۶۵۰۴۷۶
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

قدیری ابیانه:

فتنه گران ۸۸ در حسرت بازگشت به قدرت

یک فعال سیاسی گفت: فتنه‌گران ۸۸ در حسرت بازگشت به قدرت به سر می‌بردند.

خبرگزاری فارس: محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: فتنه در چارچوب توطئه‌های آمریکا برای سرنگونی نظام‌هایی بود که با آمریکا هماهنگ نبوده یا با آمریکا در تضاد منافع قرار داشتند.

وی بیان کرد: در حقیقت فتنه در راستای انقلاب‌های رنگی بود که در برخی از این کشورها منجر به سرنگونی نظام‌ها شد اما در رابطه با جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این فتنه سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به انقلاب‌های رنگی صورت گرفت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: فتنه‌گران برای اینکه بتوانند چنین توطئه‌هایی را در ایران عملیاتی کنند نیازمند به جذب چهره‌هایی بودند که در نظام جمهوری اسلامی ایران از مسؤولیت‌های بالا و وجهه عمومی خوبی برخوردار باشند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه سرمایه‌های وسیعی برای توطئه ۸۸ هزینه شد، افزود: قطعاً برای فتنه سرمایه‌گذاری وسیعی توسط دشمنان انقلاب اسلامی مثل آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و ... صورت گرفته بود، آنها به سراغ کسانی رفتند که مدتی از مصادر امور به دور بوده و به عبارتی دچار نوستالژی بودند و همچنین در حسرت بازگشت به قدرت به سر می‌بردند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه عناصری از سفارت انگلیس دستگیر شدند، متأسفانه در داخل کشور هم کسانی بوده و هستند که دچار استحاله شده و برای رسیدن به قدرت حاضرند دست به هر کاری بزنند.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: معمولاً بهترین زمان برای تغییر افکار عمومی یا به ثمر رساندن فتنه ایام انتخابات است و فتنه هم به همین مناسبت انجام شد.

وی افزود: در صورت شکست نامزد موردنظر استکبار با طرح ادعای تقلب دست به فتنه می‌زنند و اگر در انتخابات پیروز شوند آنگاه از موضع جناح پیروز درصدد تغییر شرایط علیه نظام حاکم برمی‌آیند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: یک تحلیل صرفاً مادی از شرایط کشور که توسط به‌اصطلاح جناح اصلاح‌طلب انجام شد آن بود که چون حاکمیت ایران مستقل از قدرت‌های جهانی است پس ایران ضعیف است و در صورت اتصال به مراکز قدرت جهانی می‌توان آن را سرنگون کرد.

قدیری‌ابیانه گفت: این تعبیری است که در ابتدای انقلاب اسلامی جریان‌های مارکسیستی داشتند و چون انقلاب اسلامی نه وابسته به غرب بود و نه وابسته به قدرت شرق و سیاست مستقلی را دنبال می‌کرد، بنابراین آن را نشانه ضعف و امکان ضربه زدن به‌نظام اسلامی و سرنگونی آن دانستند به‌خصوص اگر به قدرت بیگانگان تکیه کنند.

وی با بیان اینکه منافقین با همین تصور وارد فاز نظامی شدند، ادامه داد: آنها درک درستی از توان و قدرت نظام جمهوری اسلامی نداشتند و به‌جای اینکه استقلال ایران را نقطه قوت آن بدانند نقطه‌ضعف فرض کردند، البته در توطئه‌هایشان شکست خوردند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: در فتنه ۸۸ آنها به حمایت آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب دل‌خوش کرده بودند و توسط آنها مورد حمایت قرار گرفته و تهییج می‌شدند و اسنادی که تاکنون منتشرشده مؤید حمایت غربی‌ها از این فتنه بود.

قدیری‌ابیانه افزود: آنها رمز تقلب را برای ایجاد فتنه در صورت شکست در انتخابات برگزیده بودند و قصد ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی و تغییر آن را داشتند.

وی تصریح کرد: محمدرضا خاتمی از رهبران جبهه مشارکت در مصاحبه‌ای با نشریه خارجی نظام اسپانیا را که نظامی سلطنتی است یک نظام مطلوب خود عنوان می‌سازد و میرحسین موسوی، مهدی هاشمی و دیگران اصل ولایت‌فقیه، تضعیف و تنزل جایگاه آن به یک مقام تشریفاتی را مدنظر داشتند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: موسوی و کروبی دو نامزد انتخابات مهره‌های مناسبی تشخیص داده شدند، البته نامزد اصلی آنها موسوی بود.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: ابتدا موسوی اعلام نامزدی نکرد تا جایی که محمد خاتمی اعلام کرد که نامزد خواهد شد و موسوی ناگهان به صحنه آمد و خاتمی به کنار رفت.

وی با تأکید بر اینکه آنها می‌دانستند که تقلبی در کار نیست با این وجود شعار تقلب سر دادند، ادامه داد: در حالی‌ که یک عده فریب‌خورده بودند و فکر می‌کردند که تقلب شده اما سران این جریان می‌دانستند که تقلبی صورت نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر منافقین و فتنه گران

    • بدون نام

      فکر گرسنگی مردم باشید هزینه های اجاره خونه و تغذیه و تحصیل داره بیدار میکنه این حرفای صدتا یه غاز به چه درد میخوره فکر نون کنید که خربزه آبه

    • بدون نام

      من نمیدونم اینها که تحلیل سیاسی میکنن باچه سندی حرف میزنن ایا واقعا فکر هم میکنن

    • بدون نام

      هنوز خجالت نمی کشید میگید فتنه گران

      پاسخ ها

      • نعیم

        خجالت از این میکشیم دولت بی عزضه ای سرکار آورده ایم

    • بدون نام

      مرگ بر فتنه گران.به خاطر همین فتنه چه تحریم هایی که نشدیم،چه امتیازاتی که در برجام ندادیم.افسوس و صد افسوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارزوتون فقط مرگ برا این و اونه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج