۶۵۰۶۱۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بازگشت پرسپولیس به مسیر خوشبختی

تار و پود این تیم را با نظم و انضباط‌ بافته‌اند انگار. این یعنی رد پای برانکو پررنگ‌تر از آنی است که می‌گویند و می‌بینیم.

ایران ورزشی: تار و پود این تیم را با نظم و انضباط‌ بافته‌اند انگار. این یعنی رد پای برانکو پررنگ‌تر از آنی است که می‌گویند و می‌بینیم. یکدلی هم به اندازه همین انضباط‌ در پرسپولیس به چشم می‌آید. دقت کرده باشید، خیلی وقت است که از گروه‌های چند نفره و حتی عکس‌های چند نفره در تیم برانکو خبری نیست. همه یکی شده‌اند انگار. حتی دیگر بین نیمکت‌نشین‌ها و آنهایی که به تماشای بازی‌شان عادت کرده‌ایم، تفاوت‌ها زیاد نیست. به قول برانکو: «ما بیست و چند بازیکن ثابت در تیم‌مان داریم، نه فقط یازده بازیکن.» این بیست و چند بازیکن، حالا صاحب واقعی‌ترین تیم در فوتبال ایران هستند؛ تیمی که بعد از شکستی تلخ دوباره به مسیر خوشبختی برگشته و می‌دانیم بدون برانکو ایوانکوویچ و درس‌های ویژه‌اش، قطعا هیچ شباهتی به امروز نداشت.

دنبال واقعیت پرسپولیس اگر می‌گردید، چه پاسخی بهتر از این عکس؟ همه تلخ‌کامی‌ها و بی‌تدبیری‌هایی را که با دعواهای تازه طاهری - هدایتی دوباره رو آمده، پشت در بگذارید و به زمین چمن بیایید؛ به پشت صحنه نمایش‌های هر هفته پرسپولیس.

البته که این چهره‌های خندان به بازنده‌ها کوچکترین شباهتی ندارند. انگار نه انگار همین‌ها بودند که از دوگانه آرزوهای‌شان، نزدیکترین جام را از دست دادند؛ چقدر هم ساده. چه کسی فکر می‌کرد تیم برانکو بعد از پشت سر گذاشتن آن همه رکورد و تنها یک هفته بعد از پیروزی برابر صنعت‌نفت در لیگ برتر، جام حذفی را به این تیم ببازد؟ فوبال اما مگر چیزی جز این برد و باخت‌ها بوده؟ بگذرید از این حرف قدیمی‌ها که «وقتی می‌باختیم، یک هفته از خانه بیرون نمی‌آمدیم.»

فوتبال امروز تمرین، تمرین و باز هم تمرین را می‌طلبد و این همان درسی است که پروفسور کروات به هر بهانه و گاه بی‌بهانه به بازیکنان پرسپولیس یادآوری می‌کند. مهم، پذیرفتن اتفاق‌ها و اشتباه‌ها است و تلاش برای جبران آنها که پرسپولیسی‌ها با همه کمبودها و ضعف‌های‌شان به خوبی آن را آموخته‌اند. غمباد نمی‌گیرند دیگر و می‌دانند بهترین فرصت‌ها همان‌هایی است که بعد از هر شکست به سراغ‌شان می‌آید؛ حتی اگر جام از کف‌شان رفته باشد.

این، واقعی‌ترین برداشت از پرسپولیس برانکو است. تیمی که با همه تکرارهایش، در هر بازی یک‌جور غافلگیرمان می‌کند و گاه حتی با شکست خوردن مقابل تیمی مثل صنعت‌نفت. شکستی که ما را با عصبانی‌ترین برانکوی تاریخ رودررو کرد و خود پرسپولیسی‌ها هم باورش نکرده‌اند هنوز.

این ناباوری اما حتی لحظه‌‌ای آنها را از فکر جبران غافل نکرد. برانکو و بازیکنانش خوب می‌دانند که کوچکترین غفلتی ممکن است در ادامه لیگ هم غافلگیرشان کند. برای همین صدرنشینی و فاصله ۷ امتیازی با تیم دوم را نداشته فرض کرده و هم‌قسم شده‌اند که از همین ابتدای نیم‌فصل دوم برای قهرمانی امتیاز جمع کنند. آنگونه که حذف ناباورانه‌شان از جام‌حذفی هم تلافی شود. حتی حرف‌های‌شان را یکی کرده‌اند و به جای یادآوری مشکلات و نداری‌ها، یکصدا از جبران فرصت‌های از دست رفته می‌گویند: «فکرش را هم نمی‌کردیم که به صنعت‌نفت ببازیم و جام حذفی را از دست بدهیم. این بدترین اتفاقی بود که می‌توانست بیفتد چون می‌خواستیم امسال هم در جام حذفی و هم در لیگ قهرمان شویم. به هر حال اتفاقی است که افتاده و باید به فکر جبران باشیم. هواداران مطمئن باشند که با پیروزی برابر فولاد و همینطور تکرار قهرمانی در لیگ برتر، این ناکامی را جبران می‌کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرازآبی

      نویسنده لنگی خداکه پشتتون نیست مطمئنم آخه خدا ارفسادودزدی وبیتلمال نمیگذره ولی بجاش داور فدراسیون وزیرلنگی دولت لنگی ایناپشتتونن بازهم ننونسین فولادوببریدایشالاخداجای حق نشسه ودیگه حق تیمی ضایع نشه باخوش شانسی ولابی گری لنگیا...وزیرلنگی نمیخایم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج