۶۴۷۹۷۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۷ تکنیک ذهنی برای مدیریت زمان

مدیریت زمان تقریباً یکی از دغدغه های همه انسان ها به حساب می آید. همیشه یک موضوع برای حواس پرتی وجود دارد که می تواتد ساعت ها و حتی روزها شما را مشغول به خود نگه دارد و وقت شما را تلف کند. گاهی این سرگرمی ها نه مفید هستند و نه واقعاً لذت بخش، فقط و فقط هدر دادن زمان می باشند که احتمالاً پس از آنها باید با عذاب وجدانی هم که به سراغتان می آید، کنار بیایید.

وب سایت سخت افزار - سیمین نوربخش: مدیریت زمان تقریباً یکی از دغدغه های همه انسان ها به حساب می آید. همیشه یک موضوع برای حواس پرتی وجود دارد که می تواتد ساعت ها و حتی روزها شما را مشغول به خود نگه دارد و وقت شما را تلف کند. گاهی این سرگرمی ها نه مفید هستند و نه واقعاً لذت بخش، فقط و فقط هدر دادن زمان می باشند که احتمالاً پس از آنها باید با عذاب وجدانی هم که به سراغتان می آید، کنار بیایید. اگر واقعاً تصمیم دارید که زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، در ادامه این مطلب به شما ۷ تکنیک مفید برای مدیریت زمان را آموزش خواهیم داد. پس با ماه همراه باشید.
۷ تکنیک ذهنی برای مدیریت زمان

۱. اهداف روزانه خود را تجسم کنید

هنگامی که هر روز صبح بیدار می شوید، تصمیم بگیرید که در ادامه روز چه کارهایی می خواهید انجام دهید. امروز چه وظایفی دارید؟ چه تفریحی برای خودتان در نظر گرفته اید؟ (اهداف روزانه لزوماً نباید مرتبط با کار شما باشد، شاید هدف شخصی این باشد که مدتی از زمان امروز را با خانواده خودش سپری کند.) پس از آن تجسم کنید که تمام اهداف روزانه خود را انجام داده اید، در آن لحظه چه حسی خواهید داشت؟ این احساس رضایت از تجسم تکمیل وظایف، شما را به سمت انجام آنها هدایت خواهد کرد.

2. کارهای خود را پشت گوش نندازید

به عنوان یک انسان، متاسفانه ما علاقه داریم که به جای انجام واقعی کارها، وقتمان را صرف فکر کردن و نگرانی در خصوص انجام ندادن آن کار کنیم. زمانی که وظایفمان را پشت گوش میندازیم، همیشه در گوشه ای از مغزمان به آنها فکر می کنیم. سخت می شود از اوقات فراغت لذت ببریم و به صورت ناخودآگاه به کارهای انجام نشده فکر می کنیم. برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و درگیری های نگران کننده ذهنی در خصوص کارهای انجام نشده، همیشه وظایف خودتان را کامل انجام دهید.

۳. ضرب الاجل تعیین کنید

چیزهای کمی هستند که بیشتر از ضرب الاجل (Deadline) برای انسان ایجاد انگیزه می کنند. برخی از وظایفی که به عهده شما گذاشته می شوند ددلاینی دارند و برخی دیگر نه. به نفع خودتان است که برای همه وظایفتان ددلاین تعیین کنید. تعیین خط قرمز می تواند مانع به تعویق افتادن کارها شود و حتی زمانی که هیچ چشم اندازی به تکمیل کار ندارید، به شما انگیزه میدهد. این خیلی مهم است که زمانی که برای کارتان ددلاینی مشخص کردید، به آن متعهد باشید. اگر از کنار خط قرمز وظایفتان بی اهمیت بگذرید، در آینده تلاش کمتری برای مدیریت زمان خود خواهید کرد.

4. یک لیست کاری درست کنید

یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت زمان، درست کردن لیست است. گاهی اوقات نوشتن کارهایی که باید انجام شود بر روی کاغذ، حس انجام پذیری به آنها میدهد. نوشتن وظایف به شما نشان میدهد که چه کارهایی باید انجام دهید، چه کارهایی انجام داده اید و در کجای مسیر قرار گرفته اید. برای آنکه حس بهتری در تهیه لیست داشته باشید، بعد از مشخص شدن وظایف، برای انجام هر کدام یک پاداش در نظر بگیرید.

۵. از چند مسوولیتی بودن دست بردارید

بسیاری از افراد حس می کنند که در مالتی تسکینگ (multitasking) یا همان چندکاره بودن بسیار خوب عمل می کنند، اما در واقع تنها درصد بسیار کوچکی از مردم، از این توانایی برخوردارند. مطالعات نشان داده است که ما زمانی که در انجام یک کار تمرکز می کنیم، بسیار کارآمدتر از زمان هایی هستیم که همزمان در چند کار مشغولیم. با یادگیری اینکه چگونه اولویت بندی کنید، شما می تواند وظایف خود را بهتر انجام دهید. در واقع ما نه تنها زمانی که چندکار را همزمان انجام میدهید، ناکارآمدتر عمل میکنیم، بلکه شانس موفقیت خودمان را در انجام ظایف جداگانه نیز می سوزانیم. چرا که در هنگام چندکاره بودن، وظایف سخت تر به نظر میاید و استرس کاری بالاتر میرود. به جای اینکه تلاش کنید همه کارها را با هم در یک زمان انجام دهید، بر طبق اولویت وظایفتان را بر روی یک لیست نوشته و آنها را به ترتیب انجام دهید. به یاد داشته باشید که تمام تمرکز خودتان را بر روی یک کار بگذارید و قبل از اتمام آن کار دیگری را آغاز نکنید.

6. به خودتان جایزه دهید

زمانیکه کاری را با موفقیت به پایان میرسانید، به خودتان پاداش دهید. این به آن معنی نیست که برای انجام هرکاری، هر دفعه یک جشن بزرگ بگیرید. برای خیلی از آدما تموم کردن یک وظیفه، جایزه ساده ای مانند بیرون رفتن، تنفس هوای تازه، یک بستنی یا بازی مورد علاقه خواهد داشت. فقط مطمئن باشید که جایزه ای که به خودتان میدهد زیاد از حد نباشد و سلامتی شما را به خطر نیندازد. مثلاً یک جعبه نان خامه ای برای پاس کردن یک درس اختیاری، خیلی ایده خوبی به نظر نمیاید و در واقع پاداش های کوچک می تواند تأثیرات بزرگتری داشته باشد.

۷. زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

اگر شما هم مانند ما، مهم نیست که چقدر کار می کنید، همیشه کارهایی برای انجام دادن دارید، باید فکری به حال خودتان بکنید. غرق شدن در کار و انجام مسوولیت ها، بدون هیچ استراحت و وقفه ای شما را به نقطه ای خواهد رساند که مسوولیت های خود را سخت تر و در مدت زمان طولانی تری به پایان خواهید رساند. از آن نقطه به بعد مهم نیست که شما چقدر تلاش می کنید، کیفیت کار شما هرگز مانند قبل نخواهد شد و هرگز نمی توانید در مدت زمانی مانند گذشته کارهایتان را به سرانجام برسانید. بدترین جنبه این کار اینست که این موضوع برای سلامتی شما هم ضرر دارد. مهم است که بدانیم چه زمانی باید یک گام به عقب برداریم و استراحت کنیم.

با انجام تکنیک های ذهنی بالای، برای بهبود مدیریت زمان می توانید سریعتر و راحت تر از آنچه که تصور میکنید، وظایف خود را انجام دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیکی

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج