۶۴۹۴۴۴
۲۶ نظر
۵۰۰۳
۲۶ نظر
۵۰۰۳
پ

کیمیایی: می‌خواهید به ملک مطیعی، مدال بدهید؟!

مسعود کیمیایی در یادداشتی درباره دعوت از ناصر ملک‌مطیعی برای حضور در تلویزیون تاکید کرده حالا دیر‌ شده است.

روزنامه ایران نوشت: مسعود کیمیایی در یادداشتی درباره دعوت از ناصر ملک‌مطیعی برای حضور در تلویزیون تاکید کرده حالا دیر‌ شده است.

با این‌که هیچ کدام از برنامه‌های تلویزیونی با حضور ناصر ملک‌مطیعی دیشب پخش نشد، مسعود کیمیایی در یادداشتی به دعوت از این بازیگر پیشکسوت واکنش نشان داد. او نوشت:

«شنیدم که از ناصر ملک مطیعی دعوت شده تا بعد از سال‌ها میهمان یک برنامه تلویزیونی (دورهمی) شود. اتفاقی که شاید می‌بایست خیلی پیشتر از اینها می‌افتاد و حالا دیگر دیر است. دیری که همیشه هست و انگار قرار نیست هیچ وقت تمام شود.
کیمیایی: می‌خواهید به ملک مطیعی، مدال بدهید؟!

نخستین فیلمی که ملک مطیعی بازی کرد در سال ۱۳۲۷ بود اما در سال ۱۳۲۹ بود که به شکل جدی وارد سینما شد و با فیلم «ولگرد» واقعاً بازیگری را وارد سینمای ملی کرد. او در «ولگرد» تحول و حتی افسون بازیگری را وارد سینما کرد. همچنان که تا قبل از عباس جوانمرد و گروه تئاتر ملی، ما تئاتر نداشتیم، ملک مطیعی هم بازیگری را وارد سینما کرد و این، بسیار نکته باریکی است چون او چشم‌انداز تازه‌ای از بازیگری را نشان سینمای ایران داد.

این سال‌ها بسیاری از غیبت او در سینمای ایران گفته‌اند اما من می‌خواهم از وجه دیگری به این ماجرا بپردازم. اگر ملک مطیعی نبود چه اتفاقی برای سینمای ایران می‌افتاد؟ او حاصل تصمیم سینمای دوره خود است، همان طور که سینمای امروز ما تصمیم دوره خودش است. سینما در ایران همیشه دولتی بوده، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب.

بخش عظیمی از آنچه که در سینمای ما اتفاق افتاده همیشه دیکته حکومت‌ها بوده به همین جهت است که ما همیشه خیلی سخت فیلم ساخته‌ایم. بازیگر هم از این قاعده مستثنی نیست، او هم به نوعی باید این روند را ادامه دهد مگر اینکه سازنده و مؤلف باشد. اگر نقش‌های خوبی بازی نمی‌کند، آیا پیشنهاد خوبی بوده و او رد کرده؟ مگر چقدر حق انتخاب داشته؟ مگر سینمای ما سالی چهار فیلم خوب تولید می‌کند که حالا بازیگر بخواهد از بین آنها نقشی را انتخاب کند یا نکند؟ برای همین مؤلف بودن ناصر ملک مطیعی در چنین وضعیتی است که اهمیت پیدا می‌کند.

نباید در قبال غیبت این هنرمند بی اعتنا باشیم. او در تمام این سال ها فرصتی نیافت تا هنرش را دوباره عیان کند. باید بگویم استعداد ناصر ملک مطیعی تمام این سال‌ها در تنگناها و محدودیت‌ها پنهان ماند.

حالا بعد از گذشت این همه سال، چه مدالی می‌خواهید بر گردن او بیاویزید؟ متأسفم، بغض امانم نمی‌دهد که ادامه دهم...»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      این خیالشون نیست این جانداران
      تو خونه های امن بالاشهر زندگی میکنن عین خیالشون م نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا من از ملک مطیعی شمایل یک لات رو به خاطر دارم که در تمام فیلمها(اگه بشه اسمشون رو فیلم گذاشت) یه جور بود! یه مرد میانسال که لاتی حرف میزد و با زنهای بسیار جوان.... اصلا به اون فیلمهایی که این آقا بازی کرده نمیشه گفت سینما .حالا این چند وقته نمی دونم از کجا کشفش کردند و دوباره ازش رونمایی کردند! چقدر تعداد مردان کهنسالی که توسط عوام در جایگاه قدیسین قرار می گیرند زیاد شده!!!

      • امیرحسین

        یه تار موی خیلی از هنرمندای قدیم میرزه به صدتا از بعضی هنرمندان الان، اگر امثال اینا نبودن الان همین فیلمهای بیخودم نداشتیم

    • بدون نام

      ناصر ملک مطیعی شناسنامه سینمای ایرانه همه میدونن با قطع برنامه شما نمیتونید که از محبوبیت اون نزد ملت ایران کم کنید .درودبرناصرملک مطیعی ودرود برمسعود کیمیایی

    • بدون نام

      تنها ترین مرد سینمای ایران.مردبودمرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا سینمای فیلفارسی سینمای مررردانه بود! تماما در اشغال مردان پیرپاتال بود و زنها فقط به عنوان کالای جنسی در این فیلمها حضور داشتند .سازنده های این فیلمها نگاه می کردند مرد عامی جامعه به چه چیزهایی علاقه منده همون رو در فیلمها نشون می دادند .در نوجوانیم هر وقت فیلمفارسی در ویدیو پلی میشد دچار رعشه می شدم ازدیدن اون دنیای غیر قابل تحمل!صد رحمت به فیلم هندی .

      • یونس

        بدون نام، که از فیلم فارسی بدت میاد حالا این حرفهایی که زدی چه ربطی به ملک مطیعی داره مگه اون فیلم ها رو می ساخت این چیزی بود که اون زمان رایج بود و کما بیش همه بازی می‌کردند حالا بعضی ها مثل ناصر ملک مطیعی بدشانس بودن و مورد غضب قرار گرفتن شاید چون شناسنامه سینما بودند اما بعضی های خیلی سریع بخشیده شدن و به زندگی هنری شان ادامه دادند مثل مرحوم خانم خیرآبادی

    • بدون نام

      ناصرخان تاج سرماست چه بخواهند چه نخواهد

    • بدون نام

      حیف است قدرچنین پیش کسوت هایی را نمی دانیم چراباید درمصر بخاطر فوت ام کلثوم ده روز عزای عمومی اعلام کنند ولی چنین هنرمندانی که سینمای ایران رانجات دادند اهمیتی داده نمیشود هنرمندی مثل فردین باید درکنج منزل دق کند حیف وصدحیف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ام کلثوم یک هنرمند بزرگ بوده .ملک مطیعی رو با ام کلثوم مقایسه می کنی؟!!!

    • بدون نام

      جای استاد بهروز وثوقی خالیست

    • پوریا

      من دهه شصتی ام اما از فیلم های قبل انقلاب اونایی رو که آقای ملک مطیعی بازی کرده رو ترجیح میدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من فیلمهای ایشون رو می دیدم کهیر می زدم .چطور میشد از اون دنیای شلخته و خشن که هیچ نشونی از سینما و هنر توش نبود لذت برد؟!

    • آرش

      مگه ملک مطیعی کی بوده کافیه یه نگاه به فیلماش بندازید همه صحنه هاش لات بازی و چاقوکشی و کاباره ... و کتک کاری های مسخره بوده
      فیلمای بی سر و تهی که به مراتب از فیلمای سینمای بدنه الان بدتر بوده مگه کیلارد گیبل یا الن دلون و جرج داگلاس بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کافیه سینمای عامه پسند اون روزگار جهان رو با فیلمفارسی های تهوع آور مقایسه کنیم تا ببینیم جامعه اون روز ایران چقدر عقب مونده بوده.و عقب مونده تر مردمی که بعد از انقلاب هم به دیدن اون فیلمها ادامه می دادند و اسطوره شون بهروز و ناصر بوده :)

      • بدون نام

        شما درست میفرمایید. ای بهترین .چقد ناصر ملک مطیعی بدبخت شده که تو درموردش نظر میدی اونم اینجوری

      • بدون نام

        از نظر شما هیچکی نبوده ولی فیلم هاش واقعیت های جامعه بوده .خوب بنظرت الان سینما و مردان وزنان سینما چطورند همه شون در حال تظاهرند اگه به اختیار خودشون بود که ....

      • یونس

        کلارک عزیزم نه کیلارد ایشون هم چندان فیلم هنری بازی نمی کرد

    • سالار

      ملک مطیعی حاصل سینمای زمان مرد است....خود میداند که چه شد...پایدار و جاودان باشی استاد

    • بدون نام

      ترس که شاخ ودم نداره
      حالا فکرکن یه شخصیت دیگه رومیخواستن بیارن واسه مردم که مهم نبود

      پاسخ ها

      • یهفوب

        مثل شریفی نیا با اون دخترانش

    • بدون نام

      جای بهروز وثوق وفردین خالیه

    • حسین رحمانی

      ناصرملکمطیعی براستی یکی از ابر مردهای سینمای ایران بود و خواهد بود افسوس.. . .

    • مهدی

      جناب آقای کیمیائی، مرحبا و احسنت برشما مرد فهمیده و آگاه به مسائل، خدا شما رو عمری طولانی بده که در مورد استاد ناصر خان ملک مطیعی چنین قضاوت به حقی کردید و حق مطلب رو ادا نمودید. من ۷۰ سالمه،خوب استاد ناصر ملک مطیعی رو بخاطر دارم،تمام جوانی من همزمان بوده، ایکاش در عالم هنر سینمای ایران چندین ملک مطیعی داشتیم، خدا به ایشان عمری طولانی با سلامتی عطا ک
      ند، جناب ناصرخان ، در ایران اونهائی که باید شمارو بشناسند خوب میشناسند، شمائی که میتونستی مانند بسیاری دیگر از مملکتت بری،و ماندی و نرفتی درود بر شما و وجدان و شرف و مردانگیت، خداوند خودش بشما مدالی خواهد داد که ارزش والایی دارد.

    • بدون نام

      جای خیلیا خالیه

    • بدون نام

      کسانی که بازیهای ناصر خان ملک مطیعی رو جز هنر بازیگری و سینما نمیدونند همونهایی هستند که از رئیسی بخاطر اینکه با تتلو هم پیاله شد حمایت کردند و تتلو رو هنرمند دونستن به اینها سخت نگیرید ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج