۶۵۰۲۳۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

باج گیری ولیعهد سعودی از ثروتمندان عرب

روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا در گزارشی نوشت "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در پی توافق با یکی از ثروتمندترین شاهزاده های بازداشتی سعودی است تا او را در ازای پرداخت میلیاردها دلار باج دولتی از بازداشت آزاد کند.

عصر ایران: روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا در گزارشی نوشت "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در پی توافق با یکی از ثروتمندترین شاهزاده های بازداشتی سعودی است تا او را در ازای پرداخت میلیاردها دلار باج دولتی از بازداشت آزاد کند.

بر اساس این گزارش، "ولید بن طلال" ثروتمندترین شاهزاده عرب که ثروت او بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است در حال مذاکره با دولت سعودی برای توافق بر سر مبلغی برای آزادی خود است.

ولید در اوایل ماه نوامبر سال جاری به همراه دهها تن دیگر از شاهزاده ها و مقامات متنفذ سعودی به اتهام فساد اقتصادی دستگیر و در هتل "کارلتون ریج" ریاض تحت بازداشت است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع، مقامات دولت سعودی در پی ایجاد فشار به ولید ۶۲ ساله هستند تا در ازای دریافت سهامی به ارزش ۶ میلیارد دلار از " هلدینگ سلطنتی" او را از بازداشت آزاد کنند. گفته می شود ولید مالک سهامی به ارزش ۹ میلیارد دلار از این شرکت بزرگ سعودی است.

شرکت "هلدینگ سلطنتی" از زمان بازداشت ولید حدود ۱۴ درصد از ارزش سهام خود به مبلغ ۸.۷ میلیارد دلار را در بازار از دست داده است.

"ولید بن طلال" مالک و سهامدار دهها شرکت بزرگ بین المللی از رسانه گرفته تا هلدینگ های بزرگ اقتصادی و شرکت‌های ساخت و ساز است.

گفتنی است کمتر از ۱ ماه پیش نیز شاهزاده "متعب بن عبدالله" فرزند پادشاه سابق سعودی که او نیز در بازداشت بود، با پرداخت ۱ میلیارد دلار به عنوان جریمه فسادهای اقتصادی خود از بازداشت کمیته مقابله با فساد که تحت ریاست محمد بن سلمان است، آزاد شد.

وال استریت ژورنال همچنین از اختلافات شدید بین ولید و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خبر داده و نوشته پیشتر ترامپ - در دوران پیش از ریاست جمهوری- این شاهزاده سعودی را به نابود شدن تهدید کرده است.

گفتنی است "طلال بن عبدالعزیز" پدر ولید یکی از شاهزادگان مغضوب هیات حاکمه سعودی محسوب می شود که پیشتر در دهه ۱۹۶۰ میلادی به دلیل اختلافات فکری با هیات حاکمه سعودی از سوی دولت عربستان طرد شده است. طلال دارای دیدگاه های لیبرال بود و خواستار اعمال اصلاحاتی اساسی در ساختار حاکمیت سعودی شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غصه اونم باید بخوریم؟

    • بدون نام

      این کره خریک کارصحیح انجام داده وپول مفت خورهاراپس گرفته به نفع مردمش

    • بدون نام

      دمش گرم .داره به نفع کشورش کار میکنه .ادماي مفت خور حسابی ادب کرده

    • بدون نام

      کلا تو همچی مواقعی اگر گیر کردید اونم تو عربستان کارتون با میلیون دلار. هم راه نمی افته قیمت رو ببر بالا مثلا میلیارد دلار

    • بدون نام

      اشکال نداره خراندوخته یابومیخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج