۶۵۰۳۸۹
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

از مهدی قائدی یک خذیراوی جدید نسازید

نام‌ها را بیایید یکبار با هم مرور کنیم. اصلا بیایید فراموش کنیم اسم‌هایی مثل مجتبی محرمی را. از مهرداد میناوند، رضا شاهرودی و آن قدیمی‌ترها. همان‌هایی که استعدادهایی ناب بودند اما اسیر حاشیه‌ها شدند و سوختند.

خبرآنلاین: بیایید درباره یک داغ ابدی فوتبال مان حرف بزنیم. درباره پدیده ای به نام مجاهد. مجاهد قربانی شد. پسر جنوبی سبزه رو از جنوب امده بود صاف داشت می رفت بارسلونا. دروغ نیست ، واقعا او را می خواستند. پسری که در چند هفته بلاژویچ شیفته فوتبالش شده بود ، چرا نباید می توانست تا ان بالا بالاها برود.

بچه را اما آورده بودند تهران. کلی پول داده بودند دستش. دور از خانواده ولش کرده بودند و بی هیچ آموزشی. پسرک بود و کلی پول و کلی دلبرک زیبا روی که دورش می گشتند و قربان صدقه پول هایش می رفتند. او اما فکر می کرد برد پیت است و عزیزترین پسر روی زمین. شده بود سوپراستار این دنیای مجازی دورش. دیگر حتی نمی فهمید او با این شهرت و ان فضای خیلی بسته تر دهه 70 و اوایل دهه 80 ، اگر هر کار اشتباهی هم می کند که خارج از عرف است ، اقلا جلوی دوربین انجامش ندهد.

او سوخت. نابود شد. تازه می گفتند رحم به جوانی اش کردند که حکمش ، حکمی همراه با رئوفت اسلامی شده است . رویای بارسا نه برای او که برای همه ما سوخت. دود شد. نابود شد. مجاهد رفت به زباله دانی تاریخ فوتبال مان. باشگاه برایش هیچ کاری نکرد. البته کرد ، مجاهد ده تا پدر فوتبالی داشت. یکی شان همان مدیری که چند هفته قبل در ۹۰ گفت به خاطر او آن بلا را سر مجاهد آوردند. ولی هیچ نگفت این بچه را آیا برایش برنامه ای داشته که اسیر آن حاشیه ها نشود؟

چند سال بعد نوبت رسید به پیام صادقیان . قصه پیام خیلی دردناک تر هم بود. دنیا عوض شده بود. پیام قربانی روزهای بد فوتبال بود به طور مادرزاد. پدرش حسن نابغه ای بود. یک نابغه قربانی. یکی با قصه ای شبیه به مجتبی محرمی مثلا. بازیکنی در آن حد مهم برای فوتبال آذربایجان که البته در زمین آسیب دید. چند سالی سختی کشید و خیلی تلخ رفت برای همیشه . کودکی پیام قطعا به نفرت از فوتبال گذشت. حس انتقام از این پسر یک نابغه نفرت زده ساخته بود.

وقتی به پرسپولیس و پول رسید. وقتی دیگر دور از مادری بود که همه دنیایش را به دوش کشیده بود ، وقتی رسید به پول های بی حساب و کتاب رویانیان. فکر می کرد باید از این فوتبال و هرچه هست تویش ، انتقام بگیرد و غافل از اینکه داشت از خودش انتقام می گرفت و خودش را می سوزاند.

باز مدیران ارزشی و اخلاق مدار که فقط یک فقره اش می شد رویانیان با سابقه طولانی کار در نیروی انتظامی ، هیچ یادشان نبود که فقط خریدن یک ستاره کافی نیست. برایش باید برنامه داشته باشند. ولش کردند به امان خدا و روزی وقتی به سبک گشت های ارشادی ، نیمه شبانه به منزلش رفتند ، خیلی شیک پسرک در را روی شان باز کرد و گفت بفرمایید به سلامت! من فقط برای طول روز و ساعت تمرینات با شما قرارداد دارم.

ته این استعداد چه شد؟ چه بلایی سر فوتبالش آمد؟ حالا همین مدل را عینا برای مهدی قائدی داریم تکرار می کنیم. پسرک ۱۷ ساله را یک باشگاه ، هیجان زده گرفته و آورده است. بچه هنوز بیست سالش نشده ، پول خوب گرفته و فکر می کند نیمار است.

نگاهی به اطرافش می کند ، به دنیایی پر از فوتبالیست هایی که ستاره ملی پوش و خانواده دارش خفاش نیمه شب تلگرام لقب گرفته. نگاهی به بقیه دور و بری هایش می کند و بعد مدام وسوسه ها دورش می گردند.

درست یا غلط. قربانی یا شکارچی! آن پیج اینستاگرامی اصلا مهم نیست چت هایش واقعی باشد یا دروغین. مهم مسئولیتی اجتماعی است که در قبال این بچه انجام نشده. اینکه یک ستاره دیگر ممکن است مثل مجاهد بسوزد. دود شود و باز سهم مان حسرت باشد.

واقعا چه خوب است که سردار ایران نیست. عزت اللهی را فرستادند اروپا و بقیه بچه هایی که می روند و سعی می کنند در محیط حرفه ای بزرگ شود. اقلا آنجا باشگاه های شان حواس شان هست این بچه ها یکجا نسوزند و دود شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      اینو با مجاهد مقایسه میکنید.مجاهد کجا این کجا ؟؟؟ مجاهد اون موقع اس تیمش بود اینکه هنوز خبری نیست ازش.بچه ای که با دو تا بازی اونم بازیکن تعویضی موشو رنگ میکنه او با سرمربی در می افته اینو نمیشه گفت پدیده . طرف غوره نشده مویز شده

      پاسخ ها

      • آ کیا

        خودت که میگی بچه

    • ی محمدرضا

      مهدی قائدی توجه داشته باش اینهایی که دورو برات هستن تو مثل پروانه ای هستی انها شمع محفل مواظب باش موقع پرزدن اطراف این ادمهای مثلا دوستدار تو بال پرتو درکنار این ادمها نسوزه پسر این فقط بخاطر شهرت تو احتمالا پولی که این روزها درامد داری کنارت هستن پس توجه داشته باش فقط بخاطر شهرت وپول مثل شمع کنارت میسوزند البت انها تازمانی که بال پرت نسوخت کنارتن پس از سوزاندن بال وپرت همه این شمع که دوروبرت نورافشانی میکردن همه خاموش میشوند انوقت با بال و پر سوخته در ظلمات وتاریکی مطلق بسمت نابودی سوق داده میشوی مراقب باش باشو حق نگهدارت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا اینطور نیست

    • آ کیا

      البته یکی باید به قائدی بگه که ما قیافیه مثل نیمار نمیخوایم بلکه بازیکن مثل نیمار میخوایم.
      چراکه ما مسی ایرانی داریم خیلی هم به مسی شباهت داره ولی هیچ کاربردی در زمینه فوتبال نداره.
      تشکر

    • ی محمدرضا

      باشو مراقب اینها مگسان دور شیرینی هستند یه روزی بخودت میایی کنج بیغوله ای تنها وتنها اگر سایه پدرمادرت بالا سرت باشه پس باعث سربلندی وافتخار پدرومادرت باش باشو نه این فرصت طلب ها که از وجودت استفاده ابزاری میکنن یاحق مراقب باش با هوش و گوش بفرمان صدای دلت باش یاحق

    • ش

      من پرسپولیسیم قاعدی هنوز بچه است کسی که دراین بچگی پیشرفت داشته خدادوستش داشته قاعدی خدایی داره که بیصدا میزنه وقتی این بچه کاری نکرده چرادارین خرابش میکنید چراباابروش بازی میکنید ازاینهمه زلزله نمیترسید بخدا ایناراپدرانشان بانون حلال به اینجا رسوندن نکنید این کارهارا

    • بدون نام

      خیلی بی بندوباری زیاد شده تو فوتبالیست ها و بازیگران سینما.

    • بدون نام

      آفرین محمدرضا عالی نوشتی.امیدوارم خودش اینارو بخونه

    • ی محمدرضا

      ممنونم دوست عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج