۶۵۰۵۶۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

خسارت تعطیلی مدارس به دلیل سرما یا آلودگی هوا

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصلاح تقویم آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح نیست و پس از رد شدن لایحه در کمیسیون آموزش مجلس، درخواست پیشنهادی از ما نشده است اما آموزش و پرورش آماده کار مشترک با مجلس در این زمینه است.

خبرگزاری فارس: مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه آموزش و پرورش با تعطیلی مداوم مدارس در شرایطی چون آلودگی و سرما مخالف است مگر آنکه شرایط جبران آن مهیا شود، اظهار داشت: زمانی که مسئله تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شد، آموزش و پرورش درخواست کرد تا تحت عنوان «اصلاح تقویم آموزشی» پیشنهاداتی را ارائه کند تا در زمان آغاز سال تحصیلی و تعطیلات، تغییراتی ایجاد شود.

وی افزود: مطابق قانون مصوب مجلس، آغاز سال تحصیلی اول مهرماه است و ما در لایحه‌ای که به مجلس فرستادیم پیشنهاداتی را ارائه کردیم از جمله اینکه درخواست کردیم تعیین زمان آغاز سال تحصیلی به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده شود تا متناسب با هر اقلیم کشور، زمان آن منعطف شود اما این لایحه مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

نوید ادهم تصریح کرد: اکنون، اصلاح تقویم آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح نیست و پس از رد شدن لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از ما درخواست پیشنهاد جدیدی نشده است اما آموزش و پرورش آماده کار مشترک با مجلس در این زمینه است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به اصلاح تقویم آموزشی صرفاً از منظر آلودگی هوا نگاه نمی‌کند، اضافه کرد: آغاز سال تحصیلی در شهریور ماه این امکان را به ما می‌دهد که از سویی از میزان تعطیلات طولانی و سه‌ماهه تابستان کم کنیم و از سویی در زمستان تعطیلات چند هفته‌ای داشته باشیم.

وی گفت: تصمیم‌گیری برای اصلاح تقویم آموزشی کشور صرفاً از جنبه آموزشی مطرح نیست و کلان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوید ادهم با اشاره به خسارات تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی و سرما، بیان داشت: سال گذشته مدارس برخی استان‌ها تعطیلات ۱۵ تا ۲۰ روزه را تجربه کردند که هزینه‌های بسیاری را متوجه آموزش و پرورش کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه هزینه ای داره؟؟؟ اگر تمام بودجه آموزش و پرورش را تقسیم بردتعداد روزهای سال کنید چقدر می شود ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج