جاباما
۶۴۸۶۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بررسی علل گرانی کاغذ در کمیسیون فرهنگی مجلس

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس عمده دلایل گران شدن ناگهانی کاغذ را افزایش تعرفه جهانی کاغذ، افزایش نرخ ارز، تاثیر جهانی شایعه افزایش تعرفه داخلی واردات کاغذ و در پی آن احتکار کاغذ عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس عمده دلایل گران شدن ناگهانی کاغذ را افزایش تعرفه جهانی کاغذ، افزایش نرخ ارز، تاثیر جهانی شایعه افزایش تعرفه داخلی واردات کاغذ و در پی آن احتکار کاغذ عنوان کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون صالحی و شریعتمداری وزرای فرهنگ و صنعت، معدن و تجارت به تشریح دلایل گرانی کاغذ پرداختند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نگرانی‌های اعضای کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون تاکید کردند که چرا تامین کاغذ در بازار مطبوعات و نشر به حدی مورد غفلت قرار گرفت که قیمت‌ها مورد جهش قرار گرفت. همچنین درخصوص وضعیت و کیفیت تولید کارخانجات داخلی کاغذ وضعیت تولید ملی در این حوزه و دلایل اتکا بازار کاغذ به واردات از وزرای مربوطه توضیح خواستند. همچنین در این نشست درخصوص سوء استفاده عرضه کنندگان کاغذ از جو روانی و احتکار کاغذ برای دامن زدن به گرانی‌ها و نوع تقسیم‌بندی سهمیه کاغذ مطبوعات از وزیر ارشاد سوال کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توضیحات وزرای مربوطه گفت: بر اساس توضیحات آقایان عمده دلایل گرانی کاغذ همان چهار محوری بود که در ابتدا بیان کردم. در ادامه این نشست بر تشکیل کارگروه مشترکی بین وزارتخانه‌های ارشاد، صنعت و کمیسیون فرهنگی تاکید شد تا علاوه بر تدبیر برای وضعیت جاری بازار کاغذ، برای جلوگیری از افزایش قیمت احتمالی در آینده برنامه‌ای قبل از افزایش و وارد شدن شوک به بازار مطبوعات و نشر تدبیر شود که البته این کارگروه دائمی خواهد بود.

ذوالقدر اصلی‌ترین دلیل بی‌رغبتی مطبوعات و ناشران به استفاده از کاغذ تولیدی داخلی را بی‌کیفیت و نامرغوب دانستن این تولیدات مربوط دانست و افزود: البته با حمایت دولت کارخانجات داخلی تولید کاغذ با بهبود فناوری‌های و دستگاه‌های تولید کاغذ می‌توان این وضعیت را اصلاح کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج