۶۵۰۵۰۱
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

سامانه بارشی جدیدی در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به کشور خبرداد و گفت: دستاورد این سامانه بارشی، افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در نقاطی از غرب، شمال و مرکز کشور است.

خبرگزاری تسنیم: امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده امشب نیز بخشهایی از شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخشهایی از شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه استان تهران با جوی پایدار و سکون نسبی هوا مواجه می‌شود که این وضعیت غلظت آلاینده‌های جوی را در بردارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آتی وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما در استانهای گیلان، اردبیل، شمال غرب کشور، غرب و شمال شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

نقشینه با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی موجب بارشهای باران و وزش باد شدید در بخشهایی از شمال غرب و به‌تدریج سواحل غربی دریای خزر می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شمال شرق فعال بوده و در بخشهایی از این مناطق نیز سبب افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه شنبه همچنان این سامانه بارشی در بخشهایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شمال شرق فعال خواهد بود.

نقشینه توضیح داد: در روز چهارشنبه رفته رفته از میزان بارش از سمت غرب کاسته شده و گستره بارش بخشهایی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شرق و شمال شرق را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود روز پنجشنبه بارش محدود به بخشهایی از شمال شرق باشد و در این روز این سامانه به تدریج از کشور خارج شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: از روز دوشنبه تا پایان وقت چهارشنبه دمای هوای نیمه غربی و سواحل شمالی ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و این وضعیت بردوت دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران نیز اتفاق می‌افتد.

نقشینه گفت: طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران و کاهش دما در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز به وقوع می‌پیوندد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم دروغ ه واسه دلخوشیه الکی

    • بدون نام

      هیچ فایده ای نداره
      خشکسالی کل ایران رو گرفته
      این چند تا بارش هم هیچ فایده ای نداره

    • بدون نام

      این سامانه های بارشی میان نباریده میرن
      نمیدونم پس بارششون برای کجاست ما که ندیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج