جاباما
۶۴۷۸۸۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
پ

سلحشوری: حقوق نمایندگان، ۷ میلیون تومان است

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید نسبت به ماجرای افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

انتخاب: پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید نسبت به ماجرای افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

سلحشوری ضمن تکذیب افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمانیدگان گفت: خبر را دیدم، اما باورم نشد که این خبر درست باشد. اگر اینطور باشد من هرگز این حقوق را نمی توانم بپذیرم، آن هم در شرایطی که مردم تحت فشار هستند. اگر این موضوع، واقعیت داشته باشد، قطعا با آن مخالفت می کنم. مطمئن باشید سایر نمایندگان نیز با آن مخالفت می ورزند. هیچ نماینده ای نمی پذیرد در شرایطی که کارگران و دیگر اقشار جامعه تحت فشار زندگی می کنند، حقوق شان افزایش ۷۰ درصدی داشته باشد.

وی افزود: از مجلس تنها در ماه اول فیش حقوقی دریافت کردیم. اما اصل حقوق ما حدود ۷ میلیون است. البته هزینه هایی زیادی از جمله کارمندان نمایندگان وجود دارد. البته مبلغی هم برای دفاتر نمايندگان می‌دهند كه برای اجاره و كارمندان در نظر گرفته شده است. برای مثال، نمایندگان تهران دفاتر چهارگانه در پردیس، ری، شمیرانات و اسلامشهر دارند که هزینه اجاره و حقوق کارمندان برعهده ی آنان است. من ۴ کارمند دارم که باید شخصا پول آن ها را بپردازم.

رئیس فراکسیون زنان در پاسخ به سئوالی در مورد بودجه برخی موسسات و نهادها که اخیرا در فضای جنجالی مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: بعید می دانم بودجه موسسات و نهادها در قم حذف شود. من در کمیسیون فرهنگی در این رابطه بحث کردم و با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) که می فرمایند، فقر از هر دری وارد شود، دین از همان در خارج می شود، گفتم که وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و این بودجه به ملت فشار می آورد. اگر بحث اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید از یک جاهایی بزنیم و در مقابل نباید به مردم و طبقه فرودست فشار مضاعف وارد شود.

وی با اشاره به کم توجهی به مسائل مهمی چون زنان سرپرست خانواده، عنوان کرد: متاسفانه در این میان، در بودجه ۹۷، اعتبارات لازم برای زنان سرپرست خانواده، نسبت به سال قبل کم شده است. خب کجای این کار منطقی است؟ من فکر می کنم این نهادها و افرادی که کمک دریافت می‌کنند، باید از این بودجه ها صرف نظر کنند.

وی ادامه داد: اکنون ۵۳ موسسه وجود دارد که براساس بودجه ۹۷، پول دریافت می کنند. اما خوشبختانه دولت امر مثبتی را شکل داده که براساس آن، پول ها به طور مستقیم به موسسات و نهادها پرداخت نمی شود، بلکه تمامی این موسسات بودجه خود را باید از وزارت خانه ای که زیر مجموعه ی آن تعریف می شوند، دریافت کنند.

وی ضمن ابراز نگرانی از تاثیر بوجه ۹۷ بر شرایط اقتصادی مردم گفت: در جلسه ی دیروز کمیسیون فرهنگی که میزبان گروهی از سازمان برنامه و بودجه بودیم، گفتم نگران این بودجه هستم، چراکه شرایط مردم خوب نیست و این بودجه انقباضی به مردم فشار می آورد و از سوی دیگر بحران سازی اجتماعی می کند. افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان به همراه محرومیت ۳۰ میلیون نفر از یارانه نقدی، به معنای آن است که همه چیز ۲ تا ۳ برابر افزایش قیمت پیدا می کند. چطور می خواهند تورم را کنترل کنند؟

عضو فراکسیون امید اضافه کرد: با این حال، معتقدم دولت از طرفی مجبور است دست به چنین اقداماتی بزند. در دوران ۸ ساله دولت نهم و دهم، یکی از بلایا همین یارانه نقدی بود که به نوعی فریب ملت بود.خب ۴۵ تومان چه دردی از ملت دوا می کند؟ آقایان آمدند ۴۵ تومان به مردم پرداخت کردند اما در مقابل، قیمت همه چیز چند برابر شد. در این میان، میزان یارانه نقدی ثابت ماند.

وی با اشاره مجدد به بحث بودجه ۹۷، اظهار داشت: در بودجه فعلی، منابع صرف بودجه جاری شده، این یعنی عمران در این مملکت تعطیل! به نظرم، دولت خیلی باید همت به خرج دهد و از بخش خصوصی کمک بگیرد. اگر دست به دست هم ندهیم، با عنایت به مشکلاتی که وجود دارد از جمله در بحث زیست محیطی و مسائلی مثل فقدان آموزش و پروش صحیح، دچار مشکل خواهیم شد. اخیرا طی سفری که به فنلاند داشتیم، متوجه شدیم که ۵۰ تا ۷۰ درصد بودجه کشور صرف آموزش و سلامت می شود.

سلحشوری خاطرنشان کرد: من در حوزه اقتصادی کارشناس نیستم، ولی در حوزه اجتماعی، دستی بر آتش دارم و در این حوزه ها پژوهش داشته و دارم. بودجه ی فعلی، بودجه ی سختی است، من موافق حذف یارانه ام ولی از طرفی نمی‌خواهم مردم تحت فشار قرار بگیرند. این بودجه شجاعت زیادی می‌خواهد. فکر می‌کنم ما در نهایت بتوانیم تنها ۱۰ درصد بودجه را تغییر دهیم، اصل کار را دولت کرده که بودجه را اینطور تنظیم کرده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: می توان بودجه را به دولت برگشت داد، اما امکان آن ضعیف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت کارگري که چشم دوخته به يک حقوق فلاکتي انوقت نمايندگان ملت که باراي مردم به مجلس رفته اند سرحقوق بيشترچانه ميزنند

    • بدون نام

      بازم دروغ خودم شهادم که یه استاد داشگاه رو میشناسم ۹ میلیون حقوق میگیره ؟چه برسه به نمایندگان!

    • بدون نام

      .. اینا مگه چکار میکنن یکسره رو صندلی نشستن چرت میزنن،اونوقت کارگر بدبخت صبح تا شب کار میکنه 800000حقوق زوری بهش میدن،توقع دارن با همون زندگیشو بچرخونه،حقوق نماینده ها با کارگرا باید جا به جا بشه،این طوری بحقتره

    • عسل

      هیچ نماینده ای به فکر مردم نیست

    • بدون نام

      حقوق فقرا ۴۰تومن یارانه هست اون میخوان قطع کنند

    • بدون نام

      والا چی بگم خوش بحالتون چقدر هم که زحمت میکشید هر روز دعوا یقه کشی لایحه رد میکنید دستور صادر میکنید تبصره رد میکنید شعار میدهید چه کار مهمی انجام میدهید فقط حرف میزنید هفت میلیون نا قابل هم میگیرید بهترین امکانات لوکس ترین ماشین خانه ویلا باز هم معترض هستید پس ما چه بگوییم هر چند نماینده ای؟ندیدیم یک نشست با مردم بینوا وفقر زده بگذارد وبه درد دل انها گوش کند هر چند گوشها کیپ؟است کی شده؟سر زده در یک خانه را بزنید واز وضع انها مطلع شوید خدا رو شکر که این اب باریکه را دارید والا باید ما نان شما زا هم میدادیم سفرهای؟ما خالی اما شما وامثال شما چه بگویم؟دیگر؟توانی ندارم بنویسم؟.... شما سلامت باشید ما مردم در فقر هم فرو رفتیم اقایان مسول را چه غم

    • بدون نام

      چه خبره. واسه فشار آوردن به مردم ؟

    • بدون نام

      میشه لطفا شماره کارت بدهید تا این ارثیه نا قابل ویارانه را به حساب شما فقیر فقرا واریز کنیم تا مبادا خدایی نا نکرده گرسنه بمانید ویا سبد کالای همسرنتان خالی خدایا اینها دیگر چه وکه هستند سر هفت میلیون نا قابل دبه کردند بنده خداها وهانشان هم همیشه رو به اسمان ونق میزنند اصلا خدا وکیلی شما حقتان نشستن روی صندلی؟مجلس است ویا مدارکتان معتبر است ما ملت هم فقط بخاطر اینکه مثلان اره با چشمان بسته رای میدهیم خدا شاهد است من اگر در خیابان یکی از این اقایان نماینده مردمی مثلا را ببینم نمیشناسم خدا را هم شکر رای ندادم ولی حاضرم یارانه ماشالا هفت میلیونی را به کارت اقایان واریز کنم از قدیم گفته اند از گرسنه بگیر بده به سیر که ؟؟؟؟؟؟؟

    • اریا

      ولا خیلیه .پشه پروندن هم حقوق داره؟

    • بهروز

      اقایون این که ناراحتی نداره خودکرده را تدبیر نیست ما هرچهار سال یکبار این اشتباه بزرگ را مرتکب میشیم بدترین فهش ها را مییدیم میشنویم که یکی را بفرستیم بعدش پشیمون میشیم

    • بدون نام

      سلحشور ی مجبوری دروغ میگی

    • بدون نام

      ... اخه چی میکنند این اقایون راجع به حقوق نمایندگان هم همین الان هم زیادی میگیرند لطفا برای رضای خدا از مولا علی تبعیت کنید حداقل ان دنیا را داشته باشید

    • رضا

      خدایا رحم کن اینا چرا خجالت نمیکشن اینقدر دروغ میگویند

    • بدون نام

      30 ملیون با مزایا هر ماه حقوق نماینده هست

    • علی

      آخی....چقد ظالمانه
      حتما میخوان یارانشون رو هم حذف کنن...

    • بدون نام

      ازماست که برماست

    • بی نام

      اکثرا بودجه مملکت صرف این میهمانیها وهمایشها که شامل هتل وپذیرایهای مفصل ومسافرتهای خارج ازکشور مدیران باهمراهان میگردد

    • سالار

      کاش ما پانصدتومن.در ماه حقوق داشتیم روزی صدبار خدارا شکر میکردیم .یه.زن با دو.تا دختر فقط چشمم به یارانه هاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج