جاباما
۶۴۷۹۳۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از فرار مالیاتیِ برخی یقه سفیدها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت با ابراز تأسف از فرار مالیاتی فراوان در ایران، گفت: افزایش مالیات برای شرکت‌های بزرگ است.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت با ابراز تأسف از فرار مالیاتی فراوان در ایران، گفت: افزایش مالیات برای شرکت‌های بزرگ است.

شهباز حسن‌پور درباره سفر رییس جمهور به استان کرمان گفت: درخواست سفر رئیس جمهور برای همه شهرهای استان یک درخواست درست و حق همه مردم استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: باید کسانی‌که از مالیات فرار می‌کنند و کسانی که تاکنون با وجود تراکنش‌های فراوان بانکی هیچ پرونده مالیاتی ندارند شناسایی شوند. برخی از این افراد به اندازه مالیات کارکنان یک وزارت‌خانه باید مالیات پرداخت می‌کردند اما هیچ پرداختی نداشتند.

وی از ظرفیت‌ها و مشکلات شهرهای مختلف استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: جنوب استان کرمان مشکلات عدیده‌ای دارد و با توجه به اینکه اقتصاد جنوب استان کرمان بر پایه کشاورزی است و ۲۵ درصد مرکبات کشور در جنوب استان کرمان تامین می‌شود، اما شاهد هستیم که این خطه از استان در خصوص صادرات محصولات کشاورزی مشکل دارند، لذا حق مسلم مردم جنوب استان کرمان است که رئیس جمهوری به این پهنه از کشور نیز سفر کنند و از نزدیک با مشکلات آنها آگاه شوند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به شرق استان اشاره کرد و افزود: بهترین خرمای کشور در شرق استان کرمان تولید می شود که ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد ضمن آنکه مردم این خطه با پدیده گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز است رییس جمهور در بحث بیابان‌زدایی این منطقه همچون خوزستان توجه ویژه کرده تا اینکه در آینده به کانون بحران تبدیل نشود.

وی از شهرهای شمالی استان کرمان سخن گفت و بیان کرد: شهرهای شمال استان کرمان ذخایر معدنی خوبی دارد که مسایل و مشکلاتی در این خصوص دارند، همچنین مردم شمال استان با مشکلات زلزله (راور، هجدک و زرند) روبرو هستند و شایسته است که دکتر روحانی با زلزله‌زدگان دیداری داشته باشند و از آنها دلجویی به عمل بیاورند.

حسن‌پور ادامه داد: یکی از برنامه رییس جمهور افتتاح چندین پروژه در مس سرچشمه است، قطعا دیدار با خانواده معظم شهدای شهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ایشان مبارز دوران معاصر انقلاب و حامی رییس جمهور بوده‌اند، لذا دیدار ایشان با مردم رفسنجان قدرشناسی رییس جمهور را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: قسمتی از مس سرچشمه در شهرستان شهربابک قرار دارد، دیدار رییس جمهور با این مردم، باعث روشن شدن نور امید در دل این مردم خواهد شد؛ همچنین رییس جمهور در سیرجان چند هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد کرد، قابل ذکر است که تحقق این پروژه با همکاری و همیاری مردم سیرجان صورت گرفته است، قطعا این حق مردم سیرجان است که رییس جمهور زمانی در گل‌گهر حضور می‌یابند با این مردم نیز دیداری از نزدیک داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پیشنهاد می‌کنیم که رییس جمهور از همه شهرهای استان کرمان دیدن کنند، اظهار کرد: رییس جمهور به پاس خدمات سردار سرافراز سلیمانی به بافت و رابر سفر کنند و از رزمنده‌ای که باعث افتخار جهان اسلام و ایران شده است، تجلیل به عمل بیاید.

وی به موضوع مالیات پرداخت و تصریح کرد: هر ساله مالیات براساس پیشنهادات دولت افزایشی داریم و منظور از اخذ مالیات از افراد خوش نام و خوش حساب نیست بلکه اخذ مالیات از افرادی که فرار مالیاتی دارند، می‌باشد.

حسن‌پور ادامه داد: امروز افرادی در جامعه شناسایی شده‌اند که در سال گذشته بیش از چند هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی داشته‌اند اما هنوز پرونده مالیاتی ندارند، همچنین چند میلیون نفر اتباع بیگانه در کشور حضور دارند که تاجر پسته، تاجر پوشاک، تاجر خودرو و ... هستند که حتی یک ریال مالیات پرداخت نمی‌کنند و مالیات باید به عدالت از افرادی که فرار مالیاتی داشته و دارند گرفته شود نه افرادی که دخل و خرج آنها جوابگوی امرار معاششان را نمی‌دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه فرار مالیاتی در ایران بسیار زیاد است، اعلام کرد: افزایش مالیاتی هدف شرکت‌های بزرگ و شناسایی کسانی که فرار مالیاتی دارند و تاکنون با وجود تراکنش‌های زیاد بانکی هیچ پرونده مالیاتی ندارند و برخی از این افراد به اندازه درآمد کارکنان یک وزارت‌خانه باید مالیات پرداخت می‌کردند که هیچ پرداختی نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همت

      تف به روح قارون های زمان پناه می برم به توخدایا عذابت را بفرست

    • بدون نام

      تمام یقه سفیدها باید اعدام شوند اینها با این همه دزدی اخه چرا دیگه مالیات نمیدن اخه این همه پول به چه دردشان میخورد پول وقتی زیادی شد باکاغذ پاره فرقی نداره اخه مگه ادم چقدر میتونه خوش بگذرونه دیگه ادم خسته میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج