۶۴۹۳۳۹
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

برانکو مقصر اصلی حذف تکراری تیمش از جام حذفی

این بار هم به سادگی هر چه تمام‌تر برانکو جام حذفی را پس زد تا نشان دهد برخلاف لیگ و استراتژی ۳۰هفته‌ای، دست‌کم در تورنمنت‌های حذفی راهکار خوبی برای قهرمانی تیمش ندارد.

وطن امروز: این بار هم به سادگی هر چه تمام‌تر برانکو جام حذفی را پس زد تا نشان دهد برخلاف لیگ و استراتژی ۳۰هفته‌ای، دست‌کم در تورنمنت‌های حذفی راهکار خوبی برای قهرمانی تیمش ندارد. پیدا کردن مقصر در ظاهر چندان سخت نیست؛ می‌شود گادوین منشا و کمال کامیابی‌نیا را مقصر اصلی قلمداد کرد چرا که موقعیت‌هایی را گل نکردند که تصورش هم نمی‌رفت. شاید علی علیپور را هم بشود مقصر دانست؛ فقط مانده بود او پنالتی آخر را گل کند تا همه چیز ختم به خیر شود اما مردی که در داربی مقابل چشم آن همه بیننده میلیونی تلویزیون و تماشاگر حاضر در ورزشگاه به راحتی دروازه استقلال را باز کرده بود این بار نتوانست کاری از پیش ببرد. حتی می‌شود به محمد انصاری و بیرانوند هم پرداخت که چرا باعث دریافت آن گل تکراری شدند! درست مثل بازی با بادران. مثل بازی با سپاهان. اما این انصاف نیست. همه این بازیکنان سعی و تلاش‌شان را کردند و چیزی بیشتر از این نمی‌شود از آنها طلب داشت. گادوین منشا همه توانش این است که اگر بهتر بود در این سن و سال عوض فوتبال ایران الان در اسپانیا و ایتالیا قرارداد چند ده میلیون یورویی می‌بست. او همین است. مگر کمال کامیابی‌نیا در همه عمر چند گل زده که بشود یک باخت را به گل‌نزنی او ربط داد؟

آدرس دقیق می‌خواهید باید سراغ فردی بروید که اجازه داد کار به ضربات پنالتی بکشد. درباره تعویض‌ها و جواب ندادنش هم نمی‌شود برانکو را مورد شماتت قرار داد. مگر همین بشار رسن و سیامک نعمتی پیش از این بارها به عنوان ذخیره نیامدند و شاهکار نکردند؟ مگر همین تعویض چند هفته قبل مصلح در بوشهر را از یاد برده‌اید؟

حالا از شانس بد برانکو مقابل نفت هر چه تعویض کرد موجب افت تیمش شد. قطعا اگر احمدزاده و مسلمان دست‌کم تا دقیقه ۹۰ درون زمین می‌ماندند پرسپولیس سود بیشتری می‌کرد. بنابراین انصاف نیست برانکو را به خاطر تعویض‌هایش به باد انتقاد گرفت اما مشکل دقیقا از جایی شروع می‌شود که او اجازه داد کار به ۱۲۰ دقیقه بکشد و بدتر از آن در همان ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافه، اجازه داد کار به ضربات پنالتی بکشد.

پرسپولیس در سال‌های اخیر هیچ خاطره خوبی از جام حذفی و ضربات پنالتی ندارد. مقابل سپاهان جام را در همین تهران داد و مهدوی‌کیا با چشمان اشک آلود دور خداحافظی‌اش را در چهارگوشه آزادی ‌زد. سال قبل هم یک غریبه به اسم قشقایی باز هم در همین ضربات پنالتی آمد و پرسپولیس را حذف کرد. اصلا سوای جام حذفی، برانکو بنشیند و ببیند در طول 3 سال گذشته تیم او در جریان بازی چند پنالتی را از دست داده است.

وقتی بختکی مثل کابوس ضربات پنالتی روی تیمی وجود داشته باشد، عقلانی آن است سرمربی ریسک کند و همه تلاشش را به کار ببندد تا کار به شانس و اقبال نکشد. برانکو ۳۰ دقیقه فرصت داشت تا با اضافه کردن یک بازیکن هجومی مثل مصلح، کار را در همان بازی تمام کند. نفت توان ضدحمله نداشت و باورش نمی‌شد پرسپولیس سراغ حملات شلاقی نمی‌رود.

به همین سادگی باز هم جام حذفی پرید تا این بار ثابت شود مشکل بزرگ برانکو، استراتژی‌های اشتباهش در بازی‌های حذفی است. او در مسابقات لیگ که فرسایشی به حساب می‌آید راهکار مناسبی دارد اما در بازی‌های حذفی هرگز. حتی اگر بر فرض محال، علی علیپور آخرین ضربه پنالتی را عوض تیر عمودی به تور دروازه می‌دوخت باز هم در محکوم شدن برانکو هیچ تفاوتی نداشت. او نباید اجازه می‌داد در زمین آزادی مقابل هواداران خودی، کار به شانس و اقبال بکشد. او 2 تعویض کرد و سیامک و رسن باعث افت شدید بازی تیم شدند اما این فرصت را داشت تا با سومین تعویض، آب رفته را به جوی بازگرداند.

پشت ضربات پنالتی خراب شده منشا، کمال و علیپور نباید پنهان شد. پرسپولیس جام حذفی را داد چون برخلاف لیگ، سرمربی‌اش شهامت کافی را برای این جام نداشت. آلودگی هوا، خستگی بازیکنان و این دست از بهانه‌ها برای بازیکنان حریف هم دقیقا صدق می‌کند با این تفاوت که نفت عاشقانه منتظر ضربات پنالتی ایستاد تا دست‌کم با شانس و اقبال کارش را پیش ببرد اما برانکو زمان را سوزاند و تصور کرد شاید این بار برخلاف بازی با قشقایی در پنالتی‌ها شانس با او و تیمش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفاتون درسته

    • بدون نام

      خوشحالم ک برانکو تیمی روساخته ک حتی کارشناسان کیسه هم توتمام بازیها ازش بردمیخان،،،درودبرارتش سرخ اسیا،،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تخیلت خیلی قویه تخیلی

    • بدون نام

      با سلام کاش هرکسی ادعای کارشناسی نمی کرد و نظر نمیداد و در هر زمینه ای مقاله نمی نوشت مثل استقلالی که از هفته اول عین بختک همه افتادن به بخت منصوریان و آخر سر هم موفق شدن حذفش کنند. حالا نوبت پرسپولیس شده. روزنامه نگاران و خبرنگاران ورزشی لطفا منطقی بنویسید اگر تیم را هجومی تر میکرد و تیم می باخت حتما شما عزیران مطالب بدتری می نوشتید و دنبال مجرم و محکوم می گشتید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خو درست میگه دیگه.چرا نمیخای قبول کنی

    • امیر

      داداش داری اشتباه میزنی کمال پنالتی خراب نکرد سیامک نعمتی خراب کرد

    • علی

      نویسنده از سوزش صدر نشینی پرسپولیس داره این چرت و پرتا رو مینویسه.عیبی نداره.فدا سر بازیکنا و برانکو.اونا بلدن چیار کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگن لنگی بی منطقه میگید نه

    • بدون نام

      فقط دنبال درست کردن حاشیه هستید برای پرسپولیس کبیر
      بعد سالها برانکو تیمی ساخته که حتی تیمهای آسیایی هم ازش حساب میبرن و یه سرو گردن از لیگ ایران بالاتره اون وقت شما حرف مفت میزنی
      شما نویسنده که اینقدر حالیته چرا یه تیم نمیگیری دستت تو لیگ قهرمان شی؟؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظور پرسپولیس کنیز هستش نه کبیر

    • بدون نام

      اره راست گفتی عمر خربینم مترسه ازش

    • بدون نام

      به نظر من چرت میگید اگه پنالتی علیپور گل شده بود الام همه از برانکو تعریف میکردن .باخت به خاطر فشار مسابقات بود و برنامه احمقانه فردوسی پور که شب قبل از مسابقات پرسپولسیس برنامه افشاگری میزاره اون از اسیا اینم از این. ولی به کوری چشم دشمنان امسال هم قهرمان لیگیم زنده باد پرسپولیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج