۶۴۹۷۰۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

لایحه بودجه ۹۷ تغییر چندانی نسبت به قبل ندارد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در لایحه بودجه ۹۷ تغییرات خاصی را نسبت به سال‌های گذشته ندیدیم. همانند سال های گذشته بودجه جاری افزایش یافته و بودجه عمرانی کم شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در لایحه بودجه ۹۷ تغییرات خاصی را نسبت به سال‌های گذشته ندیدیم. همانند سال های گذشته بودجه جاری افزایش یافته و بودجه عمرانی کم شده است.

محمد حسن‌نژاد در خصوص لایحه بودجه ۹۷ بیان کرد: لایحه بودجه برنامه مالی یا به عبارت دیگر برنامه دخل و خرج دولت است. حساب و کتابی است که نشان می دهد دولت چه میزان درآمد دارد و از چه منابعی کسب درآمد می کند و آن را در کجا خرج خواهد کرد. اینکه بگوییم در بودجه برنامه اشتغال مشخص است یا برنامه سیاست خارجی، اشتباه است اما اگر بگوییم که بودجه به گونه ای تدوین شده که منجر به ایجاد اشتغال از طریق دادن مجوز، تامین منابع مالی و کمک به پروژه های عمرانی که با واسطه بر روی اشتغال تاثیر دارد، می شود صحیح است.

وی در خصوص موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذار جایی می رود که ریسک کم باشد. نوسانات نرخ ارز سبب عدم اطمینان سرمایه گذار می شود. وقتی که سرمایه گذار از قیمت فردای ارز خبر ندارد چگونه اطمینان کند و سرمایه گذاری انجام دهد؟ بار هزینه های مالی باید پایین باشد. وقتی نرخ سود در ایران ۱۸ یا ۱۹درصد است و در سایر کشور ها ۲ یا ۳ درصد، سرمایه گذار با وجود انرژی ارزان و کارگر ارزان قادر به سرمایه گذاری نیست. سرمایه گذار باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشد وگرنه ضرر خواهد کرد ولی در شرایطی که نمی داند صدور یک مجوز یک روز طول خواهد کشید یا شش ماه، چگونه برنامه صحیحی تدوین کند؟ همه این ها مواردی هستند که منجر به عدم اطمینان سرمایه گذاران برا ی سرمایه گذاری می شوند.

حسن نژاد خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس در کار بخش خصوصی دخالت نکنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. در این صورت بخش خصوصی برنامه ریزی های لازم را انجام خواهد داد. به عنوان مثال در حال حاضر سرمایه گذار در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری می کند و فردا آن ورود قیر ممنوع می شود. ما نباید هزینه ها را برای بخش خصوصی بالا ببریم. ما باید دست از سر بخش خصوصی برداریم و بگوییم که خودت حساب و کتابت را انجام بده.

نماینده مرند و جلفا در مجلس بیان کرد: مجلس مطابق هر سال به لایحه بودجه دولت رای خواهد داد. بندهایی که در لایحه بودجه کم و زیاد می شود نیم درصد کل بودجه هم نمی شود. ما اصلا به جداول دست نمی زنیم. دولت توپ را به زمین مجلس نیندازد. از نظر من در بحث اشتغال نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی

      اقای نماینده بس چرامیخواید ازبنزین وحاملهای انرزی برداربن برای اشتغال اگر ادمین نگه من میرم یه جی دیگه یه خانه ملت یایک خبر گزاری دیگه میگم توملت خواندم که قراره که مساجد ومدارس رایگان باشه چرا ماباید چوب گرانی رابخوریم نماینده جان وزیربه نانوا بخشیده سر مامیرسه زور داره چرا کسی صدای مارانمیشنوه افغانیها رابیرون کنید ادمین جان یه باریه بارنمیتونم ساکت بمونم دیگه اجازه نمیدیم که سوئ استفاده بشوذاز مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج