۶۴۹۹۲۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

یونسی: روحانی برای حقوق‌ شهروندی هزینه داد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: رییس جمهور برای اجرای منشور حقوق شهروندی هزینه داده است و تا آخر پای آن خواهد ایستاد.

خبرگزاری ایرنا: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: رییس جمهور برای اجرای منشور حقوق شهروندی هزینه داده است و تا آخر پای آن خواهد ایستاد.

حجت الاسلام علی یونسی درنشست شب یلدای حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه رییس جمهوری در اجرای منشور حقوق شهروندی بسیار جدی به صحنه آمده است، افزود: حقوق شهروندی از مهمترین شعارهای روحانی بود. وی به این مساله توجه داشت که حقوق شهروندی یک مطالبه ملی است.

وی ادامه داد: روحانی با بهره ازهمین منشورحقوق شهروندی توانست رای بالایی کسب کند. البته سلیقه بد رقیب های او هم در این امر تاثیرگذار بود.

یونسی تصریح کرد: همان ابتدا به دولت پیشنهاد شد که از خودش شروع کند و تلاش کند تا نقض حقوق شهروندی را بین دولتی ها به حداقل برساند و بعد از یک سال بیاید در این زمینه پاسخگو باشد. اگرچه هنوز روند و سازوکاری برای سوال از رییس جمهوری وجود ندارد. اما رییس جمهوری تا حدی توانست در این حوزه موفق شود. روحانی در اجرای منشور حقوق شهروندی جدی است و حاضر است برای آن هزینه دهد.

وزیر اسبق اطلاعات تعامل قوه مجریه و قوه قضاییه در خصوص اجرای منشور حقوق شهروندی را ضعیف خواند و اظهار داشت: وزیر دادگستری باید این تعامل را ایجاد کند. متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است. وزیر قبلی تلاش کرد ولی ناکام بود باید منتظر ماند و دید وزیر فعلی دادگستری در این راستا چه می کند.

وی با دفاع از عملکرد دولت در زمینه اقلیت ها بیان داشت: پیشنهاد کردیم اهل سنت در مناطق خودشان در مراکز حضور داشته باشند، این پیشنهاد را به رییس جمهوری ارائه کردیم و وی هم آن را ابلاغ کردند تا برای اولین بار در ایران یک اهل سنت کرد سفیر و معاون شود.

یونسی افزود: اوایل دولت خیلی ها می گفتند اقلیت ها تهدید است، ولی من آنها را فرصت می دانستم و معتقد بودم اقلیت ها صاحب حق هستند. الان دیگر بین اقلیت ها این بحث ها وجود ندارد و همه طرفدار حقوق اقلیت ها هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود شب یلدا را یکی از سنت های دیرینه ایرانیان دانست و گفت: ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین تمدن های منطقه آداب و رسوم کهن خود را دارد، از ویژگی های فرهنگی مردم ایران مناسبت هایی است که با تقویم زمان گره خورده است. به طور مثال نوروز به مناسبت گردش خورشید و تقویم خاص زمانی است، جشن مهرگان که متاسفانه فراموش شده است و یلدا که در حال احیا شدن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      پس اين گراني ها را به خاطر هزينه ميخواهد از ما بگيرد

    • بدون نام

      به نظر من آقای روحانی جای معنی حقوق شهروندی را نمیداند

    • مجتبی

      آقای یونسی حقوق شهروندی یعنی چه ، جز اینکه شب بخوابی و صبح پاشی ببینی اجناس ده برابر قیمت پیدا کرده ، این است حقوق شهروندی ، این است عدالت ، نیازی نیست روحانی به فکر حقوق شهروندی باشد به فکر جیب مردم و مشکلات آنان باشد .

    • ع ا

      حقوق شهروندی فقط سیاسی نیست .
      حقوق مردم مناطق نزدیک فرودگاه مهرباد این که پروازهای شبانه سریعا باید متوقف شود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج