جاباما
۶۵۰۶۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شکایت از اپل به علت کند شدن آیفون‌های قدیمی

دو روز بعد از اینکه اپل تائید کرد کند شدن سرعت پردازش آیفون های قدیمی پس از نصب iOS ۱۱ عمدی بوده است و اپل این کار را می کند تا مانع خاموش شدن ناگهانی مدل ‌های قدیمی و از کار افتادن باتری آن‌ها شود، گروهی از کاربران مدل‌های قدیمی بلافاصله علیه این شرکت در شیکاگو و کالیفرنیا اقامه دعوی کردند.

وبسایت کلیک - آتوسا عابدی: دو روز بعد از اینکه اپل تائید کرد کند شدن سرعت پردازش آیفون های قدیمی پس از نصب iOS ۱۱ عمدی بوده است و اپل این کار را می کند تا مانع خاموش شدن ناگهانی مدل ‌های قدیمی و از کار افتادن باتری آن‌ها شود، گروهی از کاربران مدل‌های قدیمی بلافاصله علیه این شرکت در شیکاگو و کالیفرنیا اقامه دعوی کردند.

در متن این شکایت نامه آمده است؛ اپل سرعت پردازش گوشی‌های قدیمی را کندتر می‌کند تا به این طریق کاربران را وادار به خرید گوشی جدید کند و در حقیقت این حربه اپل برای افزایش فروش مدل‌های جدیدتر خود است.

شاکیان پرونده ضمن وارد کردن اتهام فریب به اپل، مدعی شده‌اند که کند شدن سرعت پردازش آیفون های قدیمی خلاف موازین تجارتی است؛ به خصوص که اپل اکنون تایید کرده که این اقدامش عمدی بوده است.

اپل در پاسخ به این اتهام گفت که سیستم عامل جدید با کندتر کردن سرعت گوشی‌های قدیمی‌تر در حقیقت به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند و iOS از این طریق می‌خواهد از بروز مشکل برای مدل‌های قدیمی و باتری‌های لیتیومی کهنه جلوگیری کند. اپل همچنین تأکید کرد که معمولاً باتری‌های لیتیومی پس از مدتی دچار مشکل می‌شوند و حتی باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌شوند. ما با کند کردن سرعت پردازش سعی کرده‌ایم که مانع بروز چنین مشکلاتی شویم.

بااین‌همه، شاکیان این پرونده ها معتقدند که حتی اگر این اقدام اپل از سر مصلحت بوده باشد، اپل باید قبل از انتشار آپدیت‌های جدید، مردم را از تبعات نصب آن‌ها باخبر می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت که پس از نصب نسخه‌های جدید سیستم عامل اپل، گوشی‌های قدیمی ‌کند می‌شوند.

شاکیان این پرونده از دادگاه خواسته‌اند که اپل را ملزم به اطلاع‌رسانی از تأثیرات سیستم عامل‌های جدید در گوشی‌های قدیمی‌تر قبل از انتشار نسخه جدید کند و همچنین شرایطی را فراهم کند که کاربرانی که با نصب سیستم عامل جدید ، گوشی آن‌ها دچار مشکل شده است، بتوانند به نسخه قبلی بازگردند و به عبارتی سیستم عامل خود را downgrade کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج