۶۴۹۷۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

نرخ مکالمه در تهران برابر با قیمت نان سنگک!

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: هم اکنون و با اجرای یکسان سازی کدها در استان هایی مانند تهران، مرکزی، قم و البرز نرخ مکالمات بسیار به نفع مشترکان است. برای مثال ۷ ساعت مکالمه در داخل شهر تهران به قیمت یک نان سنگک است.

خبرگزاری مهر: سیدمصطفی سیدهاشمی امروز چهارشنبه در مراسم کلنگ‌زنی ساخت برج‌های دوقولوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اتهاماتی که به این شرکت در زمینه عدم سرمایه گذاری و اجحاف در حق مردم صورت می گیرد، تاکید کرد: سرمایه گذاری مخابرات در پنج ماهه اول امسال و تنها در حوزه ارتباطات سیار بسیار بیشتر از پنج سال سرمایه گذاری این شرکت قبل از خصوصی‌سازی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز و همزمان با هفته دولت بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۱۴ استان کشور در قالب افتتاح پروژه انجام شده است، ادامه داد: در پنج ماه اخیر مخابرات تهران بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری پروژه های عمرانی داشته و این درحالی است که کل سود مالی سال ۹۱ این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، همچنین در پنج ماهه اخیر شرکت ارتباطات سیار ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است که این میزان سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی قبل از خصوصی سازی شرکت مخابران ایران به هیچ عنوان وجود نداشته است.

سیدهاشمی با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی مخابرات برای ساخت برج های دوقولوی این شرکت تاکید کرد: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان بابت عوارض شهرداری و پروانه ساخت در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است این برج قرار است بالاترین دیتاسنتر و مرکز ارتباط با مشتری را داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه از سال ۸۸ که این شرکت خصوصی شده است، نرخ مکالمات را از ۴۴ ریال به ۵۱ ریال افزایش داده ایم و با این حال این اتهام بر ما وارد می شود که در حق مردم اجحاف شده است، اما اینگونه نیست.

وی توضیح داد: هم اکنون و با اجرای یکسان سازی کدها در استان هایی مانند تهران، مرکزی، قم و البرز نرخ مکالمات بسیار به نفع مشترکان است. برای مثال ۷ ساعت مکالمه در داخل شهر تهران به قیمت یک نان سنگک است، این در حالی است که در کشوری مانند افغانستان که بدترین وضعیت مخابراتی را دارد، هر دقیقه مکالمه ۱۰ سنت است و در ایران ۷ ساعت مکالمه ۲۰ سنت محاسبه می‌شود.

سیدهاشمی با اشاره به توقف اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی گفت: مصوبه هم‌کدی را دولت به مخابرات ابلاغ کرد و ما نمی خواستیم آن را اجرایی کنیم، اما این مصوبه به نفع مردم و مشترکان بوده است. برای مثال تا پیش از این مشترکان برای هر دقیقه مکالمه از بیجار تا سنندج باید ۲۲۰ ریال می‌پرداختند که با اجرای هم‌کدی می توانند ۲۲ ریال پرداخت کنند، کجای این مساله اجحاف در حق مشترکان است؟

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه با اجرای طرح هم‌کدی برای روستاها و شهرستان ها شأن و ارزش معنوی قائل شدیم، گفت: برای آنکه کد استان را با شهرستان های آن یکی کنیم ما مدعی بودیم که هزینه را دولت باید بپردازد، اما دولت از ما خواست ۹۰۰ تومان بابت آبون ماه از مشترک دریافت کنند، البته این طرح فعلا به دستور وزیر ارتباطات متوقف شده که امیدواریم این توقف برداشته شود.

وی در توضیح موقعیت برج های دوقولوی مخابرات گفت: این برج، پنجمین برج مرتفع کشور بعد از برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، دکل تلویزیونی زیباکنار با ارتفاع ۳۶۵ متر، سد کارون چهارمحال و بختیاری با ۲۳۰ متر و برج تهران با ۱۶۲ متر ارتفاع محسوب می شود. همچنین برج دوقولوی مخابرات با ۱۵۰ متر ارتفاع سومین برج ساختمانی بلند کشور بعد از برج میلاد و برج تهران خواهد بود و بر همین اساس ما انتظار داریم مجری پروژه ظرف مدت سه سال این برج را احداث کند و در زمان پایان کار نیز این برج همین رتبه را در میان برج های مرتفع داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      اين آقا يا در حساب ضعيف است يا قيمت نان سنگك را نميداند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج