۶۵۰۵۵۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کاهش ۲۰ درصدی بارش ها نسبت به سال قبل

وزیر نیرو بر لزوم توجه جدی به مقوله مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: بایستی برای قطره قطره آب موجود برنامه داشته باشیم چراکه تنها انتقال آب مشکلی را حل نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رضا اردکانیان در حاشیه پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت با تاکید بر اینکه تاکنون وضعیت بارندگی‌های کشور مطلوب نبوده است، عنوان کرد: بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۵۰ درصد کاهش داشته است که امیدواریم با بارش‌های فصل زمستان خشکی سه ماه گذشته جبران شود.

وی به زلزله اخیر شهر ملارد و تاثیرات آن بر استان تهران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بر اثر زلزله رح داده تاسیسات آب و برق استان تهران مشکل جدی پیدا نکرده است و تنها مشکلات کوچکی در نیروگاه منتظر قائم و یکی از پست‌های کوی فراز به وجود آمده بود که به سرعت رفع مشکل شد.

وزیر نیرو گفت: با وجود اینکه وضعیت منابع آبی خوبی نداریم، بارش‌ها در کشور کم است، در چرخه بلند خشکسالی قرار داریم و در مواجه با تغییرات اقلیم هستیم اما کماکان امیدواریم شرایط بهبود پیدا کند؛ چرا که ما می‌توانیم به اصلاح روش‌هایمان در مصرف آب متکی باشیم و با کمک مردم بر این چالش غلبه کنیم اما مهم تر از آب باید به مسئله زلزله توجه کنیم.

وی زلزله را تهدیدی جدی تر از آب برای کشور دانست و افزود: زلزله یک وضعیت گریزناپذیر در کشور ماست و گسل‌های متعددی در این کشور وجود دارد. دانش و تجربه امروز دنیا به گونه‌ای است که می‌توان بر این چالش غلبه کرد منتها شرط اصلی آن این است که ما موضوع ایمن سازی کشور را از دستور کار خارج نکنیم.

اردکانیان با تاکید بر اینکه وزارت نیرو به شکلی جدی ایمن سازی سیستم‌ها و سازه های آب و برق را در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: اولویت دادن به این مهم حاکی از آن است که وزارتخانه حتی در شرایط تنگناهای بودجه‌ای قطعا از این فعالیت دست نخواهد کشید و این کار را دنبال خواهد کرد.

وزیر نیرو به موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای اشاره کرد و گفت: هیچ انتقال آبی از یک نقطه به نقطه دیگر تمامی مسائل نقطه مقصد را حل نخواهد کرد مگر اینکه ما برای مصرف درست به صورت جدی وارد میدان شویم.

اردکانیان گفت: هیچ عدم انتقالی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر هم مسائل نقطه مبدا را حل نخواهد کرد، چرا که در نقطه ابتدایی مشکلات زیادی وجود دارد که با صرف بحث عدم انتقال آن مشکلات حل نخواهد شد.
لزوم آمایش سرزمین آب محور

وی بر لزوم آمایش سرزمین آب محور تاکید کرد و گفت: ما در هر دو میدان یعنی هم در حوزه‌های پر آب و هم در حوزه‌های خشک، نیمه خشک و کم آب باید به صورت جدی وارد موضوع مدیریت مصرف شویم و برای قطره قطره آب موجود برنامه داشته باشیم. اگر چنین اقدامی را انجام ندهیم صرف انتقال آب مشکلی را حل نخواهد کرد.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های وزارت نیرو برای نیروگاه‌های جدید، گفت: راهکارهای خوبی همچون تبصره 18 و 19 در لایحه بودجه 97 برای این امر در نظر گرفته شده که به وزارت نیرو کمک‌های زیادی خواهد کرد تا مشکلی برای به مدار آوردن نیروگاه‌های که تعهد کرده‌ایم نداشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      چرا پروژه باروری ابرها رو اعمال نمیکنی آقای روحانی؟ دولت شما که خوب بلده بودجه رو طراحی کنه . اقلا یه ردیف هم بزارین برای باروری ابرها . اگه وقت دارین و اگه دوست دارین دو ریال هم بفکر مردم باشین .

    • بدون نام

      بدبختی سال به سال گریبان همه را می گیرد از هر لحاظ که فکرش را کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج