۶۴۹۹۹۱
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

امام جمعه اهواز: خوزستان، آب اضافه ندارد

امام جمعه موقت اهواز بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه را به موضوع انتقال آب از خوزستان اختصاص داد و عنوان کرد که خوزستان آب مازاد ندارد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مهاجرت بی رویه وگسترده روستاییان به مناطق حاشیه نشین، افزوده شدن گرد و غبار و خشکیده شدن تالاب ها و مشکلات امنیتی از عواقب انتقال آب خوزستان است.

وی افزود: خوزستان جلگه مساعدی است که اگر ایده رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای ۲ میلیون هکتار عملی شود خوزستان می تواند.

وی بیان کرد: به تازگی برخی مسئولان اظهاراتی غیر کارشناسانه در خصوص آب های خوزستان مطرح ، و عنوان کردند که خوزستان آب مازاد زیادی دارد بنابراین اشکالی ندارد که آب آن به جاهای دیگر منتقل شود.

آیت الله حیدری گفت: اگر آب خوزستان اضافه است پس چرا تا حالا مجوز برداشت آب برای ۲۲۹ هزار هکتار طرح رهبر معظم انقلاب داده نشده و یا چرا سازمان آب و برق به کشاورزان خوزستانی اجازه برداشت آب برای کشاورزی در تابستان نمی دهد؟

وی بیان کرد: چرا بسیاری از نقاط تالاب های هورالعظیم و شادگان خشکیده و ۶۰۰ هزار هکتار در خوزستان خشکیده و منبع گرد و غبار شده و نخیلات شادگان در حال خشکیده شدن و نخیلات آبادان و خرمشهر در معرض نابودی هستند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: معنا ندارد درحالی که خوزستان مشکل جدی آب دارد برای همه برداشت های قبلی که سازمان محیط زیست در زمان گذشته نمی توانست از جهت قانونی مجوز بدهد ، مجوز صادر کند.

وی گفت: آخرین مجوزی که داده شده برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از خوزستان برای کشاورزی رفسنجان است در حالی که کشاورزان خوزستان به آب نیاز جدی دارند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: آب هایی که رای مصرف شرب چهار استان لازم است در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلون مترمکعب در سال است در حالی که هم اکنون یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و شلتوک و نیز برای صنعت می برند.

وی گفت: طبق نظر کارشناسان باید از حوضه کارون و دز ۱۸ میلیارد مترمکعب آب برای مصارف شرب و کشاورزی ، محیط زیست، جنگل ها و صنعت به خوزستان وارد شود اما وزارت نیرو می خواهد فقط هشت میلیارد تخصیص دهد و ۱۰ میلیارد را به جاهای دیگر ببرد.

خطیب جمعه اهواز بیان کرد: طبق نظر کارشناسان از کرخه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب باید به خوزستان بیاید در حالی که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: حوضه هندیجان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب لازم دارد اما وزارت نیرو فقط ۵۶۵ میلیون مترمکعب تخصیص داده است.

وی در ادامه خطبه ها، به توطئه جدید آمریکا و صهیونیست ها در زمینه انتقال پایتخت رژیِم اشغالگر به قدس اشاره کرد و گفت: این اقدام سرپوشی بر عجز و شکست های پی در پی آمریکا و صهیونیست ها نسبت به خواب و خیال هایی که در خاورمیانه داشتند بود، و با پیروزی مقاومت اسلامی به شکست مفتضحانه دچار شدند؛ آنها با عکس العمل مردم دنیا روبرو شدند و دیر یا زود پشیمانی خود را اعلام می کنند و نمی توانند به مقاصد شیطانی خود برسند.

آیت ا... حیدری در ادامه اظهار کرد: دنیا باید در مقابل آل سعود جنایتکار بایستد؛ مقاومت انصارا... یمن به جاهای خوبی رسیده و با ساخت موشک با برد یک هزار کیلومتر، ریاض را هدف قرار دادند و ۲ سه روز پیش کاخ پادشاه عربستان در ریاض مورد اصابت موشک قرار گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: این سپاه در سال ۱۳۶۳ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و سپاه فرودگاه و سپاه حفاظت هواپیمایی مجاهدات بزرگی انجام دادند و بیش از ۱۳۳ مورد هواپیما ربایی را خنثی کردند.
وی همچنین نهم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد روزی جشن پایان بیسوادی را داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه اصفهان آب اضافی داشت که یک قسمتی ازآن رایزد؛قم؛؛رفسنجان؛؛کاشان؛؛گلپایگان؛بردندواصفهان رابه نابودی کشاندند؛تونلهای کاردن رابانام اصفهان بردنداماهیچ گوشه ای ازآب آن به اصفهان نرسید

    • عفری اهوازی

      باسلام درود فراوان برآیت الله حیدری عزیز وآقای ساعدی شجاع

    • بدون نام

      اگر اتفاقی برای اصفهان افتاده مردم خوزستان باید جوابشو پس بدن؟!

    • بدون نام

      اب هر منطقه ای باید صرف همان منطقه بشه تا تعادل برقرار شه نمی شه که مرگ استان خوزستان به خاطر رفاه دیگران باشه این مصداق نسل کشیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج