۶۵۰۴۰۳
۵ نظر
۵۰۲۴
۵ نظر
۵۰۲۴
پ

روزانه دو عدد موز سیاه شده بخورید!

همه میگن خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک دور می‌کند، اما من می‌گویم خوردن یک موز در روز شما را از پزشک دور می‌کند. این میوه علاوه بر خوشمزه بودن فواید سلامتی زیادی دارد مخصوصا موز‌های سیاه شده. اینجا دلایل این که چرا خوردن موز سیاه شده مفید است را بخوانید.

وب سایت بدونیم: همه میگن خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک دور می کند اما من می گویم خوردن یک موز در روز شما را از پزشک دور می کند. این میوه علاوه بر خوشمزه بودن فواید سلامتی زیادی دارد مخصوصا موزهای سیاه شده. اینجا دلایل این که چرا خوردن موز سیاه شده مفید است را بخوانید.
روزانه دو عدد موز سیاه شده بخورید!

پیشگیری از سرطان

محققان دریافته اند لکه های سیاه روی موزهای رسیده حاوی فاکتور نکروز تومور هستند که یکی از مهم ترین پروتئین هایی است که با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کند. آن ها با کشتن سلول ها مانع از انتشار آن ها در بدن می شوند. موزها به علاوه حاوی سطح زیادی فیبر نیز هستند. هر دو فاکتورها به جلوگیری و درمان سرطان کمک می کنند.

کنترل فشار خون

پتاسیم ماده ای معدنی است که برای سلامت قلب ضروری است. اما با این وجود خیلی ها به اندازه کافی مصرف این ماده را در غذاهایشان ندارند. موز سرشار از پتاسیم است و هر موز در اندازه متوسط حاوی ۹ تا ۱۰ درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه است. پتاسیم موجود در موز فشار خون را تنظیم می کند و از حملات قلبی جلوگیری می کند.

انرژی زا

روز پر مشغله ای در پیش رو دارید؟ پس روزتان را با ورزش شروع کنید و یک عدد موز بخورید. موز حاوی مواد مغذی مهمی است که باعث تقویت ذهن و بدن می شود. این میوه در بردارنده آب، کربوهیدرات، و مقدار کمی پروتئین است. پتاسیم موجود در موز از گرفتگی عضلات در طول تمرین جلوگیری می کند.

درمان سوزش معده

اگر مشکل سوزش معده دارید قبل از این که سراغ جعبه داروها بروید چرا یک راه حل خوشمزه و طبیعی را در نظر نمی گیرید؟ موز بهترین درمان برای سوزش معده است. این میوه با افزایش سطح PH محتویات معده اسید معده را کاهش داده و سوزش معده را درمان می کند. وقتی سطح PH بالا باشد سطح اسید کاهش پیدا می کند. نیترات پتاسیم موجود در موزهای نرسیده نیز در ناشی از سوزش معده را کاهش می دهند.

کاهش افسردگی

تریپتوفان آمینو اسید موجود در موز است که باعث پالایش ذهن و تقویت روحیه می شود. تحقیقات نشان داده است که این میوه با طریق تغییر تریپتوفان با ترکیب ویتامین های B هورمون شادی سروتونین تولید می کند در نتیجه با افسردگی مبارزه می کند و حس خوب در فرد ایجاد می کند.

فواید گوارشی

موز علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی حاوی مقدار زیادی فیبرهای رژیمی نیز هست. فیبر برای بالا بردن سرعت فرآیند گوارشی ضروری است. موز منبع پکتین است. پکتین نوعی فیبر است که باعث نرم شدن موز هنگام رسیدن آن می شود. پکتین عامل مهمی در کمک به سالم ماندن سیستم گوارشی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Nazanin

      والا قبلا ازین حرفا نبود الان با این گرونیا دیگه پوست و جلد مواد غذایی رو هم میگن بخورین خاصیت داره !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این پیشرفت علم و واکاوی نظم طبیعت رو نشون می ده

    • بدون نام

      انگار ایران زندگی نمیکنید موز کیلویی ۱۴ هزارتومن!!!

    • بدون نام

      شما اشتباه میگی خوردن هرروزه موزفاتحه سلامت رومیخونه

    • ابی

      بنام خدا
      مصرف موز سیاه پلاسیده دلیل علمی منطقی ندارد همانطور که مصرف میوه کال مضر است
      میوه رسیده مناسب بدن است.
      تبلیغ موز سیاه جز یک شانتاژ خبری بدون بنیان علمی نیست که صرف جهت بازارگرمی و فروش بیشتر می باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج