۶۴۷۹۹۲
۶۸ نظر
۵۰۰۴
۶۸ نظر
۵۰۰۴
پ

حقوق نمایندگان باید بیش از ۱۰ میلیون باشد

نماینده رزن با بیان اینکه حقوق نمایندگان با افزایش ۴۶ درصدی به ۷ میلیون تومان رسیده است، گفت که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید حقوق نمایندگان هم‌تراز با وزرا باشد که بیش از ۱۰ میلیون تومان دریافتی ماهانه‌شان است.

خبرگزاری ایسنا: نماینده رزن با بیان اینکه حقوق نمایندگان با افزایش ۴۶ درصدی به ۷ میلیون تومان رسیده است، گفت که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید حقوق نمایندگان هم‌تراز با وزرا باشد که بیش از ۱۰ میلیون تومان دریافتی ماهانه‌شان است.

حسن لطفی درباره میزان حقوق ماهیانه دریافتی نمایندگان، گفت: متاسفانه نام نماینده تنها بزرگ است و حقوق و مزایای دریافتی‌اش اینطور نیست.

وی با تاکید بر اینکه اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش ۷۰ درصد حقوق نمایندگان صحت ندارد، به ارائه جزئیاتی از میزان دریافتی ماهیانه نمایندگان پرداخت و گفت: حقوق نمایندگان در سال ۹۵، چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بود که برای تامین هزینه‌های دفاتر نمایندگان پنج میلیون تومان مازاد واریز می‌شد. بعد از اعتراض نمایندگان به این میزان حقوق دریافتی، ۴۶ درصد دریافتی‌ها افزایش پیدا کرد.

لطفی توضیح داد: بر اساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمایندگان هم تراز با وزرا هستند، پس طبیعتا حقوق آنها نیز باید هم تراز باشد. ما بر همین اساس سال گذشته اعتراض کردیم که باعث شد حقوق ما به ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کند، هزینه دفاتر نیز به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. البته این میزان به نمایندگانی که تنها نمایندگی یک شهرستان را عهده‌دار هستند و برای سایر نمایندگان که مربوط به دو شهرستان یا بیشترند، میزان بیشتری تعلق می‌گیرد.

وی افزود: مثلا نمایندگان تهران که مربوط به پنج شهرستان هستند، ماهیانه ۱۰ میلیون تومان برای هزینه دفتر می‌گیرند که سقف تعیین شده نیز است. البته این علاوه بر حقوق ماهیانه ۷ میلیون تومانی می‌باشد.

این نماینده مجلس در مورد هزینه ایاب و ذهاب نمایندگان، گفت: مجلس برای هزینه ایاب و ذهاب و تلفن ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به نمایندگان می‌دهد. برای خانه در همان سال اول مجلس ۲۰۰ میلیون وام و برای ماشین ۶۰ میلیون وام دادند که اقساط آن ماهیانه از حقوق نمایندگان کم می‌شود.

لطفی افزود: این تمام میزان دریافتی نمایندگان در طول یک ماه است. ما برای سفرهایمان جهت حضور در حوزه‌های انتخابیه حتی یک ریال هم دریافت نمی‌کنیم، همچنین برای ماموریت و اضافه کار نیز هیچ دریافتی و حقوقی نداریم و به نماینده اضافه کار تعلق نمی‌گیرد.

به گفته وی،‌ در مجلس دو قانون مدیریت خدمات کشوری برای حقوق نماینده و قانون استخدام کل کشور برای کارکنان مجلس اعمال می‌شود که متاسفانه حقوق نمایندگان در شان نام آنها نیست، اگر هم قرار باشد سال آینده افزایش حقوقی داشته باشیم آن بر حسب تعرفه دولت است.

لطفی یادآور شد: ما سال گذشته اعتراض کردیم که باید حقوق‌مان هم تراز با حقوق وزرا باشد به همین دلیل افزایش ۴۶ درصدی دادند که تازه به حکم حقوقی سال ۹۳ یا ۹۴ وزرا رسید، اکنون حقوق وزرا ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون تومان جدا از سایر مزایا است لذا قطعا افزایش ۷۰ درصدی در کار نیست و این میزان افزایش نیز به دلیل اعتراض‌های ما می‌باشد.

نماینده رزن با تاکید بر اینکه حقوق و مزایای نمایندگانی حتی به عنوان مدیرکل دولتی نیز نیست، گفت: حقوق ما حتی به اندازه مدیرکل منابع انسانی مجلس هم نیست.

وی در مورد مبالغ دریافتی برای سفرهای خارجی نمایندگان، بیان کرد: اکثر نمایندگان در طول چهار سال نمایندگی نهایتا ۱۰ یا ۱۵ روز به غیر از سفرهای دوستی پارلمانی می‌روند که مبالغ دریافتی در مقابل چهار سال آنچنانی نیست، البته در این بین سفر برخی از نمایندگان زیاد است که بحث آن جداست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه روز گذشته این کمیسیون با حضور افراشته به بررسی میزان دریافتی حقوق نمایندگان پرداخت، گفت: ما دیروز با حضور آقای افراشته معاون رییس مجلس به موضوع میزان حقوق نمایندگان اشاره و اعتراض کردیم که چرا نماینده حق ماموریت و اضافه کار نمی‌گیرد، پاسخ آن بود که به جای رساندن حقوق نمایندگان به سقف دریافتی وزرا، مزایای غیرمستقیم دیگری همچون پرداخت مبالغی در قالب اعیاد مختلف می‌دهیم، این موضوع هم واکنش اعتراضی ما را بر داشت چون با این مبالغ باز هم حقوق‌مان به میزان مندرج در قانون و هم تراز با وزرا نیست، گفتیم که این مزایا را نخواسته و می‌خواهیم حقوق اصلی‌مان داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... ماهی 17 میلیون میگیرن مفت مفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارانه ی چهل هزارتومنی رو واسه ملت زیادی میدونن

      • بدون نام

        خداازادم دروغگو نگدرد.خداوکیلی حقوقتان
        چقدراست.اقای محمودصادقی که خیلی صا
        دقانه برخی مواردرا اشاره کرد.

      • مونتلا

        به فرض مثال هفت میلیون باشه چهار تا مجوز برای دوستان بگیری که هر ماه از هر کدامشون 10 میلیون بگیرید و چهر تا مزایدهای بزرگ رو هر ماه برای آشنایان بگیری اونم 10 میلیون از هر نفر چهار تا کار دولتی در هر ما برای همسایگان که از هر کدامشون 10 میلیون دیگه و چهار تا مجوز ورود ماشین های گران قیمت از هر کدامشون 10 میلیون تومان و برای رای گرفتن هر وزیر و بیمه ها که بیشتر جیب مردم رو خالی کنن و رای اعتماد بعضی ها میشه هر ماه 200 میلیون که خدا بده برکت...

    • ناشناس

      پس حقوق کارگر .کارمند.بازنشستگان چرا ده درصد اضافه میشه ولی حقوق آقایان هفتادوپنج درصد واقعا انصافه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایندگان دقیقا چه کاری می کنند که توقع چینین حقوقی دارند؟!! در مورد نمایندگان امید که خودم بهشون رای دادم فقط اونجا فرستادیمشون که تندروترها وارد مجلس نشن و در کار دولت اخلال ایجاد نکنند .حالا واسه ما شاخ شدند؟ والا حقوقی که می گیرید برای این نقش منفعلی که دارید خیلی هم عالیه! به صندلی های مجلس هم با این حساب باید حقوق داد چون کارشون از شما سخت تره!

    • بدون نام

      پس حق وق مردم چی چرا قصد دارید یارانه هارو قطع کنید خوش به حالتون که هفت ملیون دیدی توعمرم همه ی مخارج خودم وخانوادم ۷ملیون نشده خدا خودش میدونه بجز یارانه هیچ پولی نداریم حتی کارگری ساختمان هم نیست مردم انجام بدن بعد شما باهفت میلیون راضی نیستیت خدایا چقد فاصله طبقاطی یعنی همیشه میگم بااین مسئولین بی وژدان ما ازگرسنگی میمیریم هیچ جای دنیا اینجور به مردم فشارنمیترن

    • بدون نام

      بعد اونوقت افزایش حقوق کارمندا باید 10درصدباشه اونم مشروط؟

    • بدون نام

      جمعی لزفقرا:خدایاازحقوق نداشته مابکاه وبه حقوق مسؤلین ونمایندگان بیفزا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتیاجی به دعا نیست واقعیت همینه

    • بدون نام

      راست‌میگن‌اینقدربرای‌مردم‌زحمت‌کشیدن‌‌همه‌جاگلستان‌شده‌حقوقشون‌بیشتربشه‌‌بیشتربه‌مردم‌میرسن‌مثلامشاهده‌کنیدهردوره‌‌انتخاب‌میشن‌سفره‌مردم‌رنگینترمیشه

    • بدون نام

      من ک هیچ وقت رای ندادمه...ولی انهایی که رای میدن حقشونه زیر خط فقر باشن

      پاسخ ها

      • یعقوب

        دیگه غلط کنم رای بدم

    • ناشناس

      چرا یه نماینده در هفته سه تا نصف روز کار میکنید حقوقش باید ۱۰ میلیون باشه
      کلا در مدت چهار سال نمایندگی ۲۱۰ هفته هست
      ۴ تا دو هفته عید کم میشه میماند ۲۰۲ هفته
      ۴ تا یک ماه مرخصی میشه ۱۶ هفته از ۲۰۲ کم بشه میماند ۱۸۶ هفته
      اگر این ۱۸۶ هفته که باقی مانده را ضرب در سه بکنیم میشه ۵۵۸ روز
      چون تمام جلسات نیمه وقته ۵۵۸ تقسیم بردو میشه ۲۷۹ روز کامل
      ۲۷۹ تقسیم بر سی میشه ۹ ماه ده روز
      ۴ سال ضرب در ۱۲ میشه ۴۸ ماه
      ۴۸ ضرب در ۱۰ میشه ۴۸۰ میلیون تومان
      ۴۸۰ تقسیم بر ۹/۳ میشه مساوی با ۵۱/۶۰۰ پنجاه و یک میلیون و ششصد هزار تومان خدا بدهد برکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه توی مجلس هم همیشه یا در حال بگو بخند و جلف بازی هستند یا خواب! کلی هم اردو میرن به داخل و خارج !

    • بدون نام

      یادمان‌نروددوره‌بعدسرصندوق‌رای‌حاضربشیم

    • بدون نام

      باید کلمه طلبکارانه،واین کلمه چرا نباید درمورد مردم اطلاق بشه مثلا باید یارانه ها پنجاه درصد بالاتر باشه،حقوق مستمری بگیران حداقل صد درصد باید جلوی آلودگی هوا گرفته شود و هزاران باید دیگر.......

      پاسخ ها

      • م.م.

        ای خدا .با حقوق مستمری بگیری چه خاکی به سرمون بریزیم

    • سخنگوی حق

      ناموسا خجالت نمی کشید این حرفا رو میزنید؟ماهی هفت میلیون کم؟ بخدا قسم اگه من ماهی ۱میلیونم داشتم ازدواج میکردم اونوقت شما به فکر حقوق ۱۰میلیونی هستید مگه چ گلی به سرمملکت زدید شما که سخت ترین کارتون برداشتن خودکاره جای امثال من بودید چکار میکردید که باسیلی صورتمون و سرخ نگه داشتیم...فقط به فکر خودتون هستید ....

    • ایرانی

      چرررررررررراااااااااااا؟؟؟؟

    • محمد

      راست میگه نماینده ای که قیمت نون ومیوه وبرنج رو نمیدوه تو کشور چنده بایدم ده میلیون ... تاراحت زندگی کنه

    • dar

      سلام حقوق نمایندگان ازبیست هم بالا است چرا کسی به فکرکارگر نیست

      بندر عباس اهواز دوازده ساعت کار درجهنم تابستان به سه میلیون هم نمی رسد

    • بدون نام

      چطور شما باید با وزرا یکی باشید ولی کارمندان دولت باید یکسری مانند کارکنان شرکت نفت وبرق وفرمانداریها زیاد ومل که نظامی هستیم ومعلم نصف اونا حقوق بگیریم پس چرا نظام هماهنگ برای ما اجرا نمیشه

    • بدون نام

      درظاهر اينه پشت صحنه چنده...

    • بدون نام

      خواهشا یارانه مارا بگیرید وبه حقوق نماینده ها اضافه ککنین شاید از زیر خط فقر بیان بیرون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین اتفاق تصویب شده و سال بعد اجرا میشه.
        به خودت زحمت نده.

    • بدون نام

      شمارفتيدمجلس مشکلات کلان کشورروچاره کنيدياراي گرفتيد براي وکالت که بريدسرحقوق ومزايا بحث کنيد يک کمي هم به فکرضعفاباشيد که زيرتورم له شدند

    • بدون نام

      فقط تاسف
      واقعا خیلی بی وجدان هستن
      ...چهل و پنج تومن یارانه رو میگن واسه ملت زیاده باید فقرشون رو ثابت کنن تا بتونن اونو بگیرن
      بعد ماهی ده پلیون واسه خودسون کمه
      ...
      ... مردم باسیلی صورتشون رو سرخ کردن
      ...
      من گارگری میکنم بعد تا بوق سگ مسافر کشی حقوقم به دو پونصد نمیرسه
      اون وقت تو یه از خدا بی خبر
      اقا بگوش این نمایندگان دولت نه ملت ... برسونید مردم دارن زیر دست و پای شما له میشن
      بسه دیگه
      بیان تو جامعه...
      ...

    • بدون نام

      اخه این هم شدزندگی

    • عسل

      مگه چیکار میکنن که باید اینقدر پول بگیرن

    • بدون نام

      آونوقت به نظرتون حلاله!! بیشتر از 8 تومن حرام اندر حرامه

    • علی

      به نظر من پنجاه شصت میلیون هم برای شما کمه چون خیلی خوب کااااار می کنین

    • بدون نام

      چطور شد ماله ارتشی ده درصد باشه که اکثر ارتشی ها از 2میلیون پایین میگیرن ولی ماله شما باید بالای ده ملیون باشه این کجاش عدالته به شما باید به ما نباید . فردا هم جنگ بشه تو هزار تا لونه موش قایم میشین واسه چیزهای بی ربط بودجه دارین واسه ارتش ندارین اطراف فرودگاه امام چقدر بو میگیره که این همه بودجه اختصاص دادین بعضی جاهایی که بودجه براش گزاشتین به خدا بود و نبودش فرقی واسه ملت نداره حرومتون بشه

    • داود

      نمایندگان نباید اصلا حقوق بگیرن.مگه برای سلفی گرفتن یا چرت زدن یا گلابی خوردن هم حقوق میگیرن!!؟

    • بدون نام

      چه جالب!! به حقوقشون اعتراض کردن و حقوقشون اضافه شده. بعد یه سری ها سال تا سال حقوق نمی گیرن یه اعتراض هم بکنن که پدرشونم درمیارن. اخراجم میشن

    • یهقوب

      جسارت نباشه اره جان عمه ات ازجیب خلیفه میبخشه بیشتر از سه میلیون تومان حرومشان باد ما چه اشتباهی کردیم که به اینا رای دادیم فقط بفکر درامد خودشانند

    • حسین خانی

      چطورنوبت ادما که میشه 10درصد میره بالا اونم بعداینکه اجناس 50درصد گرون بشه نوبت خودتون 45یا 70درصد بالا میره چرا چون شما خزانه دستونه پول نفت حق شماست یا بهتر میخورید یارنه هم که هنوز ندادید سهام عدالتم که شرکتا پولشا دادن که نعری بالای یک میلیون مبشه دلتون نیومد صد تومن بدید یا وزیر وزرا خرج جشنشون کردن خدازبونتونا قطع کنه که دارید حق مردما قطع وپایمال میکنید

    • بی نام

      آقای نماینده شماکه بودونبودتون فرقی نداره همین پولم که داری میگیری زبونتم درازه

    • بدون نام

      اين تعيين حقوق غير منطقي نمايندگان شوک وناهنجاری و واکنش مردم‌را درپی خواهد داشت زشته مردم درتنگنا قرار گیرند ونمایندگان100 امتياز بالاتر داسته باشند بنظر ميرسد نمايندگان پابند قانون وظایف نمایندگی نیستند.

    • بدون نام

      مملکت مال شما.

    • بدون نام

      اقایان نماینده خیالتان راحت نوبخت زورشان به شما نمیرسه زورش فقط وفقط به بازنشستگان ومستعمری بگیران میرسه همان حضرت عباسی که درمجلس نمایندگان راقسم دادید که ردیف جاری را اضافه نکنه جوابت رابده که میده

    • بی نام

      چرا آنها 10 میلیون ولی یک کارمند باسابقه بیشتر 2 یا 3 میلیون دریافت کنند آخر درسته .

    • بینام

      چراباید حقوق نماینده افزایش پیدا کنه. ولباس کارمند وکارگرای. بیچاره فقط ده درصد اونم بکالی گرونی. با نقشه قطع یارانه. خب مشکلی نیست شماها این بلاها روسرملت بیارین ولی ملت هم ازاین به بعد. همه اینا یادشونه ازاین به بعدد درهبچ انتخاباتی. نه رییس جمهور نه نمایندگان رای نمیدیم. حالا که دولت واسه ملت کاری نمیکنه؟ ماهم بی خیال. یر به یر خوب شد

    • بدون نام

      اصلا شما ان پولی که بابت هزینه دفتر و غیره است کجا خرج کردید مگر انرا هم نوش جان نمیکنید چه مشکل اساسی را حل کردید

    • بدون نام

      حقوق نماینده رو بیشتر کنید
      اخه خیلی سخته و زحمت داره

    • یعقوب

      بنازمت سانسورچی

    • بدون نام

      به یاد خوزستان باشید که نفت وگاز واب از این همه بوجه به کشور داد ویک وکارگر 12ساعت1500تمن یک میلیون پانصد تمن خدا راضی می شود که شماها30میلیون تمن میگیرید

    • بدون نام

      بچ چه گناهی کزدیم تو ایران به دنیا امدیم..کاش تو المان بودیم امیدواری روحیه خوب درامد خوب خوش به حال المانها انگلیس فرانسه..کاش میرفتم تو بهشت اروپا

    • بدون نام

      خداهم شماقبول دارید یانه حقوق شما ۱۰ملیون ۴۰تومن یارانه مردم میخواید قطع کنید

    • بدون نام

      ماکه ولی نعمت شمانمایندگان هستیم بخداراضی نیستیم چرامابآزنشسته ها با آن همه مشکل ده درصد انوقت شما ده برابرحقوق ما

    • محمد سلطان

      10میلیون برای گلابی خوری!؟

    • م الف شهرآشوب

      ببخشید نماینده محترم مردم حقوق یک بازنشسته تامین اجتمایی با30سال پرداخت حق بیمه چقدر باشد؟

    • بدون نام

      نماینده مردم رزن واقعا نماینده کلی مردم .آخه مرد حسابی ۱۰ میلیون پولی نیست ولی در مقابل حقوق یک میلیونی خیلیه مگر سمت تو چی یه کار مفید بگو که انجام داده ای تو از خدا نمیترسی اما کسانی که مسئول و در واقع خدا ترس هستن کجا یندچرا بی خیالی طی میکنند . کجائید مردان بی ادعا....

    • اسی

      به نظر من حقوق این زحمت کشااباس ۲۰ تومن بشه
      خدایی تخم دوزرده گذاشتن برامون
      همیشه تو مجلس خوابن
      شبام با خدم و حشم لواسون تفریح
      سلفی هم که میگیرن
      و خیلی تخمای دو زرده دیگه که ما نمیبینیم
      به حقوق ۷ تومنی خودش اعتراض داره و ۴۵ تومن یارانه کسایی بهش رای دادن که یخوره بخوابه ۷ تومن بگیره رو قطع میکنن
      سر انگشتی هر نماینده برای بیت المال و جیب من و شما ماهانه ۸۰ تومن هزینه داره
      ۱۸۲ تومن یارانه گرفتم ۲۳۰ تومن پول گاز دادم هنوز برق و آب مونده
      خداوند به اینا کمی معرفت و شعور عطا کنه امین

    • بدون نام

      اخه مگه چی میکنید. کدوم مشکل رو رفع کردید

    • بدون نام

      خدایی دلم سوخت چقدر حقوقشون کمه استعفا بدین بیاین بیرون

    • شهرام

      دلم تکه تکه شد . قلبم به درد اومد . جگرم جز جز شد . الهی بمیرم براتون . چی میکشید شماها . واقعا غیر قابل تحمله . حتی شنیدنش هم حزن انگیزه . آدم رو یاد شعب ابوطالب میندازه و اوضاع اسفناک احزاب پیامبر عزیزمون .

    • بدون نام

      مگه نمی بینید با بودن این نمایندگانی حال روز مملکت چه جوریه بخدا

    • امین

      خدایا منو گاو کن ...

    • بدون نام

      راست میگوید بیل می زنه

    • بدون نام

      خداازتان نگذره

    • بدون نام

      خوش حلالتون اخه خیلی زحمت میکشییییییین

    • بدون نام

      حقوق ملت هم باید 8میلیون باشه چون شما که کاری برای ملت نمیکنید معلوم نیست با لابی چه کسانی وارد مجلس شده اید همیشه هم که خوابید و برای افراد خاص و لاکچری کار میکنید ...

    • رضا

      شه من که راضی نیستم خدا کنه خرج دکتر بکنید

    • بدون نام

      بگوازچه مقداررانت استفاده میکنن چه منازلی دراختیارشونه راننده وماشین آخرین مدل وچک سفیدامضا بازم بگم؟

    • م

      حقمونه تا ما باشم دیگه سر صندوق رای نریم

    • بدون نام

      منم ماهی یه میلیون و ۱۰۰ حقوقمه

    • بدون نام

      منم با فوق ليسانس ماهي حدود ٢٠٠ حقوقمه بغل دست يه رييس غرغرو:))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج