۶۴۹۰۹۳
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا

فردا، آخرین روز و شب فصل پاییز، اولین شب زمستان، شب یلداست. طولانی‌ترین شب سال که بهانه‌ای است برای با هم بودن، شادی و خاطره‌سازی.

روزنامه خراسان: آخر هفته آخرین روز و شب فصل پاییز، اولین شب زمستان، شب یلداست. طولانی‌ترین شب سال که بهانه‌ای است برای با هم بودن، شادی و خاطره‌سازی. شبی که بیشترمان تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی برای ترتیب دادنِ دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، از آن یک شب خاص بسازیم. بعضی‌هایمان در خانه بزرگ ترهای فامیل جمع می‌شویم، برخی ترجیح می‌دهیم همراه با رفقا در برنامه شب‌چله‌ای که سفره‌خانه‌ها و کافه‌های شهر ترتیب می‌دهند شرکت کنیم و البته تعدادی هم، به دلایلی مثل کار و سفر و دوری از خانواده، تنهاییم و سعی می‌کنیم از همین سکوت و تنهایی لذت ببریم.
منتها برای بسیاری از ما یلدا، به هر شکلی که برگزار شود، غیر از خوراکی‌های سنتی و تنقلات زمستانی، نیاز به یک بسته متنوع موزیک برای پاسخ به سلیقه‌های مختلف دارد تا حال مان را خوب‌تر کند. اگر شما هم امروز دربه‌درِ تعدادی موسیقی یلدایی برای پخش در جمع فامیل، کافه یا حتی خودروی شخصی‌تان هستید، بسته پیشنهادیِ ما می‌تواند کمکتان کند. در کنارِ معرفی هر ترانه و تصنیف، یک کیوآرکُد وجود دارد که می‌توانید با استفاده از اپ کیوآرکُدخوانِ تلفن همراه تان، به فایل صوتیِ موزیک معرفی شده، دست پیدا کنید.
نام قطعه: یــلدا
  • خواننده: محمد معتمدی
  • سبک: پاپ‌سنتی
  • مناسب برای: دونفری‌های عاشقانه
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
یک قطعه شنیدنی از یک خواننده کاربلد که زیر نظر محمدرضا لطفی، فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده فعالیت داشته؛ در کنار سالار عقیلی، اجرا در ارکستر موسیقی ملی را تجــربه کرده و در اپرای عروسکی مولوی، ایفاگر نقش مولوی بوده و بده بستان‌های آوازی‌اش با همایون شجریان در نقش شمس، از موفق‌ترین سکانس‌های این اپرای عروسکی است و مهم این که «یلدا»، یک قطعه پراحساس و دلنشین از این خواننده جوان و موفق از آب درآمده است.
نام قطعه: تاریکم ای یلدا
  • خواننده: احسان خواجه‌امیری
  • سبک: پاپ‌
  • مناسب برای: جمع‌های جوانانه
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
برخی هنرمندان از جمله احسان خواجه‌امیری، به واسطه کاراکتر کاریزماتیک و آثار باکیفیت، معمولا همیشه طرفدارانِ ثابت و وفادار خودشان را دارند و تقریبا همه آثارشان، فارغ از شاد یا غمگین بودن، کم و بیش شنیده می‌شود و دریافت تندیس طلایی بهترین آلبوم به انتخاب مردم، در بخش آلبوم موسیقی پاپِ جشنواره اخیر موسیقی ما، موید همین نکته است.
قطعه «تاریکم ای یلدا...» هم هرچند جزو قطعاتِ غمگینی است که این خواننده اجرا کرده اما چه ایرادی دارد وقتی قطعات آرام و حزینِ این هنرمند هم، به اندازه قطعات شاد و پرانرژی‌اش، تاثیرگذار است؟ قطعه «سلام آخر» و کاری را که با دل و جانِ آدمیزاد می‌کند، از
یاد نمی بریم!
نام قطعه: زنــدگی کن
خواننده: علی زندوکیلی
سبک: پاپ‌سنتی
مناسب برای: جمع رفقــای اهل دل
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
قطعه بسیار حال‌خوب کُنی از خواننده شیرازی موفق که طرفداران زیادی بین چهره‌ها و مردم عادی دارد. علی زندوکیلی از آن‌هاست که از کودکی با موسیقی مانـوس بوده و تجربه همکاری با گروه‌های موسیقی معتبری همچــون زندبنــد، دنگ‌شو و گلبانگ را دارد. محتوای قطعه زندگی کن، کنایه به آن‌هاست که رنــج و ناکامی‌ها را مثلِ یک شب یلدا کش می‌دهند و قدر لحظاتی را که از دست می‌دهند،
نمی‌دانند.
نام قطعه: آواز شب
  • اجرا: گروه دنگ‌شو
  • سبک: تلفیقی
  • مناسب برای: جمع رفقای اهل مُداقه
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
حالا نزدیک به ده سال از شکل گرفتن گروه دنگ‌شو توسط طاهاپارسا و رضاشایا، فرزندان بازیگر خوشنام کشورمان علیرضا شجاع‌نوری می‌گذرد. دنگ‌شو، جزو اولین گروه‌های جوانانه، خلاق و پیشرو بود که قدم‌های روبه‌جلویی در زمینه موسیقی‌ترکیبی برداشت و با انتشار آلبوم‌های خاطره‌انگیزی چون «شیراز چهل‌ساله»، «دلتنگ شو» و «اتاق گوشواره»، حسابی ترکاند. قطعه آواز شب که یادآوری می‌کند باید بی‌خیال غم‌ها شد و دَم را غنیمت شمرد، قطعه‌ای یلدایی است که شب چله دو سال پیش از سوی این گروه به طرفداران شان تقدیم شد.
نام قطعه: شب یلدا
  • خواننده: رضـا صادقی
  • سبک: پاپ‌
  • مناسب برای: تنها، پشت فرمان، توی اتوبان
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
چاره‌ای نیست. زندگی است و هزار بالا و پایین و فراز و نشیب دارد و گاهی تنها شدن و تنها ماندن و خلوت کردن با خود هم، بخشی از مسیر زندگی است. اگر شب یلدا تنهایید و از طرفدارانِ حال و هوای معمولا حُزن‌آلـــود قطعات رضاصادقی هستید، ترانه شب یلدای این هنرمند، حسابی می‌چسبد.
نام قطعه: یــلدا
  • خواننده: مازیار فلاحی
  • سبک: پاپ
  • مناسب برای: تنها، چای در دست، روی تراس
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
طرفدارانِ صدا و آثار فلاحی، می دانند که سبک کار این خواننده، اجرای قطعاتی به لحاظ ترانه و ملودی بسیار احساسی است. روی همین حساب، مناسب هر جا و هر لحظه‌ای نیست؛ چون اگر توی مودش نباشید، ممکن است نه‌تنها لذت نبرید، بلکه حالتان هم گرفته شود. اما اگر به دنبال چند دقیقه خلوت و فکر و مرور خاطرات در شب یلدا هستید، این قطعه انتخاب بسیار دلنشینی است.
نام قطعه: شب یلدا
  • خواننده: کوروش یغمایی
  • سبک: راک
  • مناسب برای: همیشه و همه جا
موسیقی‌های دلنشین برای شب یلدا
خاتمه لیست ما، گل سر سبد آن است. پدر راک ایران با خلق این ترانه نام خود را در کنار این شب ماندگار کرده است. سبک خاص کوروش یغمایی و هنر منحصر به فردی که در استفاده از ساز های زهی الکتریک دارد، فقط با هنر کوروش میتواند چنین همنشینی خوبی با شعر عاشقانه یلدایی پیدا کند. آرزوی سلامتی و طول عمر داریم برای کوروش یغمایی عزیز.
بلندی موی سیاهت، شب یلداست...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      خیلی ممنون از مطلب عالیتون

    • بدون نام

      جملات زیبدیگه تکرارنمیشه برترینها لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج