۶۴۷۴۷۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شجاع: اگر به عذرخواهی از کی‌روش باشد؛ ببخشید!

مدافع گلزن و موفق پرسپولیس امیدوار است بتواند نام خود را در لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار دهد.

ورزش سه: مدافع گلزن و موفق پرسپولیس امیدوار است بتواند نام خود را در لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار دهد.

شجاع خلیل زاده در این فصل توانسته ضمن موفقیت در فاز دفاعی پرسپولیس به عنوان یک گلزن نیز در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ خودنمایی کند. او که بعد از اتفاقات مربوط به جام جهانی برزیل نامش از سوی کی‌روش در بلک لیست قرار گرفته، امیدوار است با درخشش ادامه‌دار خود بتواند رای او را تغییر داده و سهمی در تیم ملی در جام جهانی روسیه داشته باشد. خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص موفقیت‌های اخیر این تیم به صحبت پرداخت.

خیلی‌ها نگران این بودند که بادران بتواند در نقش قشقایی شیراز در جام حذفی ظاهر شود و اتفاق بزرگی را برابر پرسپولیس رقم بزند. این موضوع در اردوی پرسپولیس این نگرانی را به وجود نیاورده بود؟

بادران با تیم قشقایی شیراز تفاوت زیادی داشت و مسلما قابل مقایسه با آنها نبود. قشقایی یک شگفتی و اتفاق در فوتبال ما بود که به طور طبیعی در خیلی جاها ممکن است رخ دهد. این اتفاق که برخی تیم‌های ضعیف‌تر گاهی بتوانند اتفاق بزرگی رقم بزنند زیاد است اما ما با آمادگی روحی و ذهنی کاملی برابر بادران قرار گرفتیم و تنها هدف ما موفقیت بود. به هیچ عنوان حریف را کوچک تصور نکردیم و با همان آمادگی گذشته مقابل این تیم قرار گرفتیم. در جریان بازی نیز آنها نشان دادند تیم خطرناکی هستند و می‌توانند ما را غافلگیر کنند و همین مساله باعث شد تا در تمام دقایق بازی با روحیه و انگیزه بالا ظاهر شویم و خوشحالم که جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آوردیم و یک گام دیگر به جام نزدیک شدیم.

اتفاق جالب این بازی تداوم گلزنی‌های تو بود. اینکه به عنوان یک مدافع گلزن در ترکیب پرسپولیس ظاهر شدی شگفتی خیلی‌ها را در پی داشت.

این اتفاق برای من و دیگر بازیکنان هیچ شگفتی را نداشت. تمام ما مسوولیت خاص خودمان را داریم و تلاش می‌کنیم در نهایت آن را به هدف تیمی تبدیل کنیم. از دروازه‌بان تا نوک حمله در یک مسیر و هدف راه خودمان را دنبال می‌کنیم. گلزنی من هم مهم نیست و اینکه تیم در نهایت به موفقیت رسیده مهم است. یک روز علیپور گل می‌زند و یک روز وحید امیری و یک روز یک نفر دیگر و در نهایت این پرسپولیس و تیم است که به هدف خود رسیده و مساله مهم این است.


با این روند گلزنی شاید در انتخاب پستت اشتباه کرده باشی و اگر مهاجم می‌شدی از خصوصیات خودت بهتر می‌توانستی سود ببری.

نه به این مساله فکر نمی‌کنم. از انتخاب خودم کاملا راضی هستم و اینکه توانستم گل بزنم به خواسته و البته تمرینات برانکو ایوانکوویچ در طول هفته مربوط است. برانکو از تمام مدافعان می‌خواهد در زمان ضربات ایستگاهی در حمله شرکت کنند و این شانس من است که توانستم در گلزنی موفق باشم. حالا من به گلزنی زیاد فکر نمی‌کنم و همین که گل نخوریم بزرگترین هدف من است و تمام تیم برای گل زدن و گل نخوردن تلاش می‌کنند.

در ضربات ایستگاهی بهترین سود را از پرش‌های خودت داری و اگر شرایط همین طور پیش برود باید در جدال برای آقای گلی هم باشی.

نه بابا، آقای گلی دیگر چیست. من تمام تلاشم را بر پایه رسیدن به خواسته‌های برانکو ایوانکوویچ انجام می‌دهم. کار و تمرین زیادی در ضربات ایستگاهی انجام می‌دهیم و به طور مثال گلی که علیپور به سپیدرود زد روی تمریناتی بود که در طول هفته انجام داده بودیم. من را چه به آقای گلی و هدف ما گل نخوردن است و امیدوارم تا پایان فصل بازیکنان همینطور در کنار و پشت هم باشند و بتوانیم به موفقیت برسیم.

بعد از این گلزنی‌ها خیلی‌ها تو را با راموس و گلزنی‌هایش در نقش مدافع در رئال مقایسه کردند. نظر خودت درباره این گلزنی و البته شباهت در عملکرد که برخی اوقات با اشتباهات همراه است چیست؟

من شجاع خلیل زاده هستم و می‌خواهم شجاع بمانم. هواداران لطف دارند و برخی اوقات القابی را مطرح می‌کنند اما من دوست دارم در جایگاه خودم بهترین عملکرد را داشته باشم. همیشه تلاش کردم در هر بازی اشتباهاتم نسبت به بازی قبل کمتر و پیشرفتم بیشتر باشد. راموس را باید در جایگاه خودش و در رئال مادرید سنجید و من هم در پرسپولیس هستم.

راز شادی‌ گل‌هایی که با سیدجلال حسینی تقسیم می‌کنی چیست؟

سیدجلال حسینی بزرگتر و کاپیتان ماست. خیلی خوشحالم که در کنار او حضور دارم و می‌توانم از تجربیاتش سود ببرم. او همیشه تجربیات خود را با من و دیگر بازیکنان در میان می‌گذارد و راهنمایی می‌کند. باید بهترین سود را از همبازی بودن با سیدجلال ببرم و در این راه از او استفاده کنم.
شجاع: اگر به عذرخواهی از کی‌روش باشد؛ ببخشید!

در بازی با بادران بعد از گلی که دریافت کردید با محمد انصاری بحث کردی. این اتفاق در برخی دیدارهای دیگر هم افتاده بود.

محمد یکی از دوستان صمیمی من است و طبیعی است که در جریان بازی بحثی به وجود بیاید. یک زمان محمد سر من داد می‌زند و یک بار من روی سر او . اما توجه کنید که هدف همگی ما موفقیت تیم است و هیچ تنش و حاشیه‌ای وجود ندارد.

شجاع خلیل زاده تا پایان فصل هفدهم با پرسپولیس قرارداد دارد؛ اگر پیشنهاد خوبی باشد امکان جدایی‌ات وجود دارد؟

من به تازگی پیراهن پرسپولیس را بر تن کردم و در این مدت کوتاه نیز اینقدر هواداران به من لطف داشتند که واقعا خودم را جزیی از آنها می‌دانم. تا زمانی که قرارداد داشته باشم و مهمتر از آن تا زمانی که مرا بخواهند در خدمت پرسپولیس هستم. پرسپولیس اکنون از نقل و انتقالات محروم است و تا جایی که من از نزدیک در تیم می‌بینم بازیکنان به دنبال این هستند تا سهمی در عبور از این ماجرا داشته باشند. باید از تلاش مدیریت باشگاه تشکر کرد و به نظرم در ابتدا باید برانکو ایوانکوویچ حفظ شود و نه امسال و سال دیگر که سال‌ها می‌تواند به تیم کمک کند. بازیکن می‌آید و می‌رود و در نهایت این پرسپولیس است که می‌ماند و امیدوارم همیشه هواداران این تیم را در اوج ببینند.

طی روزهای اخیر بازی‌های پرفشار و نزدیک بهم را پشت سر گذاشتید. این مساله اذیت‌تان نمی‌کند.

دقیقا همینطور است و بازی فشرده کاملا اذیت‌مان کرده اما موفقیت و برد باعث می‌شود تا خستگی تمرینات روزهای قبل از آن کاملا از تن‌مان خارج شود. کادرفنی هم برنامه مناسبی برای ریکاوری بازیکنان در نظر گرفته است.

این هفته بار دیگر با نفت آبادان دیدار خواهید کرد؛ تیمی که در بازی معوقه لیگ موفق به شکست شان شدید. شانس برتری دوباره و رسیدن به مرحله بعدی را برای خودتان قائل هستید؟

ما در تمامی بازی‌ها با یک انگیزه بزرگ به میدان می‌رویم و هیچ وقت اسم تیم‌ها تفاوتی در انگیزه ما شکل نداده است. نفت در همان دیداری که شکست خورد توانست فشار زیادی روی تیم ما وارد کند. آنها علیرغم مشکلاتی که داشتند نتایج مناسبی داشتند و آقای کمالوند تیم خوبی بسته و امیدوارم هواداران در این دیدار تنهای‌مان نگذارند و به موفقیت برسیم.

طی هفته‌های اخیر آمار گلزنی تو و خط حمله استقلال به سوژه‌ای برای کری‌خوانی هواداران پرسپولیس تبدیل شده. خودت نظرت در اینباره چیست؟

من اصلا به این مسائل توجه نمی‌کنم. تنها هدف ما خوشحالی هواداران و کسب نتیجه برای تیم است. دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستم و تمام تمرکزم را روی موفقیت تیم گذاشته‌ام. در خصوص خط حمله استقلال هم باید بگویم گاهی اوقات پیش می‌آید که مهاجم دچار بدشانسی شود. استقلال تیم بزرگی است و طی هفته‌های اخیر نیز نتایج خوبی گرفته و مطمئنا با اوج گرفتن این تیم لیگ نیز جذاب خواهد شد.

در پایان اینکه خیلی‌ها معتقدند شجاع خلیل زاده به خاطر اتفاقاتی که پیش از جام جهانی گذشته رخ داد و بعد از آن مصاحبه جنجالی تو علیه کارلوس کی‌روش با قلم قرمز این مربی همراه شده و این مساله عاملی برای عدم دعوتت به تیم ملی است. اگر ماجرا با یک عذرخواهی تمام شود حاضر هستی آن را انجام دهی؟

اول اینکه من هم مثل تمامی بازیکنان دوست دارم اینقدر موفق عمل کنم تا بتوانم نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنم و جایی در لیست تیم ملی داشته باشم. تمام هدفم در این فصل این بوده و امیدوارم در کنار موفقیت با پرسپولیس به تیم ملی و پیراهن ارزشمند آن نیز دست پیدا کنم. در مورد عذرخواهی هم من مشکلی برای این موضوع ندارم و اگر اتفاقی افتاده و سوتفاهمی شده حاضرم برای اینکه پیراهن ارزشمند کشورم را بپوشم از آقای کی‌روش عذرخواهی هم کنم. امیدوارم در ادامه مسیر نیز بهتر از این نیز کار کنم و بتوانم در تیم ملی کشورم حضور داشته باشم. چه من باشم و چه نباشم بهترین آرزوهای موفقیت را برای کشورم دارم و امیدوارم در جام جهانی بتوانیم به چیزی که استحقاق داریم برسیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      شتر در خواب بیند پنبه دانه، با همین تفکرات لنگی خوش باش آقای نویسنده لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج