جاباما
۶۴۹۰۱۸
۲ نظر
۵۰۹۰
۲ نظر
۵۰۹۰
پ

۱۰ دلیل برای خرید کیا پیکانتو

کیا پیکانتو؛ کوچک دوست داشتنی کره ای

شاید اگر چند سال پیش ایده فروش خودروهای هاچ بک جمع و جور شهری را در ایران مطرح می کردید، بسیاری پیش بینی شکست این خودروها را می کردند اما وضعیت در حال حاضر تغییر کرده است؛ ترافیک سنگین شهرها، معضل یافتن جای پارک و مسائل دیگر باعث شده بازار این خودروها در ایران گرم باشد و کیا پیکانتو، خودروی کوچک و دوست داشتنی کیا در ایران اصلی ترین رقیب این بازار است.

هفته نامه خودرو امروز: شاید اگر چند سال پیش ایده فروش خودروهای هاچ بک جمع و جور شهری را در ایران مطرح می کردید، بسیاری پیش بینی شکست این خودروها را می کردند اما وضعیت در حال حاضر تغییر کرده است؛ ترافیک سنگین شهرها، معضل یافتن جای پارک و مسائل دیگر باعث شده بازار این خودروها در ایران گرم باشد و کیا پیکانتو، خودروی کوچک و دوست داشتنی کیا در ایران اصلی ترین رقیب این بازار است.
این خودرو که اکنون با شرایط متنوع نقدی و اعتباری از سوی اطلس خودرو در بازار کشورمان عرضه می شود، هنوز هم توانسته محبوبیت خود را حفظ کند و علاقه مندان زیادی را به سوی خود بکشد. شاید به نظر برسد خریداران این خودرو، پیکانتو را به عنوان خودرو دوم و خودروی شهری انتخاب می کنند اما بررسی ها نشان می دهد این خودرو برای بخش قابل توجهی از خریدارانش به عنوان خودرو اصلی است و شاهد سفرهای بین شهری با آن هم هستیم. در این بخش مروری کوتاه بر قابلیت های مهم این خودرو خواهیم داشت.
کیا پیکانتو؛ کوچک دوست داشتنی کره ای

ابعاد جمع و جور

رانندگی در شهرهای شلوغ ایران یک دردسر واقعی است و این مسئله به ویژه در زمان راندن یک خودرو بزرگ بیشتر هم می شود اما پیکانتو دقیقا برای چنین مواقعی طراحی شده است. این خودرو به لطف ابعاد بدنه جمع و جورش به راحتی می تواند در ترافیک ها حرکت کند و از این نظر استرس کمتری به راننده وارد می شود. با طول ۳.۶ متر، یک هاچ بک جمع و جور واقعی است و با عرض ۱.۴ متر نگرانی چندانی برای عبور از کوچه های تنگ و از میان خودروها نخواهید داشت. مزیت بزرگ دیگر این خودرو پارک کردن آسان است. یافتن جای پارک در شهرهای بزرگ ایران این روزها به یک معضل جدی تبدیل شده اما نه وقتی سوار بر پیکانتو باشید؛ چرا که به لطف ابعاد جمع و جور و البته سیستم کمکی پارک به راحتی می توانید در فضاهای محدود پارک کنید.

فضای داخلی مناسب

هر چند پیکانتو یک هاچ بک جمع و جور است اما طراحان کیا موفق شده اند با طراحی مناسب این خودرو، فضای داخلی قابل قبولی را در آن ایجاد کنند. برای این منظور، چرخ های این خودرو تا حد امکان به گوشه ها منتقل شده است تا فضای داخلی خودرو بیشتر شود. به علاوه ارتفاع سقف خودرو هم مناسب است و به این ترتیب 4 نفر بزرگسال به راحتی می توانند داخل پیکانتو جای گیرند و حتی در مسافت های کوتاه می توان برای نفر پنجم هم جا باز کرد. به این ترتیب پیکانتو توانسته ترکیبی مناسب را در این زمینه ایجاد کند. فضای داخلی این خودرو آنقدر هست که حتی بتوان آن را برای یک مسافرت دو یا سه نفره هم استفاده کرد تا این هاچ بک کوچک غیر از کاربردهای شهری، بتواند در نقش خودرو خانواده هم حاضر شود.

توان موتور

روی کاتالوگ وقتی به حجم موتور این خودرو نگاه کنید شاید غافلگیر شوید چرا که پیشرانه ۴ سیلندر آن تنها ۱.۲۵ لیتر حجم دارد اما وقتی نوبت به توان موتور می رسد، پیکانتو توانایی های خود را نشان می دهد چرا که از این پیشرانه کم حجم می تواند ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور بگیرد تا به این ترتیب توانی در حد و اندازه موتورهای ۱.۵ لیتری داشته باشد. قدرت این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ ها می رسد که تعویض دنده های نرمی دارد. با این توان و البته در نظر گرفتن وزن کمتر از ۹۰۰ کیلوگرمی پیکانتو، حتی با وجود سرنشینان هم احساس ناتوانی در این خودرو نخواهیدداشت و به راحتی می توانید در ترافیک ها پا به پای دیگر خودروها حرکت کند.

مصرف سوخت اقتصادی

برای خریداران هاچ بک های جمع و جور غیر از ابعاد بدنه و راحتی در پارک کردن، مصرف سوخت پایین هم یکی از اولویت هاست. مهندسان کیا توانسته اند موتور این خودرو را به گونه ای تنظیم کنند که در کنار توان مناسب، مصرف سوخت پایین هم داشته باشد. این خودرو در آزمون های عملی و در شرایط واقعی توانسته به مصرف سوخت جاده 4.5 لیتر در 100 کیلومتر برسد و در شهر و تحت فشار کامل مصرف سوخت آن در محدوده 7 لیتر بوده است تا به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتری برای آن ثبت شود. این خودرو به سیستم Eco هم مجهز است که با فشردن آن می توانید در مصرف سوخت خودرو صرفه جویی کنید.
کیا پیکانتو؛ کوچک دوست داشتنی کره ای

ایمنی بالا

هرچند پیکانتو یک خودرو کوچک است که بیشتر برای کاربردهای شهری طراحی شده اما این موضوع اصلا به معنای آن نیست که کیا ایمنی آن را نادیده گرفته است. پیکانتو در بخش های مختلف بدنه از فولاد بهره می برد که باعث می شود در زمان تصادف، شاسی خودرو به خوبی بتواند در مقابل ضربه مقاومت کند. به علاوه نقاط شکست بدنه آن به گونه ای طراحی شده که ضربه تصادف را مستهلک کند و مانع از رسیدن آن به اتاق خودرو شود. موتور و گیربکس نیز به گونه ای نصب شده اند که در تصادفات شدید به زیر خودرو می روند تا به اتاق و سرنشینان فشار نیاورند. با بهره گیری از این طراحی ها و البته امکانات ایمنی، این خودرو 4 ستاره ایمنی را از EuroNCAP دریافت کرده است.

امکانات ایمنی

هرچند بدنه و شاسی پیکانتو ایمن است اما کیا تجهیزات ایمنی کاملی را نیز روی این خودرو نصب کرده که بعضی از آنها را تنها در خودروهای کلاس های بالاتر می بینیم. پیکانتو با سری کامل ایربگ ها عرضه می شود که شامل ایربگ های جلو، جانبی، پرده ای و حتی ایربگ زانو است که این آخری را تنها در خودروهای گران قیمت بازار می بینیم. البته همه اینها برای موقعی است که تصادفی رخ دهد اما مهندسان کیا به دنبال آن بودند که قبل از وقوع تصادف جلوی آن را بگیرند یا تا حد امکان شدت آن را کم کنند و به همین دلیل پیکانتو به صورت استاندارد به سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و سیستم مدیریت پایداری خودرو VSM مجهز است.

امکانات رفاهی

کره ای ها در سال های اخیر در زمینه امکانات رفاهی خودروهایشان دست و دلباز عمل کرده اند و پیکانتو هم از این مسئله جدا نیست به ویژه که نمونه های عرضه شده در ایران با بالاترین سطح امکانات وارد کشور شده اند. این خودرو به صورت استاندارد سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، گرمکن صندلی های جلو و فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، آیینه های جانبی با تنظیم و تاشو برقی، روکش چرمی فرمان، داشبورد دورنگ، صفحه کیلومتر سوپرویژن، کنترل خودکار روشنایی، ورودی AUX و USB و کابل iPod و حافظه 800 مگابایتی سیستم صوتی، روکش فلزی پدال ها، نورپردازی داخلی و... عرضه می شود تا از این جهت هم کمبودی را حس نکنید.
کیا پیکانتو؛ کوچک دوست داشتنی کره ای

طراحی ظاهری

طراحی یک خودرو جمع و جور هرچند در ظاهر ساده به نظر می رسد اما پیچیدگی های زیادی دارد چرا که باید در عین حال که خودرو در بیرون بدنه جذاب و البته جمع و جور است، فضای داخلی مناسبی داشته باشد. این مسئله به ویژه وقتی قرار است خودرو را در بازارهای جهانی عرضه کنید، سخت تر هم می شود چرا که رقابت در این کلاس به ویژه در قاره اروپا بسیار سخت است و با رقبای زیادی که در بازار هستند، کیا باید واقعا محصول جذابی را برای موفقیت عرضه می کرد. طراحی ظاهری پیکانتو قطعا توانسته همه این ها را ترکیب کند.
چراغ های LED جلو، کشیدگی چراغ ها تا گوشه های خودرو، طرح چراغ های عقب و کاربرد گسترده LED در آنها و طراحی سپر بزرگ از جمله خصوصیاتی است که باعث می شود خودرو در نگاه اول بزرگ تر از آنچه هست، دیده شود. همه این عوامل باعث شده کیا پیکانتو بتواند جایزه معتبر طراحی Red Dot را در سال 2012 از آن خود کند که تاییدی است بر طراحی و کاربردی بودن این خودرو.

فضای باز

طبیعتا نباید از یک هاچ بک کوچک شهری انتظار زیادی در زمینه فضای باز داشته باشیم اما پیکانتو در این زمینه فراتر از انتظار عمل می کند. در حالت استاندارد فضایی به اندازه ۲۰۰ لیتر در صندوق عقب در اختیار خواهید داشت که فقط اندکی کوچک تر از فضای عقب هاچ بک های بزرگ تر از خود است. ابعاد این فضا به گونه ای است که حتی می توان یک چمدان را به همراه ساک دستی به صورت عمودی در آن قرار داد. چنین فضایی برای یک کاربرد شهری کاملا کافی است اما اگر می خواهید پیکانتو را به سفر ببرید و یا بارهای حجیم تر را با آن حمل کنید، کافی است صندلی های عقب (که به نسبت ۴۰/۶۰ تقسیم شده اند) را بخوابانید تا فضای بزرگی در اختیارتان قرار گیرد.

رانندگی راحت

پیکانتو برای یک رانندگی راحت در ترافیک شهری طراحی شده است و این مسئله در تمام بخش های آن دیده می شود در کنار ابعاد جمع و جور که رانندگی در شهر را راحت تر می کند و البته سنسورهای عقب که دغدغه پارک کردن را کاهش می دهد، پیکانتو در کل هم خودروی نرم و راحتی است ضمن آن که توان موتور آن باعث می شود به راحتی بتوانید پا به پای دیگران در ترافیک شهری برانید. فرمان خودرو برقی است تا به این ترتیب در سرعت های پایین کاملا نرم باشد و در سرعت های بالا برای حفظ تعادل سفت تر می شود. این فرمان یک ویژگی مهم دیگر هم دارد و آن هم عدم دریافت نیرو از موتور خودرو است چرا که نیروی کمکی فرمان به جای هیدرولیک از انرژی الکتریکی تامین می شود. دید اطراف خودرو به لطف شیشه های بزرگ، درب موتور کوتاه و البته آیینه های جانبی خوب است و دغدغه ای از این نظر نخواهیدداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر مسبب گمرکی ..... برای هر چیزی باید 2 برابر دنیا هزینه کنیم واقعا عادلانه نیست

    • بهروز

      این همه نعمت و امکانات در دنیا وجود داره بعد یک عده از خدا بیخبر واسه منافع خودشون مردم ایران رو از محروم کردن، پول زور گمرک گذاشتن تا توان رقابت داشته باشند !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج