۶۴۹۳۲۵
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه اصولگرا: چرا روحانی با شنود مخالف است؟

روزنامه جوان نوشت: در تمام دنیا شنود مکالمات از سوی دستگاه انتظامی و امنیتی بر اساس احکام قضایی امکان‌پذیر است، برای مثال در ایالات متحده امریکا آژانس امنیت ملی امریکا برای اجرای هر گونه برنامه شنود نیاز به اجازه دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی امریکا (FISA)که توسط سه قاضی صادر می‌شود، دارد.

روزنامه جوان نوشت: در تمام دنیا شنود مکالمات از سوی دستگاه انتظامی و امنیتی بر اساس احکام قضایی امکان‌پذیر است، برای مثال در ایالات متحده امریکا آژانس امنیت ملی امریکا برای اجرای هر گونه برنامه شنود نیاز به اجازه دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی امریکا (FISA)که توسط سه قاضی صادر می‌شود، دارد.
نكته جالب اينجاست كه احكام اين دادگاه كاملا سري بوده و اغلب تنها پس از خاتمه برنامه يا علني شدن آن در افكار عمومي اعلام مي‌شود.
از آنجا كه بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي و قوانين مربوطه شنود تنها در چارچوب قانوني و با مجوز خاصي امكان‌پذير است، تشكيلات خاصي به منظور نظارت بر بحث شنود و اخذ مجوز از سوي دستگاه قضايي كه توسط قضات مجرب اداره مي‌شود، پيش بيني مي‌شود.
تشكيلاتي كه مورد نظر بالاترين ارگان سياستگذار در حوزه امنيت ملي است كه اتفاقا رئيس آن حسن روحاني، رئيس‌جمهور اسلامي ايران است.
براي اولين بار نام اين تشكيلات زماني مطرح شد كه عده‌اي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قصد داشتند با تنظيم لايحه‌اي نظارت مجلس را به بحث شنود اضافه كنند. در همان زمان مركز تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گزارشي با اشاره به نحوه صدور مجوز شنود در كشور نوشت: مرجعي با عنوان قاضي كل نظارت بر اجراي اصل ۲۵ قانون‌اساسي پيش‌بيني شده كه با پيشنهاد رياست شوراي‌ عالي امنيت ملي و تأييد مقام‌معظم‌رهبري و با حكم رئيس قوه‌قضائيه، مسئوليت حوزه اصل ۲۵ قانون‌اساسي را به عهده دارد.
براساس اين گزارش مجموعه شوراي عالي امنيت ملي در بين سال‌هاي ۸۴ تا ۸۷ طرحي را به تصويب رسانده كه بر اساس مصوبه ۱۸۷ آن حدود و چارچوب آن در شوراي‌عالي امنيت ملي تدوين و تصويب و تاييد مي‌شود. بر طبق اين گزارش در حدود ۱۰۰ قاضي در اين دفتر مسئوليت نظارت بر اين مسئله را بر عهده دارند.

در بخش ديگري از اين گزارش با تأكيد بر اينكه موضوع بايد امري فراقوه‌اي و فارغ از بحث‌هاي سياسي باشد، به سخت‌گيري‌هاي موجود بر نحوه اجراي اين قانون اشاره شده و آمده است: اطلاع قاضي شنود به معناي اطلاع دستگاه قضايي از امر شنود نيست و حتي نهايت تلاش مي‌شود كه حكم قاضي شنود سري بماند و معلوم نباشد كه چه كسي قاضي شنود مي‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی تا الان شنود نمیکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      شما اگر به فضولی در امور مردم عادت دارید دلیل نمیشود دیگران هم مانند شما فکر کنند
      چون شنود باید در دست فردی باشد که بهره برداری جناحی و خصوصی نکند ...

    • sam

      خدا میدونه چکار دارن میکنن میخوان لو نره

    • بدون نام

      چرا باید موافق باشه! شما قانون رو از خودتون در میارید بعد میخواید در زندگی مردم دخالت کنید؟ و بعد طلبکارم هستید

    • پانته‌آ

      جالبه
      روزنامه اصولگرا!
      یعنی کاملا مشخصه این اپ رو کیا اداره میکنن

    • بدون نام

      مسخراست ب خدا دلشون خوشه مسلمونن
      من ک از این ب بعد نامه مینویسم برا زنم چ میدونم شاید اونم چک کنن اها ی کبوتر جلد میکنم از محل کارم تا خونمون امنیتش بهتره

    • بدون نام

      اشتباه نکنید.نظر دهندگان محترم،یه طوری گفتید که من یک لحظه فکر کردم اصولگرا ها رییس جمهور شدند.دقت کنید که شما چه شنود بشوید یا نشوید دولت در دست اصلاح طلب هاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج