۶۴۸۷۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

افزايش ۲۰۰ درصدی سکته‌های قلبی در تهران

تا عصر پنجشنبه، خبري از باد و باران نيست و تا اين زمان بايد آلودگي هواي فزاينده پايتخت را تنفس كرد. به‌اين‌ترتيب تعداد روزهاي آلوده امسال تهران به ٦٢ روز رسيده و امروز شصت‌وسومين روز آلوده سال خواهد بود.

روزنامه شرق: تا عصر پنجشنبه، خبري از باد و باران نيست و تا اين زمان بايد آلودگي هواي فزاينده پايتخت را تنفس كرد. به‌اين‌ترتيب تعداد روزهاي آلوده امسال تهران به ٦٢ روز رسيده و امروز شصت‌وسومين روز آلوده سال خواهد بود.
«ليلا نظري»، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران، دراين‌باره گفت: نتايج داده‌هاي ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران، نشان مي‌دهد شاخص كيفيت هواي روز سه‌شنبه ٢٨ آذر، روي عدد ١٥١ و هواي ناسالم براي همه بود. او افزود: به‌اين‌ترتيب توصيه مي‌شود شهروندان تهراني به ويژه اقشار حساس جامعه شامل کودکان، سالمندان، بانوان باردار و بيماران قلبي ‌و ريوي از هرگونه تردد در فضاي باز تا سالم‌شدن هوا اکيدا اجتناب كنند.
همچنين حسين شهبازي، مدير واحد پيش‌بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران، گفت: پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده در شرکت کنترل کيفيت هوا، حاکي از تداوم شرايط جوي پايدار در روز سه‌شنبه ديروز بوده و تنها در برخي ساعات وزش باد مؤثر با بزرگي بين سه تا چهار متر بر ثانيه انتظار مي‌رود. اين شرايط جوي نسبتا آرام در روز چهارشنبه کم‌وبيش ادامه خواهد داشت و به‌تدريج از بعدازظهر بر ميزان ناپايداري جوي افزوده خواهد شد. با تداوم اين شرايط در روز پنجشنبه، به‌تدريج در بعدازظهر بر سرعت باد افزوده شده و در برخي ساعات شبانگاه، بارش پراکنده باران پيش‌بيني مي‌شود. همچنين دما در دو روز آينده به‌طور نسبي افزايش خواهد يافت. بر اساس نتايج پيش‌بيني کيفيت هوا، وضعيت کيفي هواي اکثر مناطق پايتخت در روز سه‌شنبه در شرايط ناسالم براي همه افراد جامعه خواهد بود و انتظار مي‌رود روز چهارشنبه وضعيت کيفي هواي بيشتر مناطق شهر تهران همچنان در آستانه شرايط نامطلوب براي همه افراد جامعه قرار داشته باشد. در همين حال، خبرگزاري فارس گزارش داده است شدت آلودگي هوا در چند روز گذشته علاوه بر سنگيني بار مراجعات به اورژانس‌ بيمارستان‌ها، آمار سکته قلبي را نيز دو برابر کرده است.
هواي کلان‌شهرهاي کشور در هفته گذشته تاکنون به‌شدت آلوده شده و اين مسئله مدارس تعداد زيادي از اين شهرها را به تعطيلي کشانده است. نفس‌هاي شهرهايي مانند تهران و تبريز به شماره افتاده و وضعيت جسماني مردم را تحت‌تأثير قرار داده است. اين‌روزها کمتر کسي است که از سردرد و خستگي مفرط رنج نبرد. ميزان مراجعات به اورژانس بيمارستان‌ها نيز بيشتر شده و آمار سکته قلبي نيز تصاعدي بالا رفته است.
مريم عنايت، استاديار دانشگاه علوم‌پزشکي شهيد بهشتي، در ارتباط با موضوع آلودگي هوا و مشکلاتي که براي ريه‌ افراد در معرض اين آلودگي وجود دارد، به فارس گفت: افرادي که دچار آسم بوده، پيوند ريه شده‌اند و مشکلات تنفسي دارند، نبايد در هواي آلوده اين‌روزها تردد کنند. همچنين اين افراد زماني که در منزل هستند، بايد هواي خانه را مرطوب نگه داشته و مصرف فراوان شير، سبزيجات و مايعات را مدنظر قرار دهند. همچنين افرادي که علائم سرماخوردگي يا عفونت‌هاي تنفسي دارند، به‌ويژه در زمان‌هايي که هوا آلوده است، بايد در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و اقدامات درماني را انجام دهند. عضو گروه پيوند ريه بيمارستان مسيح دانشوري گفت: در فصل زمستان در سال‌هاي اخير ميزان مراجعات به بيمارستان‌هاي سطح شهر به دليل افزايش بيماري‌هاي تنفسي بيشتر مي‌شود و در واقع به دليل آلودگي هوا، با گسترش بيماري‌هاي مزمن تنفسي همراه هستيم.
همچنين به دليل آلودگي هوا ميزان مراجعات به بخش بيماري‌هاي تنفسي در بيمارستان‌هاي سطح شهر بسيار بيشتر از روزهاي عادي شده که رعايت نکات بهداشتي مي‌تواند تا حدودي در کاهش اين مشکل مؤثر واقع شود. مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس کشور، نيز با اشاره افزايش ١٠درصدي تماس با اورژانس در روز سه‌شنبه نسبت‌به روز قبل از آن و افزايش ٢٠درصدي تماس‌ها نسبت به هفته پيش، گفت: آمار سکته قلبي در اورژانس‌هاي پيش‌بيمارستاني نيز از هفته گذشته تاکنون دو برابر شده است.
خالدي افزود: ماسک‌هاي ساده از ورود ‌ذرات معلق کوچک جلوگيري نمي‌کنند ‌و اين ذرات با ابعاد کوچک به‌راحتي مي‌توانند وارد سيستم دستگاه تنفسي افراد شوند و مشکلات متعددي را به‌ وجود آورند. در اين موارد استفاده از ماسک فيلتر‌دار يعني ماسک N٩٥ مي‌تواند نقش مؤثري در تضمين سلامت شما داشته باشد. در همين حال بر اساس خبري ديگر که در رسانه‌ها منتشر شد، رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست اظهار کرد: بايد دعا کنيم باد بيايد تا آلودگي‌ها را جابه‌جا کند وگرنه مي‌توانيم بدون خودرو و بدون سوخت زندگي کنيم؟!
عيسي کلانتري در حاشيه نخستين اجلاس ملي گزارش پيشرفت‌ها و راهکارهاي رفع موانع تحقق حقوق شهروندي، در ارتباط با موضوع آلودگي هوا اظهار کرد: مشکل ما در ارتباط با گازوئيل است که بايد اصلاح شود؛ گازوئيلي که مي‌دهند، ده‌ها برابر بيش از استانداردي که بايد وجود داشته باشد، آلوده‌کننده است. او ادامه داد: وضعيت خودروهايمان را هم که مي‌بينيد؛ بيشتر آلودگي هوا مربوط به اين دو موضوع يعني گازوئيل و ماشين‌هاست. رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: دولت چاره‌اي ندارد؛ اگر جلوي خودروها را بگيريم تا هوا را آلوده نکنند، حمل‌ونقل از بين مي‌رود؛ گازوئيل‌ها هم غيراستاندارد است. بالاخره بايد بين بد و بدتر يکي را انتخاب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج