۶۴۸۷۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

منتجب نیا: ضرب‌الاجل برای قوه قضائیه مضحک است

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه خط و نشان کشیدن و ضرب‌الأجل گذاشتن برای قوه قضائیه مضحک است، گفت: مردم منتظرند دستگاه قضا با قوت و قدرت با این افراد مقابله کند.

خبرگزاری فارس: رسول منتجب‌نیا عصر امروز در دانشگاه صنعتی همدان در جلسه «جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی» با بیان اینکه حرکت و جنبش دانشجویان در هر حکومتی می‌تواند نقش‌آفرین باشد، اظهار کرد: حرکت و جنبش دانشجویان در هر حکومتی به ویژه در نظام مردم‌سالاری دینی می‌تواند موجب حرکت و پویایی شده به جامعه حیات و نشاط بخشیده و جنبش و خیزش ایجاد کند.

وی به بیانات معمار کبیر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: افتخار نظام این است که جمهوریت اولین عنوان این نظام است، بنیان‌گذار این نظام معتقد است همه‌کاره مردم هستند و مردم باید تصمیم بگیرند، مردم اگر اشتباه هم کردند حق دارند، آنها ولی نعمت و صاحب نظام هستند و کس دیگر به جای مردم نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: در چنین نظامی جوانان که عصاره عقلانیت و جنبش و جوش جامعه هستند و در بین آنها دانشجویان که جزو نخبگان و زبدگان هستند برای آنها جایگاه ویژه و حساسی تعریف شده است.

وی افزود: اگر این جایگاه را دانشجویان بشناسند و به آن توجه کنند، مسؤولان نیز برای آنها آن منزلت و جایگاه خاصی را قائل باشند و مردم نیز به این مسئله توجه کنند؛ آنگاه نقش جنبش دانشجویی در جامعه روشن خواهد شد.

منتجب‌نیا تصریح کرد: اگر برخی از مسؤولان جنبش دانشجویی را به عنوان یک تهدید قلمداد کنند یا دانشجویانی جایگاه خود را نشناسند و به آن توجه نداشته باشند و یا در جامعه به دانشجویان بی‌توجهی شود، اینجا جنبش دانشجویی و دانشجو نمی‌تواند نقش اساسی خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه بارها به مسؤولان کشور به ویژه مسؤولان وزارت علوم، وزارت بهداشت و تمام مسؤولان دانشگاه‌ها اعلام کردیم که دانشجو را به عنوان بهترین فرصت قلمداد کنید، ادامه داد: از انتقاد، اعتراض و جنبش و حرکت دانشجویان نهراسید.

*دانشجو را محدود نکنید

قائم مقام حزب اعتماد ملی خطاب به مسؤولان دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تلاش نکنید دانشجو را محدود کنید و صدای دانشجو را خاموش کنید زیرا صدای و فریاد دانشجو، صدا و فریاد ملت است که اگر دانشجو خاموش شود ملت خاموش شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر دانشجو نتواند در دانشگاه و خارج از دانشگاه آزادانه حرف بزند و تلاش کند، جامعه رفته رفته به گورستان و قبرستان آرام و ساکت تبدیل خواهد شد، یادآور شد: هر آرامش و هر سکوتی پسندیده نیست؛ سکوت در قبرستان نشانه حیات نیست نشانه مرگ است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه مسؤولان نباید کج‌اندیش باشند و در نگاهشان به فریادها و انتقادها دچار اشتباه شوند، اظهار کرد: برای تمام مسؤولان دانشگاه‌ها، مسؤولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگان دو وزیر در دانشگاه‌ها که در مجموع هیأت‌های سه‌نفره را تشکیل می‌دهند تذکر می‌دهم شما برگزیده شده‌اید با راهنمایی و هدایت، فضا را مساعد کرده و جلوی انحراف را بگیرید؛ هرگز به شما اجازه داده نشده محدودسازی کرده و جلوی حرکت دانشجویی را بگیرید.

وی با گلایه از برخی مقامات وزارت کشور، گفت: چند روز قبل گفتند وزارت کشور اعلام کرده هیچ سخنرانی در این ایام در هیچ دانشگاهی تعطیل نشده که حرف غلطی است، اطلاع دارم سخنرانی بسیاری از دوستان ما و اندیشمندان اصلاح‌طلب را لغو کرده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به ممانعت هیأت سه‌نفره برخی دانشگاه‌ها از سه یا چهار سخنرانی‌اش، بیان کرد: در برخی موارد نیز ممانعت کرده و بعد از صدور مجوز نیز مانع سخنرانی شده است؛ هنوز هم در دولت روحانی که شعار داد و شعار می‌دهد که دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشند هنوز هم در برخی مواقع هیأت‌های سه‌نفره نمی‌توانند آزادی دانشجو را درک کنند و اقدام به محدودسازی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در بعضی دانشگاه‌ها به طور کلی مانع ایجاد می‌شوند، افزود: دلیل این ممانعت را احساس خطر، امکان ایجاد اختلاف و ایجاد تنش می‌دانند و یک تفکر غلط فریاد و انتقاد دانشجو را به عنوان یک خطر و تهدید تلقی می‌کند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه در بعضی از دانشگاه‌ها مجوز صادر می‌کنند اما ممنوعیت‌های غیرقانونی را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال می‌گویند شما آزاد هستید اما حق ندارید کلیپ پخش کنید، شما آزاد هستید اما حق ندارید عکس شخصیت‌های اصلاح‌طلب را در کلیپ نشان دهید و امثال آن.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال از حضور فلان شخصیت‌ جزء تماشاچیان و مخاطبان در سخنرانی‌ها ممانعت می‌کنند، ادامه داد: اینها تنگ‌نظری است؛ تصور نشود خطاب من فقط دانشگاه صنعتی همدان است که رئیس آن از نیروهای نخبه است خطاب من به تمام دانشگاه‌های کشور است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید جلوی این تنگ‌نظری‌ها را بگیرد، آقای روحانی باید خبر داشته باشد در زیر شعارهای اصلاح‌طلبانه و مردمی ایشان هنوز تنگ‌نظری و محدودیت‌سازی وجود دارد، باید فریاد بزند و تشر بزند.

وی خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: باید روحانی عزیز بر اساس انتظار مردم به دو وزیر اعلام کند هیچ هیأت سه‌نفره‌ای حق ندارد خلاف قانون مرتکب شود و از آزادی دانشجو ممانعت کند، چه دانشجوی اصلاح‌طلب، چه اصولگرا، انجمن اسلامی و یا جامعه اسلامی؛ باید دانشجو آزادانه حرف بزند و فکر کند البته نه به کسی توهین شود و نه شخصیت کسی زیر سؤال برود.

*آزادی به معنای سوءاستفاده از آزادی نیست

منتجب‌نیا با بیان اینکه گاهی برخی دوستان دچار اشتباه می‌شوند اگر می‌گویند تریبون آزاد وقتی تریبون به دست می‌آورند شروع به توهین به شخصیت‌ها کرده و مسائل خلاف واقع را بیان می‌کنند، اظهار کرد: این اقدام سوءاستفاده و غلط و اشتباه است؛ مصر به تریبون آزاد در هر دانشگاهی هستم.

وی با بیان اینکه آزادی به معنای سوءاستفاده از آزادی نیست؛ بیان کرد: شأن دانشجو بالاتر از آن است که موجب ناامنی شود و خطری ایجاد کند مراقب باشید حرمت‌ها و حریم‌ها را حفظ کنید که بهانه به دست افراد ندهید؛ به من گفتند که گفته‌اند در کلیپ شما فلان عکس نباشد و گفتم هرچند خلاف قانون است گفتم بهانه دست افراد ندهید که اگر فردا مجوز خواستید بگویند اینها می‌خواهند چنین و چنان بکنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حس می‌کنم از ۱۶ آذر تا کنون عده‌ای به دنبال پرونده‌سازی برای دانشجویان هستند، افزود: زمینه‌سازی می‌کنند که ۱۶ آذر سال آینده اگر خواستید جلسه بگذارید می‌گویند سال گذشته چنین و چنان شد؛ فیلمی از دانشگاه آزاد نجف‌آباد را حتی از تلویزیون نشان دادند این کار برای چه بود آیا برای این بود که موسیقی و رقص را نشان دهند یا حیثیت دانشجو را خدشه‌دار کنند؟

وی تصریح کرد: اینها افرادی هستند که دنبال این قضایا هستند به هیأت‌های سه‌نفره دوستانه عرض می‌کنم با نظر بلند و سعه‌صدر برخورد کنید و هیچ کس به دنبال محدودسازی نباشد.

منتجب‌نیا با بیان اینکه بعد از این زمینه‌ها که مسؤولان، هیأت‌های سه‌نفره، دولت و مردم جایگاه دانشجو را می‌شناسند دانشجویان موظف هستند به وظایف خود عمل کنند، ادامه داد: مسئله اول برای انجمن‌های اسلامی و سایر تشکل‌ها در دانشگاه‌ها این است اخبار و اطلاعات به‌روز جامعه را در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار و اطلاعات تشکل‌ها کانالیزه نباشد، دستگاه‌های خبری آنها اهل مطالعه و تحلیل باشند تا بتوانند نظر دهند؛ تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات و جدا کردن وجوه مثبت و منفی جزو وظایف دانشجویان است دانشجویی که می‌خواهد حرکت سیاسی داشته باشد باید اهل تحلیل و تجزیه باشد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه باید زمانی که اقدامات مثبت، مفید و مؤثر باشد حمایت و تقویت شود، یادآور شد: در صورتی که در دانشگاه کار خوبی انجام می‌شود و مسؤولان اقدام مثبتی انجام می‌دهند دانشجویان تشریح کنند؛ اگر دولت نیز قدم‌های بلندی برمی‌دارد تشریح کنند.

وی با تأکید بر اینکه این درست نیست اگر به دولتی انتقاد داریم اعلام کنیم این دولت به طور کلی فشل و یا ناکام و شکست خورده است، اظهار کرد: منصفانه نظر دهیم؛ اگر نقطه ضعفی می‌بینیم نقطه ضعف را سازنده و اصلاح‌گرانه بیان کنیم.

منتجب‌نیا یکی از وظایف دانشجویان که می‌خواهند مغز متفکر و موتور حرکت جامعه باشند را این دانست که باید در زمینه‌های مختلف از علم و دانش خود استفاده کرده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: دانشجویان متفکر باید به مسؤولان دانشگاه، استان و کشور پیشنهاد ارائه کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خطاب به دانشجویان بیان کرد: تلاش نکنید در یک چارچوب سؤالات و مسائل را مطرح کنید؛ در سخنرانی‌ها، جلسات و تریبون‌های آزاد نظر و پیشنهاد دهید و انتقادات سازنده همراه با پیشنهاد و برنامه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای فرهنگ‌سازی تلاش کنیم، افزود: در جامعه، انجمن‌های اسلامی به ویژه موظف به فرهنگ‌سازی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هستند و کادرسازی کنند؛ اگر یک انجمن اسلامی سال گذشته ۱۰ عضو داشته و امسال نیز همین است موفق نبوده، درجازده و توقف داشته است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه انجمن به معنی کانونی است که نیروها را با اخبار و اطلاعات ضروری جذب، تربیت و پرورش دهد، تصریح کرد: مدیران تشکل‌های دانشجویی تلاش کنند در کنار فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از نظر علمی دچار رکود نشوند که برخی انتقاد کنند؛ وقت مناسب برای مطالعه، تحقیق و پژوهش قرار دهید.

وی اصلاح خویش را مسئله مهم دیگر برای دانشجویان دانست و ادامه داد: بهترین تبلیغ و فرهنگ‌سازی تبلیغ عملی است؛ تشکل‌ها در صورتی که از نظر پاکی، تقوا، صبر و حوصله الگو باشند این عمل مبلغ بوده و نیروها را جذب می‌کند.

*متخلق شدن به اخلاق پسندیده جزء ضرورت‌های انجمن‌های اسلامی است

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: متخلق شدن به اخلاق پسندیده جزء ضرورت‌های انجمن‌های اسلامی است، امام (ره) در صحیفه نور بارها به انجمن‌ها تأکید می‌کند شما باید الگو باشید تا بتوانید در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف دانشجویان و افراد مختلف را جذب و هدایت کنید.

وی ورود در مسائل اجتماعی را از دیگر مسائل مهم برای انجمن‌ها و تشکل‌ها دانست و یادآور شد: دانشجویان نباید تنها به کارهای تئوریک بپردازند؛ دانشجویان دستگیری نیازمندان و توجه به مسائل مختلف دانشجویان، اساتید و کارمندان داشته باشند و در مسائل اجتماعی نیز ورود کنند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه دانشجویان باید برای اثرگذاری از زمان دانشجویی ارتباط خود با بیرون از دانشگاه را حفظ کنند، اظهار کرد: ارتباط با مردم یک ضرورت است نباید تنها در چاردیوار دانشگاه فعالیت کنید، نباید ارتباط با توده‌های مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی قطع شده باشد؛ ارتباط لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه حضور دانشجویان در صحنه‌های مختلف ضروری است، گفت: چیزی که می‌تواند جنبش دانشجویی را در فضای دانشگاه شکل دهد همین تشکل‌های قانونی است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در خارج از دانشگاه اعتقاد جازم به تحزب دارم و تأیید می‌کنم باید در قالب حزب و تحزب فعالیت‌های سیاسی انجام شود، تصریح کرد: در دانشگاه که تحزب نیست باید در تشکل‌های تعریف شده فعالیت‌ها خلاصه شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر دانشجویان به ویژگی‌های شخصی و ارتباط با دانشجویان، دانشگاه و مردم توجه داشته باشند می‌توانند این جنبش را متجلی‌تر و درخشنده‌تر کرده و نقش این جنبش را در جامعه شفاف‌تر و روشن‌تر کنند، افزود: کسی نمی‌تواند جلوی این جنبش را بگیرد.

منتجب‌نیا بیان کرد: بارها گفته‌ام کسانی که درصدد آن هستند که جلوی حرکت دانشجویی را بگیرند و آن را به عنوان یک خطر و تهدید تلقی می‌کنند شدیداً در اشتباه هستند.

وی با بیان اینکه در هشت سال دولت گذشته دیدید چگونه برخورد کردند و سانسور و خفقان را بر دانشگاه‌ها حاکم کردند، ادامه داد: آیا موفق شدند و توانستند افکار و اندیشه‌های خود را بر دانشگاه‌ها حاکم کنند، آیا توانستند با زور و ستاره‌دار کردن دانشجو صدای دانشجو را خاموش کنند و فکر دانشجو را به سمت خود منحرف کنند؟ هرگز.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: همین آقایان که در دولت نهم و دهم؛ پول و زور داشته و دستگاه تبلیغاتی در اختیار داشتند وضع آنها امروز چگونه است؟!

وی یادآور شد: این آقایان امروز به دنبال این هستند از خود قهرمان بسازند که مردم سوء مدیریت‌ها و اختلاس‌ها را فراموش کنند و جالب این است هر از گاهی تهدید می‌کنند و ضرب‌الاجل هم قرار می‌دهند.

منتجب‌نیا ادامه داد: قوه قضائیه و دیگران هم حتماً اشتباهاتی دارند، اما اینکه گروهی که پرونده‌های قطور اختلاس و سوءاستفاده دارند، خط و نشان بکشند و ضرب‌الاجل برای نظام و قوه قضائیه تعیین کنند، این کار خنده‌آور و مضحک است؛ آیا اینها می‌خواهند نظام را تهدید کنند، آیا می‌خواهند از بگم بگم‌های دور اول انتخابات تبعیت کنند؟!

وی با بیان اینکه مطمئنم این حضرات دنبال این هستند در تاریخ بمانند و قهرمان بشوند، گفت: از این تریبون به مسؤولان قوه قضائیه اعلام می‌کنم اگر این اشکالات بر آنها وارد است که خود را اصلاح کنند و با شهامت به مردم بگویند که خود را اصلاح می‌کنند و عذرخواهی کنند و اگر این اشکالات بر آنها وارد نیست با قوت و قدرت برخورد کنند، از این ضرب‌الاجل‌ها نترسند و مهلت ندهند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: چطور شما یک آفتابه دزد و یک بدهکار یک میلیونی را محکوم و زندانی می‌کنید اما کسانی که ده‌ها هزار میلیارد اختلاس در پرونده آنهاست و چه بسا محکوم شده‌اند راست راست می‌چرخند.

وی با بیان اینکه یک روز در صحن عبدالعظیم متحصن می‌شوند و روز دیگر برای مسؤولان ضرب‌الاجل می‌گذراند، افزود: این چه حرف و کاری است که انجام می‌دهند، مردم منتظرند قوه قضائیه با قوت و قدرت با آنها مقابله کنند.

منتجب‌نیا تصریح کرد: چه دارند از شما بیان کنند چه چیزی را آنها نگفتند، آیا چیز نگفتنی است و شما دارید و نباید داشته باشید، اگر ندارید و بلوف می‌زنند شما برخورد کنید؛ مردم طرفدار شما هستند.

وی خطاب به قوه قضائیه یادآور شد: مطمئن باشید اگر فردا این متهمین را در کنار زندانیان دیگر قرار دهید، مردم خوشحال شده و دست‌مریزاد می‌گویند؛ فکر نکنید اینها طرفدار دارند و مردم نگران این مسئله می‌شوند، مردم الان این شخصیت‌ها و ظلمی که هشت سال به این کشور کردند را شناخته‌اند؛ این اقدامات آنها ظلم بزرگی است که قابل جبران نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با این افراد برخورد کند و قصور و کوتاهی‌هایی که تا کنون انجام گرفته را جبران کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج