۶۴۸۱۱۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش ایران به وتوی قطعنامه قدس توسط آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت اقدام دولت آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر درباره بیت المقدس، آن را اقدامی خلاف صلح و امنیت بین المللی و در راستای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین خواند.

خبرگزاری فارس: بهرام‌ قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی از سوی مصر در خصوص بیت المقدس گفت: با وجود تلاش کشورهای اسلامی و قطعنامه ارائه شده از سوی مصر به عنوان تنها دولت عربی حاضر در شورای امنیت و با توجه به سیاست های خصمانه و نژادپرستانه آمریکا در حمایت یکجانبه از اشغالگران قدس شریف، تردیدی نسبت به مانع تراشی آمریکا و مخالفت با هر طرحی که پیشبرد تصمیم اخیر آن کشور را با مشکل مواجه سازد، وجود نداشت.

قاسمی افزود: دولت آمریکا نه تنها با تصمیم تحریک آمیز و نابخردانه در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی عدم پایبندی خود به قطعنامه های بین المللی را نشان داد؛ بلکه این بار نیز در راستای تحقق منافع آن رژیم و به رغم حمایت ۱۴ کشور دیگر عضو شورای امنیت، با وتوی این قطعنامه ثابت کرد به دنبال راه حلی سازشکارانه از طریق پایمال کردن حقوق مشروع تمام فلسطینیان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره مجدد به موضوع بیت المقدس تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است؛ لذا جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرده و از مجامع بین المللی و همه کشورهای جهان می خواهد برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، مانع اجرا شدن این اقدام آمریکا که تنها منافع رژیم صهیونیستی را محقق ساخته و آتش فتنه ای جدید در منطقه را شعله ورتر خواهد کرد، شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      تا وقتی کشورهای غربی و بعضا شرقی و عربی برای منافع بیشتر خودشون و باج‌دهی به امریکا از حق مصلم دیگر کشورهای ضعیف می‌گذرن و به امریکا و تصمیم‌های احمقانه ترامپ بها میدن، نه اینکه مشکل برطرف نمیشه بلکه روزافزون اضافه میشه. تنها نابودی اسرائیل کلید حل مشکلات و حق‌خوری،کشتار غیر نظامی، تجاوز،قارت و زورگوئی هست.، غولی متاسفانه تاریخی دقیقی از زمان نابودی این دیو دوسر دردست نیست. فقط امیدوارم هرچه سریعتر شرایط مناسب شود و رهبر محترم دستوز حمله رو صادر کنند تا به راستی این غده چرکی رو از زمین محو کنیم‌ . پس مرگ بر اسرائیل، چون اگر نابود بشه دیگه قدرت امریکا هم به‌شدت کم میشه. (به شدت)

    • سعیدطهمورثی

      شورای امنیت سازمان ملل یک سیستم چماقی ودردست قدرت های بزرگ است وبایداین موضوع که برندگان جنگ جهانی دوم حق پایمال نمودن حقوق دیگرکشورها رادارندحل شودتازمانی که این موضوع باشدآمریکا، روسیه دیگراعضای دائمی شورای امنیت هرکاری که دلشان بخواهددرپایمال نمودن حقوق کشورهای عضو سازمان ملل می نمایندواین بدعت بایداصلاح ومرتفع گردد

    • بدون نام

      امریکا ,که در واقع با اسرائیل دوقلوی همسان چسبیده تن و روان شده اند, با نا بود کردن نسل بومیان ان سرزمین کشوری و ملتی شده است و حالا در خاور میانه همان شیوه را برای تشکیل یک اسرائیل بزرگ پیاده می کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج