جاباما
۶۴۹۰۸۹
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آمریکا با کمک چه کسی می خواهد با ایران بجنگد؟

تابناک در گزارشی نوشت: سیاست تهاجمی دولت ترامپ علیه ایران و پشتیبانی و حمایت عربستان از این سیاست، تحلیل ها و تفسیرهای زیادی را به دنبال داشته است. به طوری که بسیاری از ناظران بر آنند که آمریکا و عربستان به دنبال اتخاذ رویکرد سخت تر و تهاجمی تر در قبال ایران و حتی اقدام نظامی هستند.

تابناک در گزارشی نوشت: سیاست تهاجمی دولت ترامپ علیه ایران و پشتیبانی و حمایت عربستان از این سیاست، تحلیل ها و تفسیرهای زیادی را به دنبال داشته است. به طوری که بسیاری از ناظران بر آنند که آمریکا و عربستان به دنبال اتخاذ رویکرد سخت تر و تهاجمی تر در قبال ایران و حتی اقدام نظامی هستند.

در همین راستا، «پاتریک بوکانان» صاحب نظر سیاسی محافظه کار، ستون نویس و سیاستمدار آمریکایی (مشاور ارشد پیشین رؤسای جمهوری آمریکا شامل ریچارد نیکسون، جرالد فورد و رونالد ریگان) در مطلبی در وبگاه «کریتور» تحت عنوان «چه کسی و چرا می خواهد با ایران بجنگد؟» از سیاست آمریکا در قبال ایران و در خاورمیانه انتقاد کرد. در این مطلب آمده است:

آیا سخنرانی هفته گذشته نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در واشنگتن دی سی مقدمه جنگ علیه ایران بود؟ هیلی ادعا کرد که موشکی که از یمن به سمت ریاض شلیک شد، ایرانی بود. با این حال، اگرچه ممکن است این موشک ایرانی بوده باشد اما از ایران شلیک نشد.

حوثی ها که برای دو سال با موشک های و هواپیماهای ساخت آمریکا توسط عربستان بمباران می شوند، در تلافی آنچه بر سر مردم و کشورشان آمده، موشک هایی را به سمت ریاض شلیک کردند.

بنابراین این یک اقدام مشروع جنگی بود. همانطور که هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه حوثی ها موشک های خود را از کجا به دست آورده اند، این سوال به وجود می اید که انگیزه هیلی از محکوم کردن ایران چیست؟ آیا این کمپین تبلیغاتی جدید برای راه اندازی جنگ بزرگ بعدی آمریکا است؟ به نظر می رسد دلایلی برای فکر کردن به این سوال وجود دارد.

هیلی ادعا کرد که در هر کجای خاورمیانه که منازعه یا گروه تروریستی وجود دارد، ردپایی از ایران نیز وجود دارد. برخلاف ادعای هیلی، این شهروندان سعودی و سنی بودند که حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر را رقم زدند. داعش، بوکوحرام در نیجریه و الشباب در سومالی همگی سنی هستند. بنابراین ایران یک کشور شیعه است اما اکثر گروه های تروریستی در خاورمیانه سنی هستند و نه شیعه.

سوال دیگر اینکه ایران شروع کننده کدام درگیری ها یا جنگ ها در خاورمیانه بوده است؟

ما جنگ ها را در افغانستان و عراق آغاز کردیم. ناتو جنگ را در لیبی آغاز کرد. ایالات متحده به وسیله مسلح کردن «شورشیان» باعث ایجاد جنگ داخلی وحشتناک در سوریه شد. با این حال زمانی که رییس جمهور بشار اسد به نظر می رسید که در حال سقوط است، روسیه و ایران مداخله کردند و او را حفظ کردند.

در مورد هلال شیعی از تهران به بغداد تا دمشق و بیروت نیز باید پرسید چه کسی باعث به وجود آمدن این هلال شد؟

عراق تحت حاکمیت صدام سنی بود. اما این آمریکایی ها بودند که این کشور حمله کردند و قدرت را در این کشور به شیعیان واگذار کردند.

در سوریه نیز ایالات متحده و شورشیان مورد حمایت اش که با القاعده نیز متحد بودند تلاش کردند بشار اسد را سرنگون کنند و به همین دلیل ایران نیز مداخله کرد و تاکنون موفق بوده است.

از سوی دیگر، این اسرائیلی ها بودند که با اشغال جنوب لبنان در ۱۹۸۲ زمینه های به وجود آمدن حزب الله لبنان را فراهم کردند.

دونالد ترامپ قبل از اینکه بخواهد اقدامی علیه ایران انجام دهد، باید به پیامدهای احتمالی آن برای آمریکا، خاورمیانه و ریاست جمهوری خودش بیندیشد.

هر گونه جنگ با ایران در خلیج فارس، قیمت نفت را به شدت افزایش خواهد داد، بازارهای سهام سقوط خواهند کرد و شکاف عمده ای میان آمریکا و متحدان اروپایی و آسیایی اش به وجود می آید. علاوه بر این قرارداد فروش ۳۰۰ ایرباس و بوئینگ به ایران نیز از بین می رود.

علاوه بر این، حزب الله می تواند اهداف آمریکا در لبنان را مورد هدف قرار دهد، حشد الشعبی در عراق به آمریکا ضربه وارد خواهد کرد و شیعیان بحرین و عربستان نیز ممکن است طغیان کنند.

حال متحد بزرگ عرب ما برای جنگ با ایران چه کسی خواهد بود؟ به نظر می رسد محمد بن سلمان دوست جدید جرارد کوشنر (داماد ترامپ) که ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید کاخ لوئی شانزدهم در ورسای فرانسه، یک قایق بادبانی در ریفورا و نقاشی توسط لئوناردو داوینچی خرج کرده است قرار است با ایران بجنگد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      پاراگراف آخری رو خیلی باحال اومدی داداچ

    • امیرحسینی

      عربستان دشمن اصلی ایرانه بایدباخک یکسان بشه

    • بدون نام

      بینی امریکاومحمدبن سلمان رابه زمین میکشیم انهاکافرن .. ترامپ وبن سلمان بدانندکه .باتوکل به خداواهل بیت قدرت سربازان ایران خیلی خیلی بالاست وامریکاوهمپیمانانش رانابودخواهندکرد .باشمشیرحضرت علی ع واردجنگ باکافران خواهیم شدوهمه انهارابه قعرجهنم میفرستیم ... یاعلی مدد

    • بدون نام

      الان دلار چه قیمته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان یا فردا صبح

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج