۶۴۹۴۶۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طرح تأمین مالی پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح دو فوریتی متمم بودجه سال ۹۶ به منظور تأمین مالی لازم برای پرداخت مستمری کارکنان بازنشسته صندوق فولاد تقدیم هیأت رئیسه شد.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح دو فوریتی متمم بودجه سال ۹۶ به منظور تأمین مالی لازم برای پرداخت مستمری کارکنان بازنشسته صندوق فولاد تقدیم هیأت رئیسه شد.

زهرا سعیدی مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی متمم بودجه سال ۹۶ به منظور تأمین مالی لازم برای پرداخت مستمری کارکنان بازنشسته صندوق فولاد خبرداد.

وی در همین رابطه افزود: طرح ۲ فوریتی ذکر شده در آخرین نشست کمیسیون اقتصادی هم مطرح شد و بنا بر این مقرر شد پیگیری‌های لازم توسط اعضای کمیسیون هم صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه بنده طراح این طرح بودم هم روز گذشته در کمیسیون اقتصادی این موضوع را پیگیری کرده و هم طی چندین تماس تلفنی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستار حمایت قاطع از حقوق بازنشستگان شدم. ضمن اینکه نمایندگان همواره در جلسات کمیسیون حمایت قاطع خود را از پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اعلام کرده بودند.

سعیدی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه این طرح نخستین طرحی بود که از طریق سامانه قانون‌گذاری مجلس در تمام ادوارهای مختلف به ثبت رسیده است، لذا ما توانستیم با امضای ۵۰ نماینده این طرح را به ثبت رسانده و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کنیم. همانگونه که چندین بار پیرو درخواست بازنشستگان در جلسات کمیسیون‌های مختلف بحث و تبادل نظر شده بود.

«پس از ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه با موافقت یکی از اعضای هیأت رئیسه مقرر شد با توجه به ۲ فوریتی بودن آن در دستور کار هفته آینده صحن قرار گیرد و بنا به پیگیری های صورت گرفته و با توجه به اینکه نامه‌ای به رئیس مجلس نوشته بودیم آقای لاریجانی از آقای نوبخت خواسته بود که با وزرای مربوطه برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد تشکیل جلسه داده و فکری کنند و با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد در بودجه ۹۷ با توجه به طرح ارائه شده فکری به حال آنان شود.»

نماینده مردم مبارکه در مجلس همچنین عنوان کرد که امیدواریم در این رابطه اقداماتی صورت گیرد که سایر صندوق‌های کشور نیز مانند صندوق ذخیره فرهنگیان که دچار مشکلاتی شده بود و از طریق صحن پیگیری شد نیز پیش نیاید. ما از طریق این طرح مابقی ماه‌های بازنشستگان فولاد نیز پرداخت شود چرا که این بازنشستگان قبلاً با زحمات بسیار زیاد و در حرارت بسیار زیاد کار می‌کردند و شرایط و روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند لذا باید مشکل آنها هرچه سریعتر حل شود.

متن طرح دو فوریتی متمم بودجه سال 96 به منظور تأمین مالی لازم برای پرداخت مستمری کارکنان بازنشسته صندوق فولاد به شرح زیر است:

عنوان طرح: متمم بودجه سال ۹۶ به منظور تأمین مالی لازم برای پرداخت مستمری کارکنان بازنشسته صندوق فولاد

در اجرای بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و به منظور پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد و تأمین منابع مالی موردنیاز جهت پرداخت مستمری بازنشستگان صندوق مزبور، دولت مکلف است از طریق واگذاری سهام و سهم‌الشرکه باقیمانده دولت در شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ و فروش اموال و دارایی‌های مازاد، برای پرداخت حقوق سه‌ماهه آخر و عیدی سال ۱۳۹۶ بازنشستگان فولاد به نحوی عمل نماید که حداقل مبلغ هشتصد میلیارد تومان از مالیات صندوق یادشده تأدیه شود و جهت ایفای تعهدات قانونی به مستمری‌بگیران هزینه گردد. ارقام تأدیه‌شده در حساب‌های فیمابین منظور و همچنین به ارقام مندرج در جدول ۱۸ بودجه سال ۱۳۹۶ افزوده گردد.

بسمه‌ تعالی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً؛ طرح ذیل که به امضا ۴۷ نفر از نمایندگان رسیده است جهت مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.

مقدمه (دلایل توجیهی):

در اجرای بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه،‌ دولت مکلف است نسبت به پرداخت مطالبات موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد بر اساس محاسبات بیمه‌گری (اکچوئری)‌ با تأیید سازمان حسابرسی و سازمان برنامه و بودجه ظرف ۳ سال از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، امتیازات حقوق و بهره‌برداری از معادن و حقوق مالی دولت اقدام نماید.

با عنایت به تکلیف قانونی دولت در خصوص پایدار نمودن میزان واگذاری و ضرورت پرداخت مستمر و به موقع حقوق بازنشستگان فولاد سراسر کشور و مشکلات عدیده این قشر زحمتکش که در سخت‌ترین محیط کار کرده‌اند ضروری است دولت در راستای تسویه و پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی فولاد نسبت به تخصیص و پرداخت منابع مکفی بابت حقوق و مستمری از محل درآمد عمومی و نیز منابع جدول ۱۸ و سایر منابع اختصاصی با اولویت و به صورت منظم و مرتب اقدام نماید.

۱-زهرا سعیدی مبارکه

۲-احمدسالک کاشانی

۳-سیدتقی کبیری

۴-عبدالله رضیان

۵-سلمان خدادادی

۶-عباس پاپی زاده پالنگان

۷-مسعود رضایی

۸-علی کاظمی باباحیدری

۹-حسین امیری خامکانی

۱۰-علی بختیاری

۱۱-صدیف بدری

۱۲-یحیی کمالی پور

۱۳-علی اصغر یوسف نژاد

۱۴-سیدعلی ادیانی

۱۵-سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی

۱۶-اکبر رنجبرزاده

۱۷-محمدجواد کولیوند

۱۸- احمد حمزه

۱۹- محمدحسین فرهنگی

۲۰- سید محسن علوی

۲۱- علی ساری

۲۲- مجید کیان پور

۲۳- غلامرضا شرقی

۲۴- احمد مرادی

۲۵- فرهاد فلاحتی

۲۶- سمیه محمودی

۲۷- حسینعلی حاجی دلیگانی

۲۸- معصومه آقاپور علی شاهی

۲۹- محمدرضا تابش

۳۰- طیبه سیاوشی شاه عنایتی

۳۱- ناهید تاج‌الدین

۳۲- سیدناصر موصوی لارگانی

۳۳- سیده حمیده زرآبادی

۳۴- محسن کوهکن

۳۵- ذبیح‌ نیکفر لیالستانی

۳۶- محمدرضا امیرحسنخانی

۳۷- حمیدرضا فولادگر

۳۸- محمدمهدی زاهدی

۳۹- محمداسماعیل سعیدی

۴۰- سیدحسن حسینی شاهرودی

۴۱- شادمهر کاظم‌زاده

۴۲- روح‌اله بابایی صالح

۴۳- سید مهدی مقدسی

۴۴- شهروز برزگر گلشانی

۴۵- محمد وحدتی هلان

۴۶- ولی ملکی

۴۷- هاجر چنارانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج