جاباما
۶۴۹۶۲۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اختصاص دو گالری بزرگ موزه بریتانیا به دین اسلام

رئیس موزه بریتانیا در دیدار با رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از اختصاص دو گالری بزرگ این موزه به دین اسلام در سال آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری هارتویگ فیشر در این دیدار آذر انجام شد، به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌های موزه بریتانیا درباره مجموعه‌های ایرانی موجود در این موزه پرداخت.

او گفت: «اهداف موزه بریتانیا تمرکز بر چگونگی روابط فرهنگی میان ملت‌ها و کشورهاست و برای نمونه برگزاری نمایشگاهی در بمبئی هند در مورد روابط ایران و هند و برگزاری همایش مربوط به آن در لندن از اهداف راهبردی موزه بریتانیا است.»

هارتوریگ فیشر شعار موزه بریتانیا را «موزه‌ای از دنیا، موزه‌ای برای دنیا» اعلام کرد و با اشاره به ارتباط فرهنگی میان ملت‌ها، اقوام و جوامع از هزاره‌ها تا دهه‌های قبل، درباره ارتباط دریایی هند با خاورمیانه، خاور دور، آسیای جنوب شرقی و قاره استرالیا سخن گفت.

او اشاره به برنامه‌های آتی موزه بریتانیا افزود: «ما قصد داریم سال آینده دو گالری بزرگ را به دین اسلام اختصاص دهیم و این نخستین بار است که بخشی از فضای خود را به یک دین اختصاص می‌دهیم.»

رئیس موزه بریتانیا هدف از برپایی این نمایشگاه را نشان دادن کلیتی در جای‌جای سرزمین‌هایی دانست که اسلام در آن‌ها حضوری جدی دارد.

او هدف دیگر از برپایی این نمایشگاه دائمی را نشان دادن مشابهت‌های فرهنگی در جهان اسلام اعلام کرد.

سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری نیز در این دیدار تصریح کرد: «موزه‌ها نخست باید هویت و فرهنگ جوامع را نشان داده و سپس به مشابهت میان اقوام بپردازند.»

او با اشاره به اهمیت موضوع و جایگاه فرهنگ در موزه‌های تاریخی گفت: «موزه‌های تاریخی مکان‌هایی هستند که کجایی و کیستی ملت‌ها، اقوام و جوامع را نشان می‌دهند.»

او افزود: «برای نمونه هندوستان از نظر جغرافیایی از دو سو به آب و از یک سو به رشته کوه‌های هیمالیا محدود است و به همین دلیل ارتباط خیلی زیادی با اطراف خود نداشته است.»

به گفته او هند به‌عنوان یک کشور چندقومی و چندزبانی دارای ویژگی‌هایی خاص است که شاید قابل مقایسه با جاهای دیگر نباشد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج