۶۵۰۵۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افشای اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره مهاجران

اخبار جدیدی که از نشست‌های خصوصی ترامپ درز کرده، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا از عدم توفیق در جلوگیری از ورود مهاجران به کشورش عصبانی است و آنها را مبتلا به «ایدز» و یا مسافران «سرزمین‌های امن تروریست‌ها» می‌داند.

خبرگزاری فارس: روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز شنبه در گزارشی مشروح درباره تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» برای محدود کردن ورود مهاجرین به آمریکا، نوشته است که وی در یکی از جلسات شورای امنیت ملی آمریکا از الفاظ تحقیرآمیزی برای اشاره به مهاجرین استفاده کرده است.

آنطور که چند منبع مطلع به نیویورک‌تایمز گفته‌اند، در نشستی که چندی پیش برای بررسی روند مهاجرت به آمریکا در اتاق اصلی کاخ سفید برقرار شده بوده، ترامپ با تأخیر و البته با عصبانیت وارد جلسه می‌شود.

این نشست ۵ ماه پس از آن برگزار شده بوده که رئیس‌جمهور آمریکا، بر اساس قول‌هایی که در کارزار انتخاباتی داده بوده، فرمان اجرایی منع ورود اتباع ۷ کشور اسلامی را امضاء کرده بوده ولی با ممانعت سیستم قضایی آمریکا، این فرمان، اجرایی نشد.

ترامپ در همان ابتدای جلسه به تیم امنیت ملی خود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «جان کلی» وزیر وقت امنیت ملی در ترکیب آن حضور داشته‌اند، می‌گوید که خارجی‌های زیادی از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ (ماه ورود ترامپ به کاخ سفید) وارد آمریکا شده‌اند و قول و قرار ترامپ با رأی‌دهندگان، به مایه سخره دیگران تبدیل شده است.

شش نفر از کسانی که در نشست بوده‌اند به خبرنگار نیویورک‌تایمز گفته‌اند که ترامپ جلسه را با خواندن از روی کاغذی که تعداد مهاجران ورودی سال ۲۰۱۷ را نشان می‌داده، آغاز می‌کند.

در ردیف‌های بعدی، نام هائیتی آمده بوده است و سند نشان می‌داده که ۱۵ هزار نفر از این کشور وارد آمریکا شده‌اند. ترامپ غرغرکنان می‌گوید «همه آن‌ها ایدز دارند.» ترامپ بر اساس حروف الفبا، ابتدا نام افغانستان را می‌برد و پس از اشاره به ورود ۲۵۰۰ افغانستانی به کشورش، کشور آنها را «پناهگاه تروریست‌ها» می‌خواند.

ملت بعدی که در این نشست مورد توهین‌ ترامپ قرار گرفته‌اند، نیجریه است. سند نشان می‌داده که ۴۰ هزار نیجریایی در سال ۲۰۱۷ وارد آمریکا شده‌اند. ترامپ می‌گوید که نیجریایی‌ها اگر آمریکا را با چشمان خود ببینند، دیگر حاضر نمی‌شوند «به کلبه‌های خود بازگردند.»

تیلرسون و کلی سعی می‌کنند در میانه سخنرانی تند رئیس‌جمهور کشورشان بپرند و با گفتن اینکه بسیاری از این افراد برای اقامتی کوتاه و یک‌نوبته وارد خاک آمریکا شده‌اند، ترامپ را آرام کنند، اما ترامپ آرام نمی‌شود و جان کلی هم تیغ انتقادها را به سمت وزیر خارجه می‌گیرد و تیلرسون را به خاطر ناتوانی در جلوگیری از ایستادن در برابر سیل مهاجران، به باد انتقاد می‌گیرد.

رکس تیلرسون که خود را آماج حملات می‌بیند، دست‌های خود را به نشانه بی‌اختیار بودن بالا می‌گیرد و می‌گوید که اگر از نظر بقیه این قدر در کارش ناموفق است، پس بهتر است کلاً صدور ویزا در وزارت خارجه را متوقف کند.

با شدت گرفتن مجادلات لفظی، جان کلی همه کارکنان کاخ سفید و وزارتخانه‌ها را از اتاق بیضی به بیرون هدایت می‌کند اما مشاوران کاخ سفید گفته‌اند که از همان پشت در هم صدای داد و فریاد ترامپ بر سر مشاوران ارشدش را می‌شنویدند.

«سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید صبح شنبه گذشته، در مواجهه با سوال خبرنگاران، به کار رفتن هرگونه عبارت ناشایست از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مهاجران را تکذیب کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، ترامپ که حضور مهاجران در آمریکا را ریشه بسیاری از مشکلات این کشور می‌داند، در دوره یک ساله حضورش در کاخ سفید تلاش بسیاری کرده تا وعده‌اش برای محدود کردن ورود پناهجویان و مهاجران را عملی کند.

بنا بر این گزارش، او به همین منظور هم تصمیم گرفت که در اقدامی نمادین، اولین فرمان اجرایی‌اش را به ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور مسلمان اختصاص دهد. این فرمان آنقدر با عجله تدوین و سپس امضا شد که بسیاری از مقامات کاخ سفید و حتی سخنگوی دولت از جزئیات آن اطلاع نداشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج