۶۴۹۳۴۴
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

طنز؛ حقایقی درباره شب یلدا

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: امشب شب یلداست، اما خیلی‌ها درباره یلدا این حقایق را نمی‌دانند:

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت:

امشب شب یلداست، اما خیلی‌ها درباره یلدا این حقایق را نمی‌دانند:

۱- از آنجا که مسئولان دوست دارند بزرگ‌ترین‌ها و درازترین‌ چیزها در جهان را به نام خودشان ثبت کنند؛ مثل بزرگ‌ترین تونل نیایش، بزرگ‌ترین پرچم، بزرگ‌ترین باغ کتاب، بزرگ‌ترین و درازترین برج‌ها و ساختمان‌ها و پاساژها در کوچه‌های چهارمتری، بزرگ‌ترین حجم آلودگی، درازترین اختلاس‌های دنیا، بزرگ‌ترین شعارها و ... و ... که همه‌اش هم نصفه‌نیمه اجرا شده است... نه نگران نباشید... استثنائا درازترین شب سال ربطی به خواسته مسئولان ندارد و یک امر کاملا طبیعی است.

اگر شب یلدا هم یک موضوع سیاسی بود تا الان تبدیل شده بود به شونزده قسمت مختلف که هر قسمتش هم یک مسئول داشت و در نتیجه شب یلدا ناقص‌‌ترین شب سال می‌شد.

۲- وقتی پات را از خانه بیرون می‌گذاری و با سختی‌های زندگی روبه‌رو می‌شوی و مجبوری با سیلی صورتت را سرخ نگه داری، شب یلدا لطف آفرینش در حق ماست که حداقل یک شب در سال توی خانه بمانیم و استراحت کنیم.

۳- البته با توجه به سیاست‌های انقباضی و انبساطی همه دولت‌ها، اگر هزینه آجیل و میوه و میهمانی را حساب کنی، همین یک قلم که قرار بوده آدم‌ها بمانند خانه و خرج نکنند، تبدیل شده به یک بحران که باز هم از مسئولان متشکریم.

۴- در دو دهه گذشته وضعیت اقتصادی و وضعیت سلامت طوری شده که مردم هر روز درازبه‌دراز می‌افتند. شب یلدا درواقع می‌تواند برای همدردی با درازشده‌ها به‌عنوان «شب درازشده‌ها» نام‌گذاری شود.

۵- قدیم ما چله‌تموز یا بلندترین روز سال را جشن می‌گرفتیم. خوشبختانه الان کسی به روشنایی کار ندارد و بلندترین شب سال را جشن می‌گیریم.

۶- قدیم شب یلدا مردم پای کرسی می‌نشستند و قصه گوش می‌دادند. الان خوشبختانه چون آسمان قهرش گرفته، مردم جای زیر کرسی، توی تلگرام پلاس هستند و هی فوروارد می‌کنند.

۷- قدیم آجیل مشکل‌گشا داشتیم. الان تهیه خود آجیل یک مشکل محسوب می‌شود.

۸- قدیم مردم دور هم جمع می‌شدند و انار دانه می‌کردند. الان با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانند انار مورد نیاز خود را دانه‌شده و در بسته‌بندی با ۱۵ درصد تخفیف به مناسبت شب یلدا آنلاین سفارش بدهند.

۹- قدیم هر کی زبان‌درازی می‌کرد یا گردن‌درازی می‌کرد و گردن می‌کشید یا روی پنجه می‌ایستاد و قدش را دراز می‌کرد تا صداش را به گوش دیگران برساند، درازش می‌کردند. الان خوشبختانه همه توی اینستاگرام و تلگرام و توییتر مشغول روده‌درازی هستند و کسی درازبشو نیست.

حرف درشت

به قول عمران صلاحی؛ «آخر خط که می‌رسیم خط رو درازش می‌کنند»، حالا ما می‌گوییم الان خط‌وربط افراد مشخص نیست که اول و آخرشان معلوم باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج