۶۵۰۱۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اروپا «بارسلون» و «مادرید» را به مذاکره فراخواند

کمیسیون اروپا ضمن اعلام بی‌طرفی در مسئله استقلال کاتالونیا، از مقامات این منطقه و دولت مرکزی اسپانیا خواست، به منظور حل اختلافات، مذاکره کنند.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا در پی رأی مردم کاتالونیا در انتخابات روز پنجشنبه، بار دیگر بر موضع خود مبنی بر بی‌طرفی تاکید کرد.

منطقه خودمختار کاتالونیا روز پنجشنبه شاهد انتخاباتی برای تعیین نمایندگان پارلمان و رئیس جدید بود.

بنا بر گزارش رادیو آلمان، یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا گفت: «اتحادیه اروپا همچنان قصد دارد تا در زمینه اختلافات موجود و در ارتباط با استقلال کاتالونیا دخالتی نداشته باشد و موضع‌گیری هم نمی‌کند.» با این حال بسیاری از نمایندگان اروپایی پیشنهاد داده‌اند که دولت مرکزی اسپانیا و شخص «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر این کشور اختیارات بیشتری به کاتالونیا بدهد.

دولت آلمان هم از طرف‌های این مناقشه خواسته است تا برای حل اختلافات موجود به مذاکره روی بیاورند. راخوی هم از همه احزاب خواسته است تا با هم همکاری کنند. «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا هم از گفت‌وگو حمایت کرده است. با این همه، هنوز مشخص نیست که این مذاکرات چطور و چه زمانی آغاز خواهد شد.

راخوی در سخنانی در مادرید اعلام کرد که به منظور پایان تنش در کاتالونیا، باید همه طرف‌ها با هم همکاری داشته باشند و تا زمانی که در چارچوب قانون اساسی اسپانیا عمل می‌شود، او برای گفت‌وگو آمادگی دارد. نخست‌وزیر اسپانیا در عین حال گفت‌وگو با پوگدمونت را رد کرد.

روز پنجشنبه، انتخابات برای تعیین نمایندگان پارلمان و انتخاب رئیس جدید منطقه خودمختار کاتالونیا برگزار شد؛ انتخاباتی که در پی لغو همه‌پرسی استقلال این منطقه از اسپانیا، توسط دولت مرکزی این کشور برگزار شده است. شمارش آرای انتخابات سرنوشت‌ساز در منطقه کاتالونیا از ناکامی احزاب حامی باقی ماندن این منطقه خودمختار زیر چتر دولت مرکزی اسپانیا خبر می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج