۶۵۰۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ایران بیشترین مصرف کننده دارو در آسیا

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس آمار جهانی باید مصرف دارو در هر سال ۶ درصد افزایش داشته باشد ولی این افزایش در ایران چند برابر این رقم است.

واحد مرکزی خبر: رییس سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس آمار جهانی باید مصرف دارو در هر سال ۶ درصد افزایش داشته باشد ولی این افزایش در ایران چند برابر این رقم است.

علیرضا زالی در دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران افزود: درآسیا از نظر افزایش مصرف دارو در رتبه نخست و در دنیا در رتبه ۱۲ قرار داریم که آمار نگران کننده ای است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف خودسرانه دارو نیز درکشور بسیار بالاست، گفت: مسئله نگران کننده تر در این زمینه آن است که بیشترین مصرف خودسرانه دارو در کشور مربوط به آنتی بیوتیک ها و داروهای استروئیدی است .

رئیس سازمان نظام پزشکی از مصرف ۳ و ۶ دهم برابر میانگین جهانی داروهای تزریقی در کشور ابراز نگرانی و بر لزوم فرهنگ سازی برای اصلاح این روند و مدیریت شرایط اقتصادی حاکم بر نظام دارویی کشور تأکید کرد.

زالی همچنین از در حال تغییر بودن سیمای بیماری ها و مرگ در کشور و شتاب این تغییر سخن گفت و تأکید کرد : اگر نظام سلامت با این شتاب حرکت نکند و برنامه های آتی خود را سامان ندهد، در سال های آینده چالش های نگران کننده تری خواهد داشت .

وی گفت : یکی از این مسائل بیماری های قلبی و عروقی است که با سبک زندگی ، کار و تغذیه مردم ارتباط دارد .

رییس سازمان نظام پزشکی افزود: مداخله در حل مشکلات حوزه سلامت در زمینه بیماری های قلبی و عروقی از اساس برنامه های راهبردی دراز مدت کشور است و به طراحی پروتکل های لازم برای پیشگیری از بروز این بیماری ها نیاز داریم .

زالی گفت :‌ نکته مهم در زمینه بیماری های قلبی، عروقی و فشار خون این است که نزدیک به دو سوم افراد مبتلا به این بیماری ها از مشکل خود بی خبرند و این امر می تواند به بروز اختلالات و مشکلات جدی برای فرد ، جامعه و در نهایت اقتصاد کشور منجر شود .

وی همچنین گفت :‌ پیش بینی می کنیم ۸ میلیون نفر در ایران دیابت اثبات شده داشته باشند ولی بخش مهمی از این گروه از آن بی خبرند.

رییس سازمان نظام پزشکی افزود: باید در این باره و نیز بیماری های قلبی و عروقی به مسئله بیماریابی و اصلاح الگوی زندگی توجه و مداخلات دارویی لازم در نظر گرفته شود و فضای مراقبت های پیشگیرانه کشور نیاز به بازنگری دارد.

زالی از بی مهری و هجمه های متفاوت نسبت به جامعه داروسازی در سال های گذشته نیز سخن گفت و افزود: با این حال حفظ تمامیت صنفی و حرفه ای این جامعه موجب شد اعضای آن امروز همچنان با شتاب و طراوت در همه زمینه های ملی ، رفاهی ، صنعتی، آموزشی ، تحقیقاتی و بهداشتی حضور موثر داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در سال های اخیر نگاهی موهوم می خواست برای جامعه داروسازان محدودیت هایی ایجاد کند ولی ازاین نگاه موهوم غم بار عبور کردیم و شاهد اعتلای داروسازی کشور هستیم .

زالی افزود:در سال های اخیر بالندگی علمی در فضای داروسازی با شیب خوبی در حال تکامل است .

دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران صبح امروز در سالن همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد و تا سه روز به کار خود ادامه می دهد.

نیاز به ۳۲ هزار میلیارد ریال برای کاهش فشار بر مردم در تهیه دارو

رئیس سازمان نظام پزشکی درادامه گفت: پیش بینی کردیم برای جلوگیری از وارد شدن فشار ناشی از تعیین دقیق تر قیمت تمام شده دارو به مردم تا پایان سال به بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیرضا زالی افزود: برای جلوگیری از افزایش فشار بر مردم و پرداخت از جیب آنها بیمه ها خصوصا سازمان های بیمه گر بزرگی چون تأمین اجتماعی باید فعال تر باشند.

وی گفت: واقعیت مهم اقتصادی سال های گذشته حوزه دارو اختلال در موضوع قیمت تمام شده دارو بود و در این مدت به صورت غیر علمی و غیر منطقی قیمت تمام شده دارو پایین نگه داشته شد و اکنون کشور نیاز به تعیین منطقی و علمی قیمت دارو دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: داروخانه ها مطالبات زیادی از بیمه ها دارند و گردش مالی داروخانه ها به شدت نگران کننده است؛ داروخانه ها در ماه های گذشته شرایط بسیاری دشواری تجربه کردند و مشکل جدی دارند که امیدواریم با تغییراتی این مشکل حل شود.

زالی گفت:‌ با این حال به دلیل نگاه ملی حاکم بر داروسازان فهیم کشور، اوج مشکلات را به گونه‌ای پشت سر گذاشتیم؛ هرچند در ماه های گذشته به اوج کمبود داروها رسیده بودیم به روزهای کم تنش و کم تلاطم نزدیک می شویم.

وی با تشکر از تلاش فعالان حوزه دارویی کشور برای عبور از گردنه بحران افزود: با ترخیص میزان درخور توجه انواع دارو از گمرک، تلاش صنایع داروسازی و مدیریت نوین ارزی شاهد روند کاهشی قیمت دارو هستیم.

دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران صبح امروز در سالن همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد و تا سه روز به کار خود ادامه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج