جاباما
۶۴۸۵۴۴
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

احمدی‌ نژاد همان احمدی‌ نژاد است؟!

ابراهیم آقامحمدی گفت: درباره جاسوسی نمی توانم اظهارنظر کنم و حرف‎های من مستند نیست اما بخش تحت تاثیر بودن بعضی دولتمردان نهم و دهم به برخی از کشورهای غربی قابل انکار نیست و ممکن است به شکل ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی آنان نیز باشد. اطرافیان آقای احمدی‌نژاد بعضا افراد بی‌مایه‌ای هستند.

اعتماد آنلاین نوشت: ابراهیم آقامحمدی گفت: درباره جاسوسی نمی توانم اظهارنظر کنم و حرف‎های من مستند نیست اما بخش تحت تاثیر بودن بعضی دولتمردان نهم و دهم به برخی از کشورهای غربی قابل انکار نیست و ممکن است به شکل ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی آنان نیز باشد. اطرافیان آقای احمدی‌نژاد بعضا افراد بی‌مایه‌ای هستند.

محمدجواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مشهد و از حامیان پیشین محمود احمدی نژاد به تازگی گفته است: «بنده پشت صحنه‌های وی (احمدی نژاد) را می‌دانم و به زودی اخبار تکان دهنده‌ای از نفوذ سرویس‌های جاسوسی به نزدیکی او را منتشر خواهیم کرد تا مشخص شود که با چه کسانی ارتباط داشته و دنبال چه چیزهایی است. » ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم درباره ادعای کریمی قدوسی گفت: اطلاعی از اسنادی که نماینده مشهد داده، ندارد اما در همین حال چند بار تکرار کرد که «اگر آقای کریمی قدوسی گفته اسنادی دارد حتما به اطلاعاتی دست یافته است».

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

احمدی‌نژاد همان احمدی‌نژاد است یا تغییر کرده است؟

من این روزها خیلی در وادی سیاست نیستم و کار دیگری می کنم. اما به نظرم آقای احمدی نژاد شخصیتش همین بوده است. ایشان می داند هر زمان چه نقشی بازی کند. ایشان از اول هم همین بوده ولی آقای احمدی نژاد به قول معروف می داند که در هر زمانی چه نقشی بازی کند. ایشان هر زمان فضا را می بیند و بر اساس فضای موجود نقش بازی می کند. احمدی تژاد در طول ۸ سال که رئیس جمهور بود شخصیت خود را در گوشه و کنار نشان می داد، بسیاری هم متوجه این شخصیت ایشان شده بودند اما برخی هم متوجه این وجه شخصیتی او نشده بودند.

این افراد که متوجه نشده بودند شاید حسن نیت داشتند یا عمق قضایا را نمی دیدند و متوجه نمی شدند. اما در هر حال شاکله شخصیتی احمدی نژاد همین است. او بیشتر یک شخصیت فایده‌گراست، می بیند نفعش در کجاست و جاهایی که می بیند برایش هزینه‌زاست کمتر ورود می کند و سعی دارد نفع خودش را از معاملات ببرد. او می داند چطور از احساسات مردم به نفع خود استفاده کند بنابراین من معتقدم تغییری در ایشان حاصل نشده است و برحسب فضای موجود نقش بازی می کند.

با توجه به تعریفی که شما از آقای احمدی نژاد ارائه دادید و اینکه معتقدید آقای احمدی نژاد تغییری نسبت به زمانی که رئیس جمهور بودند نکرده است، پس چرا آن زمان اصولگرایان حامی ایشان بودند اما الان به منتقد سرسخت ایشان تبدیل شده اند؟ به گفته شما که ایشان تغییری نکرده است.

احمدی نژاد کسی است که همه ویژگی های شخصیتی خود را عریان نمی کند. یک زمانی بعد از دوم خرداد فضا طوری بود که افکار عمومی از آن فضا زده شده بود و احمدی نژاد می دانست باید چطور وارد شود و به خوبی سوار موج افکار عمومی شد لذا خود را خیلی اصیل تر، تندتر و غلیظ تر از اصولگرایانی که در اندیشه و فکر خود ثابت بودند نشان داد و توده های مردم که از دوم خرداد سرخورده شده بودند به سمت ایشان رفتند. ایشان حتی توانست نظر بسیاری از شخصیت ها را به خود جلب کند تا از او حمایت کنند. ممکن است تعبیر برخی این باشد که احمدی نژاد از اول خوب بود و الان تغییر در افکارش به وجود آمده است اما من معتقدم احمدی نژاد تغییر نکرده است و در هر زمانی نقش بازی می کند.

یعنی شما معتقدید آقای احمدی نژاد همه را فریب داد؟

او توانسته بود افکار عمومی را به سمت خود جلب کند و این تعبیری که شما به کار بردید می تواند مصداق داشته باشد.

آقای کریمی قدوسی به تازگی گفته اند که به زودی اسنادی منتشر می کنند که نشان می دهد سرویس های جاسوسی به آقای احمدی نژاد و اطرافیان ایشان نزدیک شده اند؛ شما که خودتان در زمان دولت احمدی نژاد عضو کمیسیون امنیت ملی بودید اطلاعی از این اسناد دارید؟

در کمیسیون حرفی از این مسائل نبود اما این مساله در افواه و برخی سیاسیون و برخی روزنامه نگاران مطرح بود که احمدی نژاد و برخی از اطرافیان ایشان تحت تاثیر برخی کشورها یا سازمان های اطلاعاتی آنها هستند. با وجود این اگر آقای کریمی قدوسی گفته‌اند که اسنادی دارند و به زودی منتشر می کنند حتما به اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده اند. اما مرجع این مساله دستگاه های اطلاعاتی هستند که باید در اینباره اظهارنظر کنند. من شخصا از چنین چیزی اطلاعی ندارم ولی حداقل می دانم برخی از اطرافیان احمدی نژاد شیفته برخی از کشورهای غربی هستند.

شیفتگی با اینکه ایشان با سرویس های اطلاعاتی آنان ارتباط داشته باشند تفاوت دارد...

درباره جاسوسی نمی توانم اظهارنظر کنم و حرف های من مستند نیست اما بخش تحت تاثیر بودن اینها به برخی از کشورهای غربی قابل انکار نیست و ممکن است به شکل ارتباط با دستگاه های اطلاعاتی آنان نیز باشد. اطرافیان آقای احمدی نژاد بعضا افراد بی مایه ای هستند. مثلا آقای مشایی چه کسی است؟ از کجا آمده که در کنار آقای احمدی نژاد قرار گرفته است؟! اینطور شخصیت ها ممکن تحت تاثیر هم قرار بگیرند. اما اگر آقای کریمی قدوسی گفته اند سند و مدرکی دارند باید دید که این اسناد چیست. اینگونه شیفتگی در اطرافیان احمدی نژاد از جمله آقای مشایی و حلقه اطرافیان ایشان وجود داشت و دارد. رصد، کار اطلاعات است. البته آن زمان هم آقای کریمی قدوسی یک بار به شدت علیه احمدی نژاد که رئیس جمهور بود موضع گیری تندی در جلسه کمیسیون امنیت ملی داشت.

ماجرا چه بود؟

دقیقا نمی دانم. به هر حال ایشان موضع گیری تندی داشت. موضع گیری من هم درباره همین مسائلی که اکنون به شما گفتم موضع گیری صریح داشتم و در مصاحبه ها صریح هم همین مسائل و حساسیت ها را بیان کردم. آقای احمدی نژاد با نشان دادن چهره ای متدین، انقلابی و همچنین وابسته کردن خود به افکار حضرت امام و رهبری و ولایت آمدند و و من اینها را گفته بودم. ولی اینکه اطلاعی درباره جاسوس بودن اینها را نمی دانستیم. اگر آقای کریمی قدوسی گفتند مدرکی دارند حتما اسنادی دارند که چنین حرفی زده اند.

اصولگرایان اشتباهی در حمایت از آقای احمدی نژاد داشتند؟

ما فقط ۱۴ معصوم داریم و غیر از آنها نمی توانیم بگوییم کسی اشتباه نمی کند. ممکن است کسی در شناخت ایشان به اشتباه افتاده باشد اما بحث این است اگر جایی اطلاعی نداشتیم و حرفی زدیم و حمایت کردیم بعد که اطلاعات به دست آوردیم اعلام موضع کنیم. نمی توان گفت چون قبلا از فلان شخصیت حمایت کردند و بعد فهمیدند آن فرد اشتباه کرده، در مسائل او شریک هستند. نه اصلاح طلبان باید این مساله را چماقی بر سر اصولگرایان کنند و نه اصولگرایان باید چماق کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .

      فقط احمدی نژاد

    • خراباتی

      همتون مثل هم هستید دنبال منافع خودتون ، اگر راست میگید فقط هر دو طرف در مقابل مردم حرفهاتونو بزنید همه ببینند . پشت سر و یک طرفه همه دروغه . دیگه مردم اینطوری گول نمیخورن .

    • عبدالخالق

      احمدی نژاد فقط احمدی نژاد است واین وصله ها بهش نمی چسپه شما هم حداقل از خدا بترسید ولااقل دروغ شاخدار نگید

    • مدافع حقوق فقرا

      عشق واقعی ملت ایران فقط احمدی نژاد است

    • بدون نام

      آقای محترم خودتان فهمیدی چه گفتی نمیدونم شاید ندیدم نشنیدم . درود بر احمدی نژاد.

    • جانباز

      احمدی نژاد همان احمدی نژاد است که پشت وروش 360 درجه فرق داره حالا کجاشو ديدين تازه اولشه

    • بدون نام

      مردم عادی احمدی نژاد را دوست دارند تو نا نوایی ها حرف میزند ممنون که به مردم یارانه دادی.

    • بدون نام

      خدا رحمتت کند هاشمی با بصیرت

    • بدون نام

      دروغ وفریبه

    • بدون نام

      تنها رییس جمهور که دردل فقرا هست مردمی هست فقط احمدی نژاد شماهرچه میخوای بگویید ازنظر مااحمدی نژاد پاک پاک هست وگناهش این هست که مردمی هست ازمردم حمایت میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج