۶۴۸۴۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

داعش همچنان تهدیدی علیه جهان است

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷ متحمل ضربات مرگبار چشمگیری شد و تقریبا همه به اصطلاح خلافت خودخوانده خود در عراق و سوریه را از دست داد، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این گروه همچنان قابلیت انطباق با شرایط را داشته و یک تهدید محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷ متحمل ضربات مرگبار چشمگیری شد و تقریبا همه به اصطلاح خلافت خودخوانده خود در عراق و سوریه را از دست داد، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این گروه همچنان قابلیت انطباق با شرایط را داشته و یک تهدید محسوب می‌شود.

گروه تروریستی داعش چه از طریق مسلح سازی مستقیم شبه‌نظامیان و چه از طریق جذب افراد به خود از طریق تبلیغات اینترنتی عامل بسیاری از حملات مرگبار در سال ۲۰۱۷ به ویژه در نیمه اول این سال از جمله در پاکستان، عراق، سوریه، افغانستان، مصر، سومالی و بریتانیا بوده است.

حملات انفرادی از جمله با راندن خودرو تحت تاثیر تبلیغات داعش در خیابان‌های شهرهایی نظیر لندن، استکهلم، نیویورک و بارسلونا اتفاق افتادند و جزو حملاتی هستند که پیشگیری از آنها بسیار دشوار است.

حملات تروریستی سال ۲۰۱۷ از جمله حمله به یک سالن کنسرت در ۲۲ مه در شهر منچستر که روی هم رفته هزاران کشته در جهان برجای گذاشته‌اند در حالی رخ دادند که گزارش شده تمامی بساط داعش در عراق و سوریه برچیده شده است.

داعش اقدام به ایجاد پایگاهی برای مدیریت شبکه‌هایش در خارج، به خدمت گیری سربازان و هماهنگی و تامین مالی اقداماتش کرده بود اما ناپدید شدن ظاهری آن به معنی پایان یافتن حملاتش نیست.

ایو تروتینیون، یک تحلیلگر ضد تروریسم سابق گفت: مطمئنا داعش به طور نظامی شکست خورده است.

به گفته کارشناسان، نحوه مدیریت دوران پساداعش در جهان در ماه‌ها و سال‌های آینده اهمیت فراوانی در جلوگیری از بازگشت دوباره افراط گرایان و ایجاد یک جنبش رادیکال جایگزین دیگر خواهد داشت.

لیست بلند حملات تروریستی یا توطئه‌های شکست خورده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که جنبش افراط گرایان در جهان از جمله القاعده همچنان انعطاف پذیر محسوب می‌شود.

تروتینیون اظهار داشت: عملیات‌های نظامی در عراق و سوریه موفق بودند اما آنطور که در افغانستان در ارتباط با القاعده مشاهده کردیم این گروه‌های شبه‌نظامی می‌توانند مثل یک سرطان دوباره رشد یابند و در دیگر مناطق اراضی تصرف کنند.

او خاطرنشان کرد: داعش شکست خورده اما تهدید تروریستی هنوز تا ناپدید شدن فاصله زیادی دارد.

پژوهشگران آمریکایی معتقدند که این پدیده تا چند نسل ادامه خواهند یافت.

کشتاری که اواخر ماه نوامبر علیه صوفی‌ها در مصر رخ داده و به کشته شدن ۳۰۵ نفر از آنها انجامید اگرچه از سوی داعش مستقیما به عهده گرفته نشد اما نشان می‌دهد که افراط گران در حال روی آوردن به حملات کورکورانه مرگبارتر هستند.

ژان پییر فیلیو، یک کارشناس در پاریس گفت: شاخه‌های داعش از جمله در مصر و در عین حال در لیبی، یمن، افغانستان و جنوب شرق آسیا همچنان بسیار تهدیدآمیز هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج