ایران در میان ۲۵ کشور برتر تولید علم جهان
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: براساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ایران در میان ۲۵ کشور برتر تولید علم جهان قرار دارد و براساس نظر سرپرست این پایگاه، ایران از لحاظ کمیت در رتبه ۱۷ علمی جهان قرار دارد .
خبرگزاری ایسنا: یحیی معروفی روز یک شنبه در آیین تجلیل از معلمان پژوهشگر و فعالان حوزه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش در سنندج، اظهار کرد: علیرغم اینکه در حوزه پژوهش و تحقیق به لحاظ کیفی کاستیهایی در کشور وجود دارد اما از جهت کمی رشد خوبی داشته ایم .
وی با بیان اینکه عمده سیاست گذاران کشور هم حول محور پژوهش و آموزش اظهارنظر می کنند، گفت: تلاش و هدف اصلی فرهنگیان بایستی تبدیل پژوهش به صنعت باشد، زیرا صنعت موتور محرکه توسعه کشور است .
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه رسالت و اولویت پژوهشگران کشور تبدیل علم به ثروت است، تصریح کرد: دلیل عمده توسعه یافتگی جوامع پیشرفته، گسترش، تعمیق و بالندگی همه جانبه پژوهش و تحقیق است .
وی با عنوان اینکه از شاخص های بارز و مهم پژوهش، تعیین سهم بودجه برخی کشورهای پیشرفته از تولید ناخالص ملی است؛ سهم کشور را در بخش پژوهش و تحقیق طی سال های اخیر حدود نیم درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که طبق سیاست های اعمال شده با گذر از ۱۰ سال بایستی بودجه و سهم تحقیقات به چهار درصد ارتقا پیدا میکرد که این مهم تا کنون برآورده نشده است .
معروفی به جایگاه و رتبه علمی ایران اشاره کرد و افزود: براساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ایران در میان ۲۵ کشور برتر تولید علم جهان قرار دارد و براساس نظر سرپرست این پایگاه ایران از لحاظ کمیت در رتبه ۱۷ علمی جهان قرار دارد .
وی در ادامه با طرح این سوال که چرا به رغم رشد علمی اما مشکلات کشور در سایر بخش ها همچنان پابرجاست، عنوان کرد: عدم تحقیق برای حل مسئله، عدم ختم تحقیقات به کاربست پژوهش، نقض روش شناختی و همچنین عدم درک اهمیت پژوهش و ابهام و بی دقتی در یافته های پژوهش و نیز ناهمخوانی منابع پژوهش های مختلف با همدیگر از اهم مشکلات پژوهش و تحقیق در کشور محسوب می شود .
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان خاطرنشان کرد: نباید کمیت را ملاک موفقیت در پژوهش بدانیم، چرا که شاخص کاربردی بودن پژوهش می تواند حلال مشکلات فعلی این حوزه تلقی شود.
وی با بیان اینکه عمده سیاست گذاران کشور هم حول محور پژوهش و آموزش اظهارنظر می کنند، گفت: تلاش و هدف اصلی فرهنگیان بایستی تبدیل پژوهش به صنعت باشد، زیرا صنعت موتور محرکه توسعه کشور است .
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه رسالت و اولویت پژوهشگران کشور تبدیل علم به ثروت است، تصریح کرد: دلیل عمده توسعه یافتگی جوامع پیشرفته، گسترش، تعمیق و بالندگی همه جانبه پژوهش و تحقیق است .
وی با عنوان اینکه از شاخص های بارز و مهم پژوهش، تعیین سهم بودجه برخی کشورهای پیشرفته از تولید ناخالص ملی است؛ سهم کشور را در بخش پژوهش و تحقیق طی سال های اخیر حدود نیم درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که طبق سیاست های اعمال شده با گذر از ۱۰ سال بایستی بودجه و سهم تحقیقات به چهار درصد ارتقا پیدا میکرد که این مهم تا کنون برآورده نشده است .
معروفی به جایگاه و رتبه علمی ایران اشاره کرد و افزود: براساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ایران در میان ۲۵ کشور برتر تولید علم جهان قرار دارد و براساس نظر سرپرست این پایگاه ایران از لحاظ کمیت در رتبه ۱۷ علمی جهان قرار دارد .
وی در ادامه با طرح این سوال که چرا به رغم رشد علمی اما مشکلات کشور در سایر بخش ها همچنان پابرجاست، عنوان کرد: عدم تحقیق برای حل مسئله، عدم ختم تحقیقات به کاربست پژوهش، نقض روش شناختی و همچنین عدم درک اهمیت پژوهش و ابهام و بی دقتی در یافته های پژوهش و نیز ناهمخوانی منابع پژوهش های مختلف با همدیگر از اهم مشکلات پژوهش و تحقیق در کشور محسوب می شود .
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان خاطرنشان کرد: نباید کمیت را ملاک موفقیت در پژوهش بدانیم، چرا که شاخص کاربردی بودن پژوهش می تواند حلال مشکلات فعلی این حوزه تلقی شود.
پ
نظر کاربران
آمار بدون اشاره و درج منبع فقط برای خوراک خودشونه و عاری از هرگونه حقیقت
اره با پرایدمون و ماشینامون حتما برتریم
فایده اش چیه کسی در این مملکت خریدار علم نیست