۶۵۰۳۰۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش کمالی به خبر جذب «سرباز مهارت»

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به اظهارات معاون وزارت ورزش جوانان درخصوص جذب سرباز مهارت واکنش نشان داد و توضیحاتی را درباره طرح مهارت آموزی به سربازان ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به اظهارات معاون وزارت ورزش جوانان درخصوص جذب سرباز مهارت واکنش نشان داد و توضیحاتی را درباره طرح مهارت آموزی به سربازان ارائه کرد.

سردار موسی کمالی درباره اینکه گفته می‌شود طی امسال و سال آینده بناست ۶۰۰ هزار نفر به عنوان سرباز مهارت جذب شوند، اظهار کرد: چیزی به نام سرباز مهارت نداریم و اینطور نیست که مانند سرباز معلم یا... جذبی تحت عنوان سرباز مهارت نیز انجام شود بلکه منظور آموزش مهارت به سربازان است.

وی ادامه داد: امسال طی برنامه‌ای که در توافق با وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشتیم قرار شد که به تعدادی از سربازان آموزش مهارت داده شود و سال آینده تعداد این افراد افزایش پیدا کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مهارت‌آموزی به این افراد با توجه به مدرک تحصیلی و... انجام خواهد شد، گفت: همچنین به دنبال این هستیم که برخی از افراد پیش از اعزام به سربازی مهارت تخصصی را کسب کرده و در دوران سربازی از آن بهره مند شوند.

به گفته وی، این افراد یا مهارتی را یاد گرفته یا با توجه به تخصصی که دارند در حوزه‌های کارآفرینی فعالیت خواهند کرد؛ اما این اقدامات به این معنا نیست که این سربازان دیگر دوران سربازی خود را طی نکنند، چراکه اصل سربازی برای دفاع از حریم و امنیت کشور است و بنیه دفاعی کشور نیز وابسته به سربازان است. بنابراین نمی‌توان آنان را جدا کرد و مثلا به مراکز کارآفرینی برد.

کمالی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است به برخی از این سربازان کسر خدمت یا امریه داده شود به ایسنا گفت: این موضوع به شکلی که مطرح شده نیست، ما تصمیم گرفتیم برای آنکه سربازان و یا خانواده‌هایشان به مهارت‌آموزی توجه کنند، مشوق‌هایی را برایشان در نظر بگیریم که البته تاکنون به نتیجه قطعی در مورد این مشوق‌ها نرسیده و در حال بحث و بررسی در این خصوص هستیم؛ اما پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است که به عنوان مثال امکان تعیین تاریخ اعزام و محل خدمت، افزایش حقوق و مرخصی یا قرار گرفتن در اولویت امریه از جمله این پیشنهادات است.

صبح امروز محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود که تا پایان امسال ۱۰۰ هزار و سال آتی ۵۰۰هزار جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» جذب خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سخنگوی حق

      ازشما خیری به ما نمیرسه فقط به دنبال بیگاری کشیدن از جونها هستید با کم ترین حقوق

    • بدون نام

      وزارت جوانان بایدجزووزارت کارباش نه ورزش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج