۶۴۸۰۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

چهار مربی در صربستان در مدرسه خوابیدند!

اتفاق تاسف‌بار جدید در کشتی

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان می‌گوید که برای تکرار نشدن اتفاقات مغولستان، در مسابقات جهانی صربستان مربیان تیم ملی یک شب را در مدرسه ایرانیان خوابیده‌اند.

ایسنا: سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان می‌گوید که برای تکرار نشدن اتفاقات مغولستان، در مسابقات جهانی صربستان مربیان تیم ملی یک شب را در مدرسه ایرانیان خوابیده‌اند.

موسی طباطبایی اظهار کرد: روز آخری که قرار بود به ایران برگردیم پول نرسید. البته ۱۲ نفر از اعضای تیم به تهران برگشتند ولی چون پاسپورت دو نفر از مربیان در گروی هتل بود یک روز زودتر هتل را ترک کردیم تا اتفاقات مغولستان تکرار نشود و به پرواز برسیم. به همین خاطر ما چهار نفر(كادر فني) یک شب را در بلگراد در یک کلاس ابتدایی مدرسه ایرانیان خوابیدیم.

وی با اشاره به این‌که گفته شده مربیان در کوچینگ کم‌کاری کرده‌اند، گفت: من نمی‌دانم دوستان با چه اسنادی این حرف‌ها را می‌زنند. مگر فیلم های مسابقات را دیده‌اند یا خبرنگار و کارشناسی آن جا بوده که این صحبت‌ها مطرح می‌شود؟ منبع اطلاعات آقایان از کجاست که می‌گویند اگر مربی به خوبی تیم را رهبری می‌کرد تیم ایران بهتر نتیجه می‌گرفت؟

طباطبایی ادامه داد: قبل از اعزام به خاطر مشکلات مالی نام چند نفر از مربیان خط خورد و به صربستان نیامدند. تیم تنها با یک سرمربی و دو مربی به رقابت‌های جهانی اعزام شد؛ در حالی که تیم‌هایی مثل ترکیه با ۱۰ مربی، آذربایجان با ۸ مربی، قرقیزستان با ۸ مربی و ژاپن با ۷ مربی به این رقابت‌ها آمده بودند اما تیم ما تنها با ۳ مربی اعزام شد که یکی از آنها هم مربی بدنساز بود که کار فنی نمی‌دانست و تنها برای بدنسازی و ماساژ به صربستان آمده بود. مگر مربیان ما چند دست و پا داشتند که در آن شرایط و با آن همه اتفاق باید به همه کار می‌رسیدند؟

وی با بیان این‌که در روز دوم رقابت‌ها به خاطر همزمانی کشتی‌ها و وزن‌کشی، مربیان از این سو به آن سو می‌دویدند، اضافه کرد: روی سه تشک به فاصله‌ی هر یک ربع اسم بچه‌ها خوانده می‌شد تا کشتی بگیرند. از آن طرف هم وزن‌کشی داشتیم و کسی باید به کشتی‌گیرانی که وزن کم کرده بودند می‌رسید؛ در حالی که ما تنها سه چهار نفر بودیم. حتی به خاطر مشکلات مالی، دکتر امیرساسان که چندین سال است در تیم‌های ملی حضور دارد و وجودش برای کشتی‌گیران و ریکاوری آنها حیاتی است نیامد. دکتر آزادبخت هم که به صربستان اعزام نشد و در روز آخر مربیان تیم ما (عادل کشکولی، علی قیطاسی، بختیار تقوی‌نیا) از لیست خط خوردند و ما تنها با سه مربی به رقابت‌های جهانی رفتیم.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان هم‌چنین اظهار کرد: بعد از وقایع مغولستان بچه‌ها از نظر روحی روانی در شرایط خوبی قرار نداشتند و به خاطر اتفاقاتی که آن‌جا افتاد تمرینات ما هم چند روز دیرتر شروع شد. ضمن این‌که هیچ مسابقه تدارکاتی نداشتیم. پارسال این تیم با ۹ اردو و سه تورنمنت به رقابت‌های جهانی اعزام و هشتم شد اما امسال با تنها چهار اردو و یک دیدار تدارکاتی که در گرجستان بود به صربستان رفتیم و همان هشتمی را تکرار کردیم؛ در حالی که توانستیم یک مدال طلا کسب کنیم.

وی افزود: مشکلات قبل از اعزام را هم که بهتر می‌دانید. در اردو وضع غذایی مناسب نبود و به خاطر مشکلات مالی کمبودهایی وجود داشت. حتی در مقاطعی آب و میوه‌ی بچه‌ها را خودمان تهیه کردیم تا این‌که من با آقای خطیب صحبت کردم و به او گفتم که این بچه‌ها به خاطر وزن کم کردن زیاد به میوه نیاز دارند که خوشبختانه همان شب با پی‌گیری‌های آقای توپچی میوه تهیه کردند.

طباطبایی با بیان این‌که گرفتن بلیت و نوع اعزام تیم دست او نبوده، یادآور شد: تیم در دو گروه به صربستان اعزام شد و جالب است که در گروه اول من، سرمربی، دو مربی و یک داور حضور داشتیم و کشتی‌گیران و یک مربی در گروه دوم اعزام شدند که کلا ۱۲ ساعت بعد از ما به بلگراد رسیدند؛ در حالی که آنها باید زودتر می‌رسیدند. در آن‌جا هم ۷ هزار دلار به من پول داده شده بود و قرار بود بقیه پول ارسال شود که البته خوشبختانه در دقیقه ۹۰ و به خاطر این‌که در آن‌جا سفارتخانه داشتیم ۸ هزار دلار باقی‌مانده فرستاده شد تا بتوانیم از هتل محل اقامتمان به زرنیانین برویم تا به وزن‌کشی برسیم.

وی ادامه داد: به خاطر بی‌مبالاتی یکی از کارمندان فدراسیون کار پاسپورت محمد سلطانی درست نشده بود و بعد از رایزنی‌های زیاد به صربستان رسید و تنها طلای ایران در این رقابت‌ها را به دست آورد. به نوعی ما در صربستان بیشتر پیگیر اوضاع بودیم تا بعضی از آقایان در فدراسیون.

طباطبایی هم‌چنین بیان کرد: در سالن مسابقات هم به خاطر کم بودن تعداد مربیان کار همه بسیار سخت شده بود و باید برای هماهنگی، ریکاوری بچه‌ها، تغذیه، ماساژ و کارهای دیگری که باید صورت گیرد از این سو به آن سو می‌دویدیم. حتی وقتی حال چند کشتی‌گیر ما بد شد به خاطر نداشتن پزشک، من از پزشک تیم ترکیه خواستم تا به بچه‌ها آمپول بزند و داروهایشان را به آنها بدهد. همچنین وقتی دست یکی از کشتی‌گیرانمان در رفت، پزشک نداشتیم و خود جهاندیده(سرمربی تیم) دست او را جا انداخت.

وی اضافه کرد: به هر حال باید بگویم با توجه به مشکلاتی که داشتیم هیچ‌کس در صربستان کم‌کاری نکرد اما دوستان بدون داشتن اطلاعات و خبر داشتن از مشکلات و مسائلی که ما کشیده‌ایم تنها می‌گویند که کوچینگ خوب نبوده است.

طباطبایی درباره شایعه برکناری جهاندیده اظهار کرد: در شورای فنی صحبت‌هایمان را مطرح می‌کنیم و دلایلمان را می‌گوییم. البته همین الان برای لیگ منطقه‌ای به من و آقای جهاندیده حکم داده‌اند. ضمن این‌که رسول خادم برای شش ماه دوم سال از ما برنامه خواسته که آقای جهاندیده هم دیروز این برنامه را به او تحویل داده است.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در پایان گفت: باید از آقای اشکانی تشکر کنم که در روز دوم با حضورش واقعا به ما کمک کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      قابل توجه سرکارخانوم طرفه وکاربرعزیز که درود می فرستن بردکتراحمدی نژاد ، این دسته گلها درزمان ایشون آب داده شده و همچنان هم درحال آب خوردنه، ازیک طرف جوایزخیلی از ملی پوشان مدال آورمعلوم نشد چی شد، ازطرفی چند ماه مونده به جام جهانی فوتبال فدراسیون میگه بدهکاره وهیچی پول نداره ازطرفی وضع کشتی مون اینطوریه، به هربانکی سرمی زنیم از کمبود بودجه حرف می زنند، با اون همه فروش نفت در اون چند سال این وضعیت نباید باشه، دوستان طرفدار پس کی میخوان از خواب بلند شن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابک جان 16 میلیارد تومان یادت رفت بگی واقعا کجا هستند این عاشقا احمدی نژاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج