جاباما
۶۴۷۹۲۶
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

مهمانکشی رسم ما نیست؛

درخواست پورعرب برای پایان کشتار پرندگان مهاجر

ابوالفضل پورعرب در یادداشتی خطاب به صیادان خواهان پایان نسل‌کشی پرندگان مهاجر در تالاب‌های کشور شد.

خبرگزاری مهر: ابوالفضل پورعرب در یادداشتی خطاب به صیادان خواهان پایان نسل‌کشی پرندگان مهاجر در تالاب‌های کشور شد.
درخواست پورعرب برای پایان کشتار پرندگان مهاجر

یادداشت این هنرمند سینمای کشور برای توقف کشتار پرندگان مهاجر به شرح زیر است:

آنچه امروز در تالاب‌های شمالی و جنوبی کشور به ویژه فریدونکنار، ازباران و سرخرود شاهد هستیم، تنها ظلم در حق پرندگان مهاجر نیست. این قتل‌عام و کشتار بی‌رحمانه، ظلم در حق فرهنگ، تاریخ و شان ملت ایران است. ملتی که آوازه مهمان‌نوازی‌اش جهانی بود و امروز تنها به دلیل سودجویی جمعی انگشت‌شمار از متخلفان، گوی سبقت را در نسل‌کشی پرندگان مهاجر از دیگر کشورها ربوده است. فریب و کشتار این میهمانان خسته‌بال که بی‌خبر از ذات پلید دام، به امید دانه از آسمان به خاک کشورمان پناه می‌آورند اوج فرومایگی است و لکه‌ای سیاه بر نام ایران و ایرانی.

هر چند این نسل‌کشی بی‌رحمانه طی سال‌های اخیر به کاهش تعداد و جمعیت بسیاری از گونه‌ها انجامیده اما امروز از هموطنان صیاد می‌خواهم قتل‌عام پرندگان مسافر را که نه سنت آبا و اجدادی‌شان بلکه، حاصل استفاده از ابزاری جدید است و مرگ دسته‌جمعی میلیون‌ها پرنده را رقم می‌زند پایان داده و با جمع‌آوری این دام‌های در هم تنیده، تولدی دوباره را برای مخلوقات بی‌گناه خداوند به ارمغان آورند. مخلوقاتی که جان شیرینشان هدیه خداوند است و روا نیست به دست بندگان خدا به ناحق ستانده شود.

همچنین از مسئولان اجرای قانون در کشور درخواست دارم با پایان این کشتار و جلوگیری از نابودی سایر گونه‌ها، نام کشورمان را از این قانون‌گریزی خونین و شرم‌آور پاک کنند که فریبکاری و مهمانکشی رسم ما نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در شمال خوردن ماکیان بخشی از عادات غذایی مردمه و شکار پرنده و ماهیگیری از مشاغل اجدادی این منطقه ست.هیچ کس حق نداره در مورد این مساله برای مردم شمال تعیین تکلیف کنه .به اندازه کافی در این سالها به فرهنگ و سرزمین شمالیها دست اندازی شده و براشون جوک و کلیشه های توهین آمیز ساختند . بدون اینکه هیچ شغل پایداری براشون ایجاد بشه.مسافرت مردم به این منطقه هم بیشتر باعث ایجاد مزاحمت و انباشت زباله شده و خیری برای مردم بومی نداشته .شما حتی از جمجمه گوسفند هم نمی گذرید! و برای کله پاچه هلاک می شوید چرا باید در فرهنگ غذایی مناطق دیگه دخالت کنید؟! اگر این پرنده ها در خطر انقراض باشند سازمان محیط زیست حق دخالت داره وگرنه به کسی مربوط نیست .هر وقت مرغ و گوسفند و گوساله و جوجه رو از عادت غذایی تون کنار گذاشتید می توانید گیاهخواری رو بطور کلی ترویج و تبلیغ کنید نه فقط با تمرکز بر فرهنگ غذایی یک منطقه.والسلام

    • بدون نام

      کاربر منطقتو برم ... اینا پرندگان مهاجر هستن دلت پرنده میخواد پرورش بده ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی اگه پرنده رو پرورش بدی و بعد بخوری مشکلی نداره؟ حتما باید تبدیل به صنعت بشه تا رضایت بدهید؟خب کی باید صنعتش رو ایجاد کنه؟! از شمال فقط می کَنند چیزی بهش اضافه نمی کنند .

    • بدون نام

      اخه مرد حسابی این چه حرفیه وقتی پرنده های مهاجر نسلشون از بین بره چه کار میکنید در ضمن این خود شما هستید که به خاطر طمعی که دارید زمین های کشاورزیتون رو تبدیل به ویلا کرده اید ومیفروشیددر ضمن شما با هجومتون به تهران باعث از بین رفتن شهر ما شده اید حالا ما نباید بیاییم انجا مگه ارث پدرته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهران پایتخته و اون طوری که در این کشور جهان سومی رایجه همه ثروت ایران در تهران خرج میشه پس هر کس به تهران میاد اومده که حقش رو بگیره .دوما این تهرانیها هستند که تا دو روز تعطیل میشه سر خر رو کج می کنید به سمت شمال و فقط باعث ازدحام و آلودگی هستند.اگر یک کشاورز شمالی زمینش رو می فروشه از بدبختیه ولی اون ویلاساز غربتی که به شمال اومده و از فقر مردم بومی سوء استفاده میکنه یک جنایتکاره .

      • بدون نام

        بله شمال میراث پدری ماست و خودمون باید در موردش تصمیم بگیریم ...

    • بدون نام

      صید پرنده ها, به این صورت گسترده,با گذاشتن دام هوایی خیلی وقت نیست رایج شده.این دام ها به همه ی پرنده ها حتی گونه های در خطر و حفاظت شده اسیب میزنن.دقت کنید اینطوری این پرنده ها از بین میرن.
      من خودم گیلانی هستم و به نظرم این عادت باید ترک بشه.به غیر از مناطق روستایی فکر نمیکنم تو شهر کمبود گوشت و مرغ باشه و برای همین نیازی به گوشت پرندگان وحشی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج