جاباما
۶۴۸۹۷۸
۱۰ نظر
۵۰۱۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
پ

روحانی شعار چپ می دهد، راست حرکت می‌کند

محمد غرضی در خصوص پشیمانی عده ای از رای دهندگان به روحانی گفت: آقای روحانی شعار چپ می دهد اما راست حرکت می‌کند این تناقض است و در نهایت خودش گرفتار می شود. شما نمی توانید آرای بدنه چپ را داشته باشید و همان حرکت های طیف راست را انجام دهید.

عصر ایران: محمد غرضی در خصوص پشیمانی عده ای از رای دهندگان به روحانی گفت: آقای روحانی شعار چپ می دهد اما راست حرکت می‌کند این تناقض است و در نهایت خودش گرفتار می شود. شما نمی توانید آرای بدنه چپ را داشته باشید و همان حرکت های طیف راست را انجام دهید.

غرضی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ کاندیدا بود ادامه داد: معمولا قدرت سیاسی همیشه مورد هجمه گروه های مختلف قرار می گیرد و قدرت سیاسی هم نمی تواند همه مسائل و مشکلات و نیازهای مردم را در مقطع زمانی حل کند و این کار نیاز به زمان دارد. دور دوم ریاست جمهوری ها به این شکل است که رییس جمهور دچار معضلاتی می شود که نمی تواند زیاد به نیازهای مردم پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: این موضوع را در دور دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد دیدیدم و حالا هم روحانی در همین مسیر است. این بحث هایی که می شود در هر چهار دوره گذشته شاهد بوده ایم.

غرضی توضیح داد: از سوی دیگر روسای جمهور در دور دوم چون دیگر نیاز به رای مردم ندارند کم توجهی نسبت به اداره کشور را در آنها شاهد بوده ایم و این مسئله جدیدی نیست. با چنین شرایطی در تمام این چهار دهه، شاهد بودیم که موافقان و مخالفان دولت این نارضایتی ها را به گردن هم می اندازند.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری افزود: اما اینکه گروه های سیاسی در این موارد تمامی تلاش خودشان را می کنند تا گروهی که از قدرت فاصله داشته است در انتخابات آینده به قدرت برسد یک اصل بدیهی به نظر می رسد و این اصل در دوره های دوم ریاست جمهوری آقایان رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد نیز وجود داشت. این موضوع برای مردم احراز شده که در دور بعد گروه مخالف روحانی قدرت را در دست می گیرد.

غرضی در خصوص این پرسش که آیا ساختار سیاسی کشور این جابجایی قدرت بین دو جناح را ایجاب می کند، اظهار داشت: باید این را در نظر گرفت که جناح مقابل، صاحب اقتدار است و این حرف گفته می شود که این جناح دست آقای روحانی را برای کارها بسته است اما به دوره های قبل که نگاه کنید می بینید که در دوره های ریاست جمهوری همان جناح صاحب اقتدار نیز مردم در دور دوم به فرد و جناح مقابل رای دادند. برای مثال صاحبان اقتدار در دوران رفسنجانی و احمدی نژاد که قدرت را در دست داشتند در دور دوم با عدم اقبال مردم روبرو شده و ریاست جمهوری به جناح دیگر رسید.

وی ادامه داد: این تصویر کلی را اگر در نظر بگیریم می بینیم که دو گروه اصلاح طلب و اصول گرا جایگزین هم می شوند اما به مانند هم عمل می کنند. هر دو گروه به سازمان و اقتدار سیاسی خود توجه می کند و نسبت به اداره کشور همان رفتار گروه دیگر را می کند. شما می بینید که در این چهل سال گذشته مشکلات کشور هر روز بیشتر شده است. برای مثال قاچاق کالا، بیکاری، فساد اداری و سیستماتیک و ... به شدت افزایش داشته است. این موضوع به این دلیل است که گروه های سیاسی که به قدرت می رسند برای حفظ قدرت سیاسی گروه خودشان مشغول کارهایی می شوند که در نهایت به مشکلات اجتماعی توجه نمی کنند. به همین دلایل در این چهل سال بین نیازهای مردم و اعمال قدرت سیاسی شکاف عظیمی ایجاد شده که مردم از گروه های سیاسی دل خوشی ندارند.

او تاکید کرد: مردم تکلیف خودشان را می دانند. انقلاب با دولت فاصله پیدا کرده است به عبارتی مردم انقلاب را دوست دارند اما از دولت ها ناراضی هستند. چیزی که مشخص است گروها توفیق بدست آوردن رضایت مردم را نداشته اند و در نتیجه باید در رفع مشکلات مردم کوشا باشند و نه اینکه در ایجاد اختلاف اقداماتی صورت گیرد که نهایتا به وقایعی مانند سال های ۸۸ و ۷۸ منجر خواهد شد.

غرضی با اشاره به اینکه، آقای روحانی شعار چپ می دهد اما راست حرکت می کند تاکید کرد: این تناقض است و در نهایت خودش گرفتار می شود. شما نمی توانید آرای بدنه چپ را داشته باشید و همان حرکت های طیف راست را انجام دهید. برای مثال آقای روحانی می گوید ما تورم را کاهش داده ایم و می گوید: « این به معنای ارزانی نیست» و یا ارز به ۴۲۰۰ تومان رسیده است و این جور مسائل برای روحانی مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد چرا که او از رای گروه های فقیر جامعه استفاده کرده و رییس جمهور شده است، درحالی که گروهای متوسط به آقای رییسی رای داده‌اند.

این فعال سیاسی توضیح داد: گروه‌های متوسط حامی دولت روحانی بودند ولی رای بدنه گروهای فقیر را داشت. آنچه که جریان انجماد سیاسی را در دوره دوم احمدی نژاد ایجاد کرد همین گرانی بود. یعنی در آن سال ها ارز به یکباره به سه هزارتومان رسید و در مقابل چنین شرایطی آقای روحانی با عکس العمل خود توانست رای بیاورد و در دور دوم ستاد طبقه متوسط بیشتر در کنار آقای روحانی قرار گرفت ولی باید توجه کرد که اکثریت جامعه مردم طبقه پایین و فقیر هستند که رای آنها با استفاده از همین ستادهای طبقه متوسط به سمت روحانی رفت. در کل طبقه متوسط جامعه ما تنها بیست درصد جامعه را تشکیل می دهند و اکثریت جامعه طبقات پایین و فقیر هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار کرد: در این چهل سال هر پنج دولت جمهوری اسلامی توانایی بدست آوردن رضایت مردم را نداشته اند و تنها به رضایت گروه خود اکتفا کرده اند. در حال حاضر موقعیت به شکلی شده است که مردم می گویند دو گروه چپ و راست و یا همان اصلاح طلب و اصول گرا با هم هیچ تفاوتی ندارد.

وی اضافه کرد: اینکه در تناقض ها به قدرت برسید قطعا به شکست منجر خواهد شد. باید اینطور بگویم که امتیاز طلب ها به دنبال وسیع تر کردن امتیازات خودشان هستند. برای مثال طیف راست به شکلی امتیازات بیشتری می خواهد و طیف چپ هم به شکلی دیگر به دنبال امتیازات است. هر دو طیف باید این را بدانند با گرفتن امتیاز برای گروه خود نمی توانند کشور را به درستی و در جهت منافع عامه مردم اداره کنند و موج نارضایتی به این شکل بیشتر می شود. امتیاز را باید به مردم داد تا بتوان کشور را بدرستی اداره کرد.

غرضی در پایان گفت: مردم از همه روش های اداری کشور به شدت ناراحت هستند. آنها نمی توانند بر یک موازین تعریف شده ای زندگی کنند و هر روز روشی مغایر روش قبل ایجاد می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا

    • امیر حسین

      مردم حواسشان هست روحانی داره چیکار میکنه یه مدت دیگه اگه اصلاحاتش انجام نشه دوباره خیلی از کسایی که بهش رای دادن بازم بهش می تازن پس لطفا شعارهای انتخابیتان فراموش شه مخصوصا رفتن به ورزشگاه توسط بانوان و آزادی فیلم سازان و کنسرت در مشهد و .. البته باید در بحث اقتصادی هم به شعارهایش عمل کند هیچ تفکیکی بین شعارهای اقتصادی و سیاسی و آزادی های مدنی نباید قابل شه هر چیزی سر جای خودش وگرنه بازم موج منفی شدیدی علیه اش راه می افتد و موج سوار هم که زیاده

    • بدون نام

      آقاي روحانی بسیار مدبرانه و عاقلانه عمل میکنند. ایشان همانطور که در شعارهاشون بود و هست اعتدال گرایی را ترویج میدهند با رویکردهای خود به وحدت ملی و همبستگی سیاسی کمک میکنند با این روش اعتدالی خود میخواهند راست و چپ را از بین ببرند که در نتیجه همه ی ایران یکی شوند و متحد،،،، با روحانی میمانیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره معلومه البته خیلی خیلی معلومه

    • بدون نام

      دمش گرم
      اگه از اول میدونستیم کلا برا روحانی تبلیغ میکردیم
      از این به بعد منم اصلاح طلبم اگه اصلاحات اینه!!!
      :))

    • بدون نام

      شاید مجبور باشد.

    • . . .

      آینه بغلش خراب شده !

    • بدون نام

      مثل بعضی از راننده های ناشی راهنمای چپ رو میزنه می پیچه راست!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخ

    • ارش

      نوشته در نهایت اقایی روحانی خودش گرفتار میشه.. اخه کدوم گرفتاری ؟ داره حقوقشو میگیره و خونه‌ش هم بالای شهر! این مردم محرومان که گرفتار این بازیها و قدرت‌طلبی و عافیت‌خواهی اینها هستن.. معلوم نیس چه اتفاقی افتاده که هر روز بدتر از دیروزه.. انسان مومن برای یه لحظه هم قادر به حرام کردن عمر و معیشت مردم نیس.. ولی اینها براحتی هشت سال هشت سال حقوق انسانی و حق زندگی رو به بازی گرفتن! چرا ؟؟؟

    • اسد

      اگه از اول راهنمای راست می زد که رای نمی اورد اول راهنمای چپ زد کمی جلورفت دید میسر چپ سخته گفت ولش کن فلان جای مردم همون راه راست می روم بی درد سره بعد اینطوری شد که رفت سمت راست چاده چپ خاکی پیچ وخمش زیاد بودو.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج