۶۴۹۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سوپرجام اروپا با چاشنی انتقام

سی‌وهشتمین بازی سوپر‌جام اروپا را دو تیم چلسی و بایرن‌مونیخ جمعه‌شب در ورزشگاه پراگ جمهوری‌ چک برگزار خواهند کرد. قهرمان این رقابت‌ ۳ و نایب قهرمانش ۲.۲ میلیون یورو را از سوی یوفا به عنوان پاداش قهرمانی دریافت خواهد کرد.

ایسنا: سی‌وهشتمین بازی سوپر‌جام اروپا را دو تیم چلسی و بایرن‌مونیخ جمعه‌شب در ورزشگاه پراگ جمهوری‌ چک برگزار خواهند کرد. قهرمان این رقابت‌ ۳ و نایب قهرمانش ۲.۲ میلیون یورو را از سوی یوفا به عنوان پاداش قهرمانی دریافت خواهد کرد.

چلسی و بایرن‌مونیخ در حالی سوپرجام اروپا را برگزار می‌کنند که این دیدار هنوز هم تحت تاثیر بازی دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپاست. چلسی در سال ۲۰۱۲ موفق شد در فینال لیگ قهرمانان اروپا بایرن‌مونیخ را در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا در ضربات پنالتی شکست دهد.

این بازی سی‌وهشتمین سوپرجام اروپا محسوب می‌شود. بایرن‌ تاکنون سه بار (۲۰۰۱ و ۱۹۷۶ ، ۱۹۷۵) در این رقابت‌ شرکت کرده است که تدر هیچکدام نتوانست به پیروزی برسد. در سوی مقابل چلسی تاکنون دو بار در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۲ در این رقابت‌ها حضور داشت که در بار نخست موفق شد به قهرمانی دست یابد.

دو تیم در حالی در این بازی با یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد که به تازگی مربیان جدیدی را به خدمت گرفته‌اند. از یک سو ژوزه مورینیو روی نیمکت چلسی و از سوی دیگر پپ گوآردیولا روی نیمکت بایرن‌مونیخ حضور دارد. دو مربی که سال‌ها در لیگا رودرروی هم بودند، زمانی که پپ هدایت بارسلونا را برعهده داشت و مورینیو روی نیمکت رئال‌مادرید می‌نشست. بی‌شک تقابل این دو مربی بزرگ می‌تواند همه نگاه‌ها را در این دیدار به سمت نیمکت دو تیم ببرد.

سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ زمانی که هدایت بارسا را بر عهده داشت دو بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ موفق شد به قهرمانی در این جام برسد. مورینیو نیز یک بار در سال ۲۰۰۳ در این جام حضور داشت که پورتو برابر میلان شکست خورد. از آن زمان به بعد مورینیو دو بار موفق شد به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد اما هر سال بلافاصله تیمش را ترک کرد تا فرصت حضور در سوپرجام اروپا را از دست بدهد. سوپر جام اروپا تنها جامی است که مورینیو نتوانسته آن را فتح کند.

در طرف مقابل اگر بایرن‌مونیخ بتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد و قهرمان شود به اولین تیم آلمانی تبدیل خواهد شد که فاتح این رقابت‌ها شده است.

خریدهای تابستانی:

چلسی: ویلیان (آنژی)، آندره شورله (لورکوزن)، مارکو فن گیخنل، (ویسته آرنهم)، مارک شوآرتسر (فولام)

بایرن‌مونیخ: ماریو گوتسه (دورتموند)، تیاگو (بارسلونا)، یان کریستف (ماینتس)

غایبان:

داوید لوئیز سرشناس‌ترین غایب چلسی است که بعید به نظر می‌رسد بتواند آبی‌های لندن را در این دیدار یاری کند.

تیاگو آلکانترا، هافبک اسپانیایی جدید بایرن‌مونیخ به تازگی دچار مصدومیت شدید شد که باعث دوری هفت هفته‌ ای او از همراهی بایرن‌ مونیخ خواهد بود. همچنین گفته می‌شود باستین‌ شواین‌اشتایگر دیگر بازیکنی است که بعید می‌رسد به این دیدار برسد. هر چند هنوز خبر قطعی درباره حضور شواین‌اشتایگر منتشر نشده است.

وضعیت:

چلسی در هفت دیدار خود در اردوی پیش‌ فصل در آسیای شرقی و آمریکا در هفت دیدار به شش پیروزی دست یافت و تنها برابر رئال‌ مادرید شکست خورد. آبی‌های لندن لیگ برتر انگلیس را خوب شروع کرده و موفق شده‌اند برابر هال‌سیتی و آستون‌ویلا به پیروزی برسند. چلسی با تساوی بدون گل برابر منچستر‌یونایتد به اولین تیمی از سال ۲۰۰۹ تبدیل شد که منچستر را با تساوی بدون گل در اولدترافورد متوقف کرده است.

بایرن‌مونیخ به دنبال از دست دادن سوپرجام آلمان برابر بوروسیا دورتموند نمی‌خواهد دومین جام فصل را نیز با گوآردیولا از دست بدهد. مونیخی‌ها در سه هفته ابتدایی بوندسلیگا موفق شدند به سه پیروزی پیاپی برسند اما در هفته چهارم برابر فرایبورگ در خارج از خانه با تساوی یک بر یک متوقف شدند.

چلسی - بایرن‌ مونیخ، جمعه هشتم شهریور ساعت ۲۳:۱۵

داور: یوناس اریکسون (سوئد)

ورزشگاه: ادن‌آره‌نا (جمهوری چک)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج