۶۴۹۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

راز وجود هندوانه در سفره یلدا چیست؟

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به عقیده گذشتگان در خصوص اینکه مصرف هندوانه در شب یلدا بیماری را در زمستان پیش رو دور می‌کند، گفت: این عقیده با توجه به ویتامین‌های موجود در هندوانه درست است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به عقیده گذشتگان در خصوص اینکه مصرف هندوانه در شب یلدا بیماری را در زمستان پیش رو دور می‌کند، گفت: این عقیده با توجه به ویتامین‌های موجود در هندوانه درست است.

هانیه ناصری با بیان اینکه شب یلدا فقط دور هم نشینی و مرور خاطره‌ها نیست، گفت: علاوه بر انجام این آداب و رسوم، شب یلدا از رسوم تغذیه‌ای خاص خود نیز برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب مواد غذایی خاص از میان انواع خوراکی‌ها و تأکید برقرار دادن این اقلام خوراکی مانند انار و هندوانه بر سر سفره شب یلدا تنها یک رسم نبوده و نکات تغذیه‌ای خاصی را دنبال می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی هندوانه را یکی از ارکان سفره شب یلدا عنوان کرد و افزود: انتخاب این میوه برای شب یلدا دلایل خاصی دارد و به نوعی یادآور گرمای تابستان و حرارت آن است.

وی تصریح کرد: باور بر این است اگر مقداری هندوانه در شب یلدا بخورید در سراسر زمستان طولانی، سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد و این باور با خواص هندوانه که سرشار از ویتامین های A و B و C است مطابقت دارد.

وی در ادامه در خصوص ارزش تغذیه‌ای هندوانه اظهار کرد: ۹۰ درصد بافت هندوانه از آب تشکیل شده و در نتیجه برای رفع عطش بسیار مفید است.

وی افزود: به علت فراوانی آب در این محصول، خوردن آن برای جلوگیری و دفع سنگ کلیه بسیار توصیه شده است.

ناصری تصریح کرد: همچنین هندوانه منبع غنی از بتاکاروتن و لیکوپن است که این مواد از آنتی اکسیدان ‌های طبیعی هستند و همانطور که اثبات شده آنتی اکسیدانها ترکیباتی هستند که از بروز سرطان ها در انسان جلوگیری می‌کنند، پس این باور که با خوردن هندوانه بیماری کمتر به سراغ ما می‌آید نیز در وجود این آنتی اکسیدانها نهفته است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه هندوانه از بروز آسیب‌های پوستی در اثر نور جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: هندوانه همچنین موجب دفع بیشتر و سریع مواد زاید از بدن می‌شود و به شادابی و طراوت پوست می‌انجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا قدیم هندوانه در زمستان نبوده که بخواد رسم باشه !
      این مذخرفات جدیدا مد شده

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا ؛منم با نظرتون موافقم

    • نیکی

      چه جالب

    • بدون نام

      چرته. وقتی طرف تکرر ادرار گرفت پی به بلندترین شب سال میبره فقط!

    • محمد سلطان

      چه نادان است کسی که این متن را نوشته ونادانتر کسی که باور کند این مزخرفات را! درست مانند وجود ماهی قرمز که کسی دلیل بودنش را نمیداند! اینجا جاش نیست ولی موقع نوروز علت دقیق ومتطقیش را مینویسم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به فکر مر دم نیستند که چرت مینفیسن

    • بدون نام

      اینها سو استفاده هست
      هندونه ها رو دستشون باد کرده یه جوری میخوان ردش کنن
      کلاشان بشتابید که وقتشه

    • بدون نام

      بجزیک رسم وسودکلانی برای فرصت طلبان هیج خاصیتی ندارد....ولی نه یک خاصیت دارد،،تاصبح ده باربایدبری دستشویی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آداب و رسوم مردم ماست و اصلا هم مزخرف نیستن. این شب یلدا نیست بلکه شب چلله هست. طولانی ترین شب سال را چلله میگویند این یک کلمه ی ترکی هست. درضمن در قدیم هم میتونستند هندوانه را در چاهها نگهداری کنند

      • بدون نام

        واقعا درست گفتید ,,متشکرم از نظرتون ,,همیچی میخوان به خورد مردم بیچاره و نادان بدهند

    • مهدی

      ببینم این کارشناس ارشد گیاهان دارویی احیانا مثلا یفینا حتما ..از حجره داران میوه.و تره بار نیستند که با تناژ بالا در چند انبار هندوانه های چون قند و نبات را برای ثواب ارزی شب یلدا ....حالا فقط مونده اخباری روایتی هم تنگش بزنه ...که دیگه ثوابش واویلا .....

    • م م

      خواص هندوانه جای خودداردواماچرا در آخرین شب پاییز بمناسبتی هندوانه خورده میشود باید به سالهای خیلی پیش برگشت.جابجایی میوه وتره بار در گذشته ها براحتی امروز نبود.درنتیجه کشاورزهندوانه کار مجبور بود آخر های محصول خود رادر جایی نگه دارد وتدریجا استفاده کند.از آنجایی که باشروع زمستان هندوانه ها یخ میزد مجبور بودندته مانده هنداوانه ها رادرآخرین شب پاییز باتفاق مهمانهایشان بخورند تا در زمستان یخ نزند

    • علی خالدی

      چه ربطی داره .قدیمیا خاصیت هندوانه رو از کجا میدو نستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج