اینکه طرح مناسب روی کاغذ شکست خورد، متوجه آن می‌شوند. کارمندان موفق تحت ‌تأثیر اصطلاحات تخصصی قرار نمی‌گیرند، سؤال‌های درست و راه‌گشا می‌پرسند که به ریشه‌یابی مسئله کمک ‌کند، حاشیه نمی‌روند و مستقیم به اصل مطلب می‌پردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج