۶۵۰۵۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پرسپولیس و فولادی ترین رقیب

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز یکشنبه با انجام ۴ بازی به پایان می‌رسد و تیم پرسپولیس در اهواز به مصاف فولاد می‌رود.

وطن امروز: هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز یکشنبه با انجام ۴ بازی به پایان می‌رسد و تیم پرسپولیس در اهواز به مصاف فولاد می‌رود. استقلال هم میزبان صنعت نفت آبادان است. پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر با شکست مقابل نفت آبادان از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت تا شاگردان برانکو شوک‌زده وارد اهواز شوند. صدرنشین لیگ اکنون باید مقابل تیمی دیگر از استان خوزستان قرار بگیرند. پرسپولیس حتی اگر مقابل فولاد ۳ امتیاز را هم از دست بدهد، باز هم صدرنشین باقی می‌ماند اما پرسپولیس برای جلب رضایت هوادارانش هم که شده تلاش می‌کند مقابل فولاد پیروز شود.
شاگردان سیروس پورموسوی در نیم‌فصل تیمی منسجم و تاکتیکی نشان دادند که بردن را خوب بلدند و به همین دلیل هم در رده سوم جدول قرار دارند. نبرد فولاد با شاگردان برانکو می‌تواند تماشایی‌ترین بازی این هفته باشد. هر دو تیم فوتبالی تاکتیکی ارائه می‌دهند و زیبایی این بازی نه در حواشی آن که در متن مسابقه و درون مستطیل سبز خواهد بود. علی علیپور که با ۱۰ گل زده آقای گل نیم‌فصل شد یکی از مهره‌های تاثیرگذار این بازی خواهد بود. عبدالله ناصری، بازیکن فولاد هم با ۴ پاس گل یکی از گل‌سازترین بازیکنان این فصل لیگ است و او در این بازی دوئل غیرمستقیمی با محسن مسلمان دارد که ۷ پاس گل داده است. این بازی در واقع تقابل مهندسان لیگ هم محسوب می‌شود.

بازی با قاتل پرسپولیس در آزادی

این بازی هم در نوع خود جالب توجه است، زیرا ۲ تیم ۸ روز دیگر باید در نیمه‌نهایی جام حذفی در آبادان مقابل هم قرار بگیرند، بنابراین این بازی فرصت ایده‌آلی است که ۲ مربی شناخت کافی از یکدیگر پیدا کنند. صنعت نفت آبادان هفته گذشته پرسپولیس را در آزادی از جام حذفی، حذف کرد. فراز کمالوند بعد از آن بازی یک نمایش استعفای تلویزیونی برپا کرد تا نهیبی به مدیران باشگاه نفت آبادان بزند و در این کار هم موفق بود. به نظر می‌رسد با این اتفاق مشکلات باشگاه صنعت نفت به حداقل رسیده و از نظر فنی هم تیم نفت تیم کوبنده‌ای است، بنابراین استقلال کار سختی در این بازی خواهد داشت، هر چند شاگردان شفر هم ۲ بازی پشت سرهم را در جام حذفی و لیگ برتر با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیده‌اند و به نظر می‌رسد استقلال هم به انسجام تاکتیکی رسیده است. تیمی که سرور جپاروف ستاره خط میانی‌اش شده و در دفاع هم مجید حسینی و روزبه چشمی مدافعانی مستحکم شده‌اند که در گلزنی هم دستی بر آتش پیدا کرده‌اند! درون دروازه هم سیدحسین حسینی دروازه‌بان جوان و آینده‌داری قرار گرفته که بی‌حاشیه فقط تلاش می‌کند دروازه تیمش را بسته نگه دارد. تقابل این بازیکنان با نفراتی چون جاسم کرار، شیمبا و باتیستا می‌تواند صحنه‌هایی دیدنی در زمین خلق کند، بویژه جاسم کرار که مقابل تیم سابقش هم قرار می‌گیرد.

صنعت نفت؛ سخت‎ترین امتحان شفر بعد از داربی

بازی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان بی‎تردید سخت‌ترین بازی این تیم و دشوارترین امتحان وینفرد شفر البته بعد از داربی تهران است. استقلال بعد از باخت به پرسپولیس، مقابل تیم‌هایی مثل نفت تهران، سیاه‎جامگان، گسترش فولاد تبریز، پیکان، سپاهان و ایرانجوان بوشهر قرار گرفته و با توجه به وضعیت این روزهای تیم صنعت نفت، می‌توان بازی امروز را مهم‌ترین آزمایش مرد آلمانی روی نیمکت استقلال بعد از باخت در داربی تهران دانست. صنعت نفت به‌رغم مشکلات مالی و مدیریتی، این روزها از نظر فنی در بهترین شرایط چند سال اخیر خود به سر می‌برد. پیروزی بر پرسپولیس و حذف این تیم از جام حذفی و حضور در جمع ۶ تیم بالای جدول از کیفیت فنی بالای این تیم خبر می‌دهد. ضمن اینکه مرور بازی آبادانی‌ها مقابل پرسپولیس در جام حذفی نشان می‌دهد آنها ترسی از نام و آوازه حریفان خود ندارند و می‌توانند پا به پای آنها بازی کنند. البته با حضور بازیکنانی مثل آگوستو سزار، علی عبدالله‌زاده، جاسم کرار، مگنو باتیستا، مرتضی اسدی و لوسیانو پریرا مشخص است که آبادانی‌ها از نظر مهره هم چیزی کمتر از استقلال ندارند!

از زمان حضور شفر، هیچکدام از حریفان استقلال (جز پرسپولیس)، در بهترین شرایط خود مقابل این تیم قرار نگرفتند و به همین دلیل، هستند کسانی که به پیشرفت و حرکت روبه‌جلوی استقلال به دیده شک نگاه می‎کنند. آنها معتقدند استقلال با شفر فقط برابر تیم‌های ضعیف، ته جدولی و لیگ یکی بازی کرده و به همین دلیل گل نخوردن در چند بازی متوالی و نتایج خوب این تیم را زیاد نباید جدی گرفت. بازی امروز شاید تکلیف همه این تردیدها را مشخص کند؛ پیروزی استقلال بر تیم آماده صنعت نفت، باعث خواهد شد همه، این تیم را جدی بگیرند ولی ناکامی شاگردان شفر در این بازی، مهر تاییدی بر ادعای منتقدان و مخالفان این مربی خواهد بود.

برنامه مسابقات و اسامی داوران:

یکشنبه ۳ دی‌ماه ۹۶
تراکتورسازی تبریز- استقلال خوزستان - ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت ۱۴:۳۰
رضا کرمانشاهی، سعید قاسمی، محمد عطایی و سعادت وفاپیشه- ناظر: علیرضا یزدانی

پارس‌جنوبی جم- گسترش فولاد- ورزشگاه تختی جم بوشهر، ساعت ۱۶:۳۰
رضا مهدوی، حسن ظهیری، محمدرضا مدیرروستا و پیمان فرخی‌مهر- ناظر: زاهد بحرینی

فولاد خوزستان- پرسپولیس- ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۷:۳۰
موعود بنیادی‌فر، آرمان اسعدی، تورج عیوض‌محمدی، یاسر همرنگ- ناظر: سعید بطحایی

استقلال تهران- صنعت نفت آبادان- ورزشگاه آزادی تهران، ساعت ۱۵
حسین زرگر، رحیم شاهین، ایوب غلام‌زاده و کمیل غلامی- ناظر: مسعود عنایت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج