جاباما
۶۴۸۸۸۴
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اعلام زمان کاهش نرخ سود وام‌های بانکی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، تصریح کرد: اکنون عدول بانک‌ها از نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اتفاق می‌افتد.

میزان نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، تصریح کرد: اکنون عدول بانک‌ها از نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اتفاق می‌افتد.

محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر بنا باشد نرخ سود سپرده‌ها کاهش یابد اما نرخ سود تسهیلات یا همان نرخ تامین مالی برای فعالان اقتصادی و عموم مردم کم نشود، کاهش نرخ سود سپرده بی نتیجه است.

وی افزود: یک بازه زمانی لازم بود تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و در حال حاضر این دوره سپری شده و زمان کاهش نرخ تامین مالی رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طی هفته آینده آخرین گزارش در این باره را از بانک مرکزی می‌گیریم و با توجه به مصوبات مرتبط با این بخش و با لحاظ کردن نظرات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی از ابتدای ماه آینده به این موضوع ورود خواهد کرد.

پورابراهیمی گفت: جمع بندی ما این است که تا قبل از پایان دی ماه گزارش جمع‌بندی نرخ سود بانکی را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، تصریح کرد: اکنون عدول بانک‌ها از نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اتفاق می‌افتد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه بودجه نیز گفت: در قانون برنامه ششم میزان استقراض دولت ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی است و بر این اساس سهم دولت نباید از این تجاوز کند.

پورابراهیمی افزود: گزارشی در خصوص بدهی دولت باید ارائه شود که ما نسبت آن را محاسبه کنیم و اگر در لایحه بودجه استقراض جدیدی انجام دهد از آن ممانعت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سهم صندوق توسعه ملی در لایحه دیده شده اما در لایحه راه گریزی تعریف شده که اگر میزان فروش نفت به هر دلیلی از حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کمتر شود مجلس به دولت اجازه دهد که از صندوق توسعه ملی برداشت کند که از نظر ما این بودجه دوسقفی خواهد شد و باید مورد بررسی قرار گیرد اما رعایت سقف ۳۲ درصد سهم توسعه ملی بر اساس برنامه کاملاً رعایت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در موضوع هدفمندی از دولت خواستیم که گزارش مربوط به دریافت‌ها و پرداخت‌ها را ارائه کنند، تصریح کرد: در کل از بی انضباطی که بودجه در سال‌های گذشته داشت کاسته شده اما، اطلاعاتی که باید در لایحه مدنظر قرار می‌گرفت کامل نیست.

پور ابراهیمی گفت: بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی، موضوع عوارض خروج از کشور و حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه پیشنهادات دولت است و مجلس این مسائل را پیگیری خواهد کرد و تا زمانی که در مجلس تصویب نشده قابلیت اتکا نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاپور

      برای کی خودشون یا مردم

    • بدون نام

      آقای صیف انگار از ارث پدرش داره میده یا كم میکنه

    • کارمند

      بعید میدونم سود وامها کاهش پیدا کنه ژنهای خوب نخواهند گذاشت

    • بدون نام

      میشه یه جایی رادرنظر بگیرید اگربانکی اضافه سود گرفت مردم برای دادخواهی به انجا بره دادگاه نه.... باندازه کافی سرانها شلوغ هست.اول ازهمه فامیل های کارکنان بانک وام را دریافت میکنند

    • بدون نام

      این بانکها از نزول خورا بیرحمترن پدر مردم در آمده هیج مسئولی رسیدگی نمیکنه بانک ملی بابت یه آپارتمان وام 23م داده بعد اسال بدون هیج دلیلی 43م شده والآنم بعد 2سال به91 میلیون با قسط 940هزارت ماهیانه میگیره به مدت 8سال وصراحتا میگه از این مبلغ قسط 200هزار ت وامه و740 هزار سوده عیبی نداره از حکومت اسلامی بیشتر از این انتظاری نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج