جاباما
۶۴۸۴۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نفت در مدار افزایش قیمت قرار گرفت

نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال و ادامه کاهش تولید اوپک و غیراوپک افزایش یافت با این‌همه تولید رو به رشد آمریکا، افزایش بیشتر قیمت‌ها را محدود کرد.

خبرگزاری ایسنا: نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال و ادامه کاهش تولید اوپک و غیراوپک افزایش یافت با این‌همه تولید رو به رشد آمریکا، افزایش بیشتر قیمت‌ها را محدود کرد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز دوشنبه، به ۵۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، ۶۳.۵۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

در معاملات اخیر قیمت‌ها تغییر چندانی نداشتند و برنت از جمعه گذشته تاکنون در محدوده ۶۳ تا ۶۳.۹۱ دلار در هر بشکه معامله شده است.

پس از این‌که اعتصاب کارکنان نفتی در نیجریه لغو شد تا اندازه‌ای از روند صعودی قیمت‌ها کاسته شد، با این‌همه قیمت‌های نفت همچنان از ادامه تعطیلی سیستم خط لوله فورتیز در دریای شمال و همچنین ادامه کاهش عرضه داوطلبانه از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک مورد حمایت قرار گرفته است.

کاهش تولید این کشورها در ژانویه آغاز شده و قرار است تا پایان سال میلادی آینده ادامه پیدا کند، اما شرکت روس‌نفت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد کاهش تولید ممکن است پس از سال ۲۰۱۸ نیز تمدید شود. در نتیجه این محدودیت عرضه، ذخایر نفت در سطح جهانی کاهش پیدا کردند.

طبق گزارش شرکت "برن اشتاین انرژی" ذخایر کشورهای صنعتی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در اکتبر ۴۰ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۲.۹۲ میلیارد بشکه رسید در حالی که ذخایر جهانی با ۶۱ میلیون بشکه کاهش، به ۵.۴۸ میلیارد بشکه رسید. این آمار نشان می‌دهد که بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ با کمبود عرضه مواجه خواهد شد، اما رشد تولید آمریکا که از اواسط سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶ درصد افزایش یافته و به ۹.۸ میلیون بشکه در روز رسیده، ممکن است تلاش‌های اوپک برای حذف مازاد عرضه را تهدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد تولید شیل در ژانویه ۹۴ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت که سیزدهمین افزایش ماهانه متوالی خواهد بود. این سازمان دولتی اعلام کرد انتظار دارد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۰.۰۲ میلیون بشکه در روز صعود کند که به سطح تولید بزرگترین تولیدکنندگان جهان شامل عربستان سعودی و روسیه نزدیک خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج