جاباما
۶۵۰۲۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ساخت دستگاه عکسبرداری قلب با فناوری هسته‌ای

محققان کشورمان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای عکسبرداری از قلب به هنگام باز و بسته شدن آن در بیماران قلبی شدند.

خبرگزاری مهر: محققان کشورمان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای عکسبرداری از قلب به هنگام باز و بسته شدن آن در بیماران قلبی شدند.

اسماعیل محمدی فارغ التحصیل بیومکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و مجری طرح طراحی و ساخت دستگاه تشخیص «پیک سیستولیک بطن چپ» برای تصویربرداری قلب به روش هسته ای در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود.

وی افزود: اسکن هسته ای قلب به معنی تصویربرداری از خون رسانی عضله قلب به روش پزشکی هسته ای است.

محمدی با بیان اینکه یکی از روش های اسکن هسته ای قلبی اسکن ارزیابی عملکرد بطن قلب به شمار می رود، خاطر نشان کرد: در این مورد هر پالس شامل سیستول و دیاستول قلب بیمار برای «گاما کمرا» ارسال تا همزمان با پالس های قلب تصویر برداری انجام شود. این عمل توسط دستگاهی انجام می گیرد که ما موفق به طراحی و ساخت آن شدیم.

به گفته این محقق، این دستگاه شامل تقویت کننده، سامانه پردازش، تشخیص پیک و مانیتورینگ است و می تواند از قلب عکسبرداری کند.

وی گفت: آزمایش های بیماران مراکز بیمارستانی قلب تهران، شهید صدوقی نژاد یزد و مرکز پزشکی هسته ای رسالت تهران طی هشت ماه با بیش از هزار بیمار قلبی انجام شد و دستگاه مورد آزمایش قرار گرفت.

محمدی با اشاره به ویژگی های این طرح عنوان کرد: قابلیت پایش عملکرد دستگاه از طریق اینترنت، قابلیت تشخیص پیک برای ضربان های ۳۰ تا ۳۰۰ در دقیقه، قابل استفاده برای دستگاه های Animal spect ، امکان اتصال به انواع دستگاه های «گاما کمرا» با برندهای مختلف از ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

این محقق خاطرنشان کرد: این دستگاه حد واسط بیمار و دستگاه قرار می گیرد و قابلیت تشخیص پیک سیستولیک قلب را دارد؛ به زبان ساده می توان گفت از این دستگاه می توان در بیماران برای عکسبرداری از دریچه قلبشان که در حال باز و بسته شدن است استفاده کرد.

این محقق با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه موجود است، بیان داشت: دستگاه های خارجی در انحصار یک شرکت آلمانی است ولی دستگاه ما بومی سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه طراحی شده مراحل تست را گذرانده و مجوز وزارت بهداشت و اروپا را دارد، گفت: قیمت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی پایین تر است.

به گفته وی، معمولا واردات این دستگاه از امریکا است که ۳ ماه طول می کشد تا به کشورمان با قیمت بالایی وارد شود.

اسماعیل محمدی فلاورجانی موفق به کسب مقام دوم پژوهش های کاربردی در زمینه پزشکی هسته ای با طرح «طراحی و ساخت دستگاه تشخیص پیک سیستولیک بطن چپ برای تصویربرداری قلب به روش هسته ای» در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج