۶۴۷۴۵۵
۵۲ نظر
۵۰۰۶
۵۲ نظر
۵۰۰۶
پ

حقوق نمایندگان، ۱۱ میلیون تومان می شود؟

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تخصیص ندادن بودجه مجلس در بخش های اجرایی و سرمایه گذاری گلایه های زیادی دارند و برخی از آنان بر این باورند که هیأت رئیسه مجلس، تعمدا نقشی برای نمایندگان مجلس در بررسی بودجه این نهادقائل نیست و به نوعی آنان را محرم نمی داند.

تابناک نوشت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تخصیص ندادن بودجه مجلس در بخش های اجرایی و سرمایه گذاری گلایه های زیادی دارند و برخی از آنان بر این باورند که هیأت رئیسه مجلس، تعمدا نقشی برای نمایندگان مجلس در بررسی بودجه این نهادقائل نیست و به نوعی آنان را محرم نمی داند.

استناد نمایندگان به تشکیل،کمیته ای است به نام کمیته بودجه، که در ادوار گذشته برای تعیین و پیشنهاد بودجه مجلس تشکیل می شده.کمیته ای که در مجلس دهم نیز در روزهای گذشته تشکیل شده و متشکل از هفت تن است.

به نوشته روزنامه همشهری، علی افراشته، معاون اجرایی رئیس مجلس به همراه حسن زمانی مشاور وی و همچنین بهروز نعمتی از سوی هیأت رئیسه برای عضویت در این کمیته رئیسه انتخاب شده اند که نقش تصمیم گیرنده دارند و چهار نفر دیگر هم از سوی کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شده اند که تنها نقش مشورتی دارند و در تصمیم گیری ها دخالتی ندارند.

بنا بر برخی گزارش ها،از جمله اقدامات اولیه این کمیته در روزهای اخیر،تعیین حقوق نمایندگان بوده است،به گونه ای که سقف دریافت حقوقشان را تا ۷۰ درصد افزایش داده است؛ افزایشی که احتمالا مستند به ماده ۷۱قانون خدمات کشوری است،که بر اساس آن،نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم‌تراز وزرا و معاونان رئیس‌جمهور تعریف می شوند.اگر چنین اتفاقی بیفتد احتمالا سقف حقوق نمایندگان تا ۱۱ میلیون تومان افزایش خواهد داشت.

بنا بر این گزارش،همین اتفاقات باعث شده است که اکنون حدود سی تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به هیأت رئیسه، خواستار شفاف سازی هزینه های مجلس شوند.آنان درخواست کرده اند تا هیأت رئیسه مجلس شفاف اعلام نمایند، بودجه های سرمایه ای و هزینه ای مجلس به چه شکل هزینه می شود.

نامه مذکور، امروزبه علی مطهری نائب رئیس مجلس ارایه شده و وی نیز وعده بررسی نامه را در هیأت رئیسه داده است؛ بنابراین، چناچه با خواسته های مطالبه شده در نامه موافقت شود، جلسه غیر علنی با نمایندگان در خصوص بودجه مجلس برگزار خواهد شد. پیش از این نیز چند تن از نمایندگان از جمله ابطحی و زاهدی، درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس را ارائه کرده بودند، ولی هیأت رئیسه تا کنون طرح حاضر را اعلام وصول نکرده است.

نکته جالب در این میان آنکه نمایندگان حاضر در کمیته مزبور و برخی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حاضر به گفت و گو در این باره نیستند و اصرار بر این دارند که بودجه مجلس کاملا شفاف است و وجود کمیته تعیین بودجه مجلس را به کل منکر شده اند.

سیدمحمود ابطحی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ما یک پول زیادی در اختیار مجلس گذارده ایم که در آن بودجه تملک دارایی و بودجه هزینه های جاری آن مشخص است؛ اما این بودجه در کجا هزینه می شود، مشخص نیست. ما دوست داریم بدانیم هزینه اجلاسی که توسط مجلس برگزار شد ـ مانند تحلیف و سایر موارد ـ چه میزان بوده است. همپنین نمایندگان می خواهند بدانند پیمانکارهای این اجلاس ها چه کسانی بودند. آیا این درست است که مقدار بسیاری میوه خریداری و بعد دور ریخته شود که البته مواردی از این دست بسیار است!

ابطحی درباره تحقیق و تفحص از مجلس نیز گفت: با زاهدی در این باره صحبت کرده ام و قرار است مجلس درباره آن توضیح دهد. اگر توضح دادند و ما قانع شدیم، این تحقیق و تفحص جدی است و بیشتر مربوط به رابطه های استخدامی و استفاده از افراد خارج از مجلس و حقوق مدیران مجلس است.

این نماینده همچنین یادآور شد: ما اصلا نمی دانیم، مدیران مجلس و نیز معاون اجرایی مجلس چه میزان حقوق دریافت می کنند.

ایراد کار آنجاست که بودجه مجلس را از شمول دیوان محاسبات خارج کرده اند و متأسفانه هیچ مرجعی نیز نیست که بودجه مجلس را بررسی کند. به اعتقاد من، باید همه دستگاه ها باید زیر نظر دیوان محاسبات باشد؛ حتی بودجه های خارج از شمول که مرجع رانت هستند هم باید مورد بررسی دیوان محاسبات باشد.

ابطحی در پاسخ به اینکه چرا برخی نمایندگان حاضر نیستند در این باره حرف بزنند و وجود کمیته تعیین بودجه مجلس را تکذیب می کنند، گفت: اینها می خواهند شأن مجلس حفظ شود و می گویند که مجلس اتاق شیشه ای است و اگر ضربه ای به آن زده شود، خرد می شود. اینها می خواهند با این روش آبروی مجلس را حفظ کنند، در صورتی که این گونه نیست و نباید بودجه مجلس محرمانه باشد، بلکه باید شفاف همه مردم این را بدانند.

در همین ارتباط، گفت و گویی با مهدی مفتح و عبدالرضا مصری ـ که گفته می شود از اعضای کمیته بررسی بودجه مجلس هستند ـ انجام دادیم، ولی مفتح با تندخویی گفت، چنین چیزی وجود ندارد و وجود خود را در کمیته به کلی منکر شد. وی با بیان اینکه کلا سه کمیته در مجلس وجود دارد که عبارتند از کمیته امور اقتصادی، کمیته اجتماعی و کمیته عمومی و امور عمومی، دستگاه های امور عمومی مانند وزارت کشور و دستگاه های امنیتی و مجلس و قوه قضاییه را بررسی می کند و من تا اینجا در جریان هستم، ولی حرف هایی که مربوط به محرمانه بودن بودجه مجلس است، حرف بی خودی است و گفت، حاضر نیست درباره این گونه موضوع های بی خودی حرفی بزند.

عبدالرضا مصری نیز بر خلاف ادعایی که رسانه ها خبر از حضور وی در کمیته بررسی بودجه مجلس داده بودند، وجود خود در کمیته را تکذیب کرد و گفت: ما کمیته ای برای این کار نداریم و قرار نیست، بودجه مجلس محرمانه باشد، بودجه مجلس چیز محرمانه ای ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      واقعا برای این ملت متاسفم که مسئولین ما فقط به فکر حقوق خود هستند وکاری به حقوق دیگران ندارند حیف این ملت که توی ایران زندگی میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما به جای اینکه مدام متاسف باشی و آیه یاس بخونی از همین امکان اینترنت و آزادی بیان مختصری که داری استفاده کن و جلوی چنین رویه هایی رو بگیر . حتما باید یکی سر کار می اومد که اجازه جیک زدن بهتون نمی داد تا متاسف نباشید؟! یا فکر می کنید وضعیتتون با زدن یک دکمه و بدون هزینه باید درست میشده و حالا که نشده باید متاسف باشید؟!

    • شهادت

      نماینده ها که کاری برای مردم نمیکنن این مردمند که کاری برای نماینده ها میکنن یعنی رای می دیم که حقوقشون را بالا ببرند

    • بدون نام

      بابا کارخوبیه؟؟؟؟

    • سلامتی

      ...بخدا ادم میخواد خودشو اتیش بزنه ..

    • بدون نام

      ماکل سال ۵میلیون درامد نداریم باید اینا روگشن میدادن بعد قانون وضع کردن میفهمیدن

    • بدون نام

      دو دو کردن نمایندگان در وسط سخنرانی آقای محمود صادقی که تاکید بر پیگیری بدهکاران بانکی و شفاف سازی امور مالی مجلس داشت یعنی چه؟ چرا بعضی نمایندگان مخالف بودن؟

    • بدون نام

      اينکه خيلي کمه طفلک نماينده هاتقصيرندارندسرجلسه بخوابند ،خخخخخخ

    • سلامتی

      تورو فاطمه زهرا نظرامو تایید کن‌.استقلال داشته باش مدیر .

    • بدون نام

      خدایی کم نیارن خیلی خوبه

    • بدون نام

      چرا مگه نماینده از دماغ فیل افتاده رفته به مردم خدمت کنه یا با تصویب قانون ضد مردمی

    • متین

      آره عزیزم چرا نشه.اینهمه بودجه،بنزینم که ۵۰ درصد میخواد گرونتر شه،عوارض مسافرتم که زیاد شده.نماینده مجلس حقوقش زیاد نشه پس اینهمه پول رو باید آتیش بزنیم تا کمتر جا بگیره

    • بدون نام

      ایا این نمایندگان سودی برای ملت دارن یا فقط در مجلس نشسته واز بیت المال حقوق مکفی میگیرند

    • شکیبه

      کم نباشه ؟فقط بفکر خودشونن !!!

    • بدون نام

      خودتون مسخره کنید

    • علی

      از حقوق کارمندان کم کنین به حقوق نمایندگان اضافه بکنین

    • محمد سلطان

      هزینه گلابی خوردن نمایندگان در مجلس را مردم باید پرداخت کنندء!

    • حسین

      یکبار درصحن مجلس جناب آقای نعمتی خطاب به نمایند ه ای فرمودند که حقوق نماینده مجلس پنج میلیون تومان است وجنات آقای دکتر لاریجانی که ریاست جلسه را عهده دار بودند بالبخند ی معنی دار فرمودند آقای نعمتی راست می گویند حقوق نمایندگان مجلس پنج میلیون تومان است این برخورد آقای لاریجانی خیلی معنی دار وسیا سی بود بامردم صادق باشیم مردم خوب می فهمند که کسی برای این مبلغ یقه چاک نمی دهد وغیره

    • حقوق بگیر بیت المال

      دلم کباب شد برای نمایندگان دلسوز مردم .آخی باید اصغر فرهادی یه فیلم از دربدری و نداری نمایندگان مجلس بسازه

    • مرتضی

      ی کم به فکر ما فقیر فقرا هم باشید ممنون.

    • ناشناس

      چرابایدحقوق نمایندگان 70درصد اضافه بشه ولی حقوق کارمند و بازنشسته 10درصد اضافه بشود مکه اینها چکار میکنند خودشان میبرند میدوزند و تصویب میکنند حرامشان باشه

    • بدون نام

      سلام‌مگر‌نمایندهای‌مجلس‌چه‌کار‌میکنند‌‌که‌حقوق‌‌یازده‌ملیونی‌باید‌بگیرند‌با‌هفتاد‌درصد‌افزایش‌ولی‌یه‌کارمند‌با‌ده‌درصد‌کم‌خون‌مردم‌تو‌شیشه‌کنید‌یهذره‌به‌فکر‌اخرتتون‌هم‌باشید‌

    • بدون نام

      اونوقت کارگر بدبخت داره 900تومن میگیره

    • بدون نام

      من هم بدبخت با حقوق ماهی ۵۰۰۰۰۰۰ ریال نگهبانی میدم دویست ریا ل پو ل ماشین میشی
      الهی قسمت این نمایندکان نشی

    • سعید

      حقوق کارمندان 10 درصد افزایش خواهد یافت و حقوق نمایندگان 70 درصد؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیش از 72 درصد

    • بدون نام

      سلام مانند علی (ع)عادل باشید وعادلانه درتقسیم بودجه بندی نظردهید ودرافزلیش حقوق نبایدهیچ فرقی بین وکلا وسایرکارکنان دستگاهها باشد

    • رحمان

      انشالله نصیب مستمری بگیران و بازنشتگان تامین اجتماعی نیز بشود

    • عسل

      بعد افزایش حقوق بازنشسته با ۳۰ سال کار ۱۰ درصد

    • تنها

      پول یامفت مردمه دیگه

    • بدون نام

      واقعا خسته نباشن این وکلای معظم ما
      اصلا نگران ملت نباشن یه جوری میگذرونن

    • کاوه

      پس به همین خاطره یارانه رو قطع می کنند تاحقوق شان رااضافه کنندِِِِ.....

    • م خسروی

      خب خدارو شکر..ولی مزدم نون ندارن بخورنا.

    • بدون نام

      خوش به بحالشون ما که موندیم با یک میدون تومان چطوری زندگی کنیم هرکاری میکنیم فردای روزی که حقوق گرفتیم چیزی ازش نمی ماند مسولین هم فکر ما نیستن کمی خواهم یارانه ما را قطع کنن به خدا یارانه کمک خرج ماست باهاش نون پنیر میخرم تا نمیریم

    • بدون نام

      چه خوب است شفاف سازی از یکجای شروع شود و کجا بهتر ازمجلس
      چقدر زیباست،که تمام امور مالی شفاف باشد

    • بدون نام

      طفلک ها خرجشان زیاد شده !

    • بدون نام

      خوش به حالشان بد به حال ما بازنشستگان

    • بدون نام

      بازم به نظرم خیلی کمه باید یارانه کارگرها رو بدن به این بنده خداها

    • کامی

      حقوق اینابشه 11میلیون،یارانه هم قطع بشه نون هم بشه دونه ای 400بنزین هم بشه 1500مردمم که دررفاه دارن میمیرن

    • بدون نام

      خوش به حالشون ماله ارتشی ها هم به زور ده درصد شده مثلا حافظ امنیت آنها هستند نماینده ها هم حتی یکی شون یه بار تو مجلس نگفته که حقوق نظامیها کمه بعد از ظهر میرن آژانس و دست فروشی

    • بدون نام

      بعد توقع داریم با فساد و حقوق های مبارزه کنند؟؟؟
      ...

    • بدون نام

      من پیشنهاد میکنم اونا پنج تومن سابقو بگیرن و اون پنج تومنی که قرار اضافه بشه رو بدن فقرا به خدا اگه یه قرون کمک کنن میدونین چقدر کارگر داریم چند ماه حقوق نگرفتن

    • سامان

      ههههههههههههه بله

    • رضا

      چرا نشه آخه بنده خدا ها زیاد زحمت میکشن ما باید سخت کار کنیم ده درصد تازه بشه 700حقوقمون اینا برن علیه ملت چرت بگن ،...

    • ایران

      کسانی که رای میخرند نماینده مردم که نیستن

    • رفیعی

      دیروز دیده بودم ولی ساکت شدم اینا این قدر میگیرین خدابده برکت ولی مردمی که شغل آزاددارن وکارمندن باید چوب گرانی رابخورن به خاطر همینه که شکم سیری حرف میزنن ومن اگر نماینده بودم این نصفشو میدادم به زلزله زده ها دیگه زیادی حرف بزنم سردرد میگیره طرف

    • طوفان

      یارده میلیون حقوق میگیرن کلی هم اشانتیون تو ماه دارن مث بنزین رایگان , سفرهای تفریحی با بودجه بیت المال , وهزاران چیز دیگه اون وقت من کارمند هم دارم تو قرض و بدهی دست و پا میزنم ....

    • بدون نام

      حقوق ماهی 11 میلیون میگیرید برای منه جوون بدبخت چیکار میکنید؟ کار درست میکنید ؟ خدمت سربازی را حرفه ای میکنید؟ 2 سالش را کم میکنید؟! قیمتا رو میارید پایین؟ چه فایده ای دارید؟

    • بدون نام

      خدا رو خوش می اد؟معلم ۲ تومن بگیره...بازنشسته ۱و ۵۰۰ بگیره...اونوقت نماینده ۱۱ تومن...بعد برین واسه عمتون دهک بندی کنین
      خط فقرم که ۳ تومنه

    • بدون نام

      اینا وقتی دیدند که تو ماجرای حقوقهای نجومی مردم اعتراضی نکردند، پرررو شدن والا.

    • ناشناس

      حوقوق 11میلیون پول زیادی نمیست ب رای یک نماینده با این تورم 60درصدص و حتی بیشتر نوش جانشان اما همین اقایان بفکر کارمندان و بازنشستگان باشند حداقل درسال جاری 20درصد اظافه کنندودر سال 98 هم 20درصد که کارمند و بازنشسته یک زندگی متوسطی داشته باشند الان زیر 5میلیون خط فقر میباشد

    • بازنشسته ارتشی

      خانه ملت باید بفکر بازنشستگان ارتشی باشنداگر دلسوزی برای امنیت کشور باشند جای تاسف دارد برای یک کشور اسلامی ارتشی که 48میلیون شهید و 220هزار جانباز و هزاران اسیر که جانباز60درصد و70درصد ان با 100ماه جبهه چندین سال میباشد زیر خط فقر زندگی میکنند باید مسولین نظام در این مورد خجالتی بکشند برای ارتشی که کامه طیبه روی ان نام گذاری شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج